Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 10 mar 2012, 13:16

Damka250 ja mam już u siebie komplety climatronic (mam nadzieje) i będę zdawał relacje z prac czy da się samemu to założyć ;-)

na pewno musisz całą deskę wybebeszyć i to nie jest robota na 4-5 godzin ;-)
do tego zabawy pod maską ;-)

na liczę że zejdzie mi na to jakieś dwa dni spokojnej roboty :-)

Awatar użytkownika
Damka250
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 25 mar 2011, 07:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Damka250 » 10 mar 2012, 14:07

kolego Mortiis czyli da się samemu takie oto cudo zrobić :lol: z dwa dni chyba starczy na założenie? dla mnie może być tydzień, aby działało :mrgreen: a tam w środku jeśli wymienię nagdzewnice cały tunel to wtedy wychodzą dwa przewody do komory silnika pod osuszacz ? nie wiem będę musiał piłować jakąś dziure na te przewody czy jak bo w ogóle na razie nie mam klimy :-(

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 10 mar 2012, 15:55

Damka250 nie wiem jak jest w B3 z komorą silnika ale wydaje mi się że komory były robione pod full wypas a w trakcie montażu się zakładało klimę albo nie, ale dziury powinny już być z automatu ;-)

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 17 mar 2012, 19:04

Mortiis pisze:Damka250 nie wiem jak jest w B3 z komorą silnika ale wydaje mi się że komory były robione pod full wypas a w trakcie montażu się zakładało klimę albo nie, ale dziury powinny już być z automatu ;-)
Nie ma dziury. Właśnie u siebie zakładam klimę i u mnie nie ma dziury w grodzi.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 18 mar 2012, 22:59

Mortiis pisze:Damka250 ja mam już u siebie komplety climatronic (mam nadzieje) i będę zdawał relacje z prac czy da się samemu to założyć ;-)

na pewno musisz całą deskę wybebeszyć i to nie jest robota na 4-5 godzin ;-)
do tego zabawy pod maską ;-)

na liczę że zejdzie mi na to jakieś dwa dni spokojnej roboty :-)
no nie wiem czy 2 dni starcza ponad pól dnia sama instalka przeróbka z manuala na klimatronik u dyda85 zajęła mi dzień a sobie cały klimatronik zajął mi 3 pełne dni

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 20 lip 2012, 22:29

Witam Koledzy.

Mam problem z instalacją elektryczną klimatyzacji manualnej. Poprzedni właściciel narobił bałaganu pod maską i nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Mam niepodłączone przewody od dwóch czujników ciśnienia w chłodnicy i przewody od sprężarki. Układ jest ponoć szczelny i nabity czynnikiem, tak stwierdzili na stacji serwisu klimatyzacji. Nie wiem jak połączyć te przewody, czy czasem mi tam jeszcze czegoś nie brakuje. Wiem, że dla was to żaden problem, bo prześledziłem temat i widzę, że montujecie klimatyzacje do aut fabrycznie jej nie posiadających. Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 22 lip 2012, 00:50

Zielony do sprężarki, reszty nie powiem, bo jak skoro nie pokazałeś jakiego koloru są przewody. Najlepiej jakbyś sprawdził jeszcze nad nogami kierowcy z jakich dokładnie pinów wychodzą te przwody z wtyczki zielonej z tej mniejszej części. Wtedy można w 100% połączyć to jak powinno być ;-)

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 22 lip 2012, 13:38

Na pierwszej fotce (z lewej) to są przewody, które wychodzą ze sprężarki. Gdzie powinny być podłączone? Na drugiej i trzeciej fotce są czujniki wkręcone w chłodnicę. Zakończone są tymi okrągłymi kostkami. Na moje widzimisie brakuje tam jakiejś części instalacji w której powinna być kostki do wpięcia tych czujników no i do podłączenia sterowania sprężarki. Jeśli zostały ucięte, to proszę o podpowiedz, którędy poprowadzona jest instalacja elektryczna klimy manualnej, żebym wiedział gdzie tych uciętych przewodów szukać :-/

[ Dodano: 2012-07-23, 09:16 ]
Koledzy widzę, że w różnych tematach przewija się kilka schematów klimatyzacji. Czy mógłby ktoś wskazać ten pasujący do mojego autka (Audi 80 b4 TDI avant 95r) :-/ . Przypomnę, że mam klimatyzację fabryczną manualną. Czy może ktoś wie ile, gdzie i jakie przekaźniki są w takiej klimie. Pytam bo przypuszczam, że może ona być niekompletna.

[ Dodano: 2012-07-24, 14:39 ]
Koledzy, może mógłby ktoś umieścić fotki z której wiązki wychodzą przewody do tych czujników i sprężarki. Mam też na tej opornicy pod maską na lewym błotniku jakiś przekaźnik, chyba od wentylatorów. Nie wiem jak to powinno być w oryginale to też fotka by się przydała.
A może któryś z kolegów ze świętokrzyskiego miałby chwilkę czasu żebym zerknął u niego jak jest rozwiązana ta instalacja w oryginale. U mnie ktoś narobił sieczki pod maską :-/

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 14 gru 2012, 11:29

powiedzcie mi czy jest jakis przekaznik w skrzynce bezpiecznikow dotyczacy climy(climatronica) bo bede prawdopodobnie niedlugo w posiadaniu komepltengo zestawu na montaz tylko chcailbym wiedziec czy z skrzynki tez trzeab cos zakosic <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 gru 2012, 18:43

Z tego co spojrzałem w schematy to nic niema w skrzynce. Przy manualnej klimie jest przekaźnik załączający na "siłe" I bieg dmuchawy a tutaj nic niema (przyjnajmnie wg hamerykanskich schematów).
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig03.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 14 gru 2012, 23:07

yhym dzieki wielkie za zainteresowanie;)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 gru 2012, 11:38

Mała uwaga dla osób nabywających zestawy używane(czyli większość). Widzę wielokrotnie oferty w sieci z rozłożoną nawet na trawie/śniegu klimatyzacją to po prostu muszę coś napisać -niepozaślepiane sprężarki, osuszacze, chłodnice. Sprężarka zawilgocona, osuszacz, wilgoć w całym układzie. W najlepszym razie jak nie żałujemy kasy to wymiana osuszacza plus przedmuchanie czynnikiem całego układu, lub nawet odessanie go podciśnieniowo(co jak wiadomo w przeciwieństwie do przedmuchania usuwa wilgoć z obiegu).
Jak będzie korozja dotykająca również alu-duralu( ;-) ) to za jakiś czas, dość nieokreślony, mamy problem. Często poważny -stop sprężarka i szukamy kolejnej. Prócz tego wżery i mikropory w rurkach pozornie błahe -gazy chłodnicze są w czołówce najprzenikliwszych gazów, azot może nie przejść, a czynnik za miesiąc w kosmosie.
Uważajmy co kupujemy, bo to pozornie tylko wygląda na taktyczne zadanie -gdzie co podpiąć i jak skręcić. Trzeba się upewnić, że są przesłanki, by się z tym dłubać.
Podobnie chłodnice -czytam ogłoszenia "100% sprawna, szczelna", a chłodnica tłusta w całym narożniku, czy u dołu. Jak olej wylazł to pewnie gaz został i dalej klima działała :lol:
A jak skorodowane to materiał słabiej oddaje ciepło, mniejszą powierzchnią plus możliwość wżerów lada moment. Zwłaszcza skatowane są doły chłodnic, a już szczególnie w r5 jeżdżących bez osłony pod silnikiem.
Skraplacze w kabinie -bywa, ze po solidnym umyciu z syfów(no bo nie ma filtra czasem kabinowego), mamy skorodowane, całe w parchach ożebrowanie.
Przy pracach na klimatyzacji nie zostawiajmy niezaślepionych otworów, nawet na chwilę, nie mówiąc o jechaniu w miasto przy otwartym układzie.
Tam ma być w zasadzie sterylnie -olej i czynnik, minimalne ilości wilgoci wyłapie osuszacz ale nie ma on nieograniczonych zdolności.
Powalczyłem z takimi układami nieco -sporo nabytych przez kumpli "pewnych" zestawów nawet kilku barów ciśnienia nie zniosło, bo z dziur zaczęło syczeć jakbym węże hodował.
Szczerze to w pewnym momencie myślałem, że nie da się używki sprawnej kupić.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 08 sty 2013, 21:30

witam,

potrzebuje by ktos mi pomogl odnosnie climatronica

chodzi o czujnik temp zewnetrznej podobno nie dziala climatronic pod wyswietlaczem temperatury vdo, trzeba zmienic temrometr na borg? i czujnik tez? czy sam wyswietlacz? by climatronic sprawnie dzialal?

nie mam ori wiazki od temoemetra trzeba sie wbic sygnal z czujnika temp zenwtrzenj gdzies do wiazki klimy?

bo z tego co wiem to kable od climatronica ida do skrzynki bezpiecznikow i kostek w wiazce silnika? noi tego czujnika temp ktorego tematu nie ogarnaim wgl

montowal ktos climatronica do wersji bez niej? bo ptorzebuej konkrety... pozdr

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 sty 2013, 22:05

delik pisze:chodzi o czujnik temp zewnetrznej podobno nie dziala climatronic pod wyswietlaczem temperatury vdo, trzeba zmienic temrometr na borg? i czujnik tez? czy sam wyswietlacz? by climatronic sprawnie dzialal?
Tak wyswietlacz firmy BORG potrzebujesz, w instalacji powinna byc juz przyszykowana wtyczka koloru żółtego do wyswietlacza. Czujnika nie potrzebujesz zmieniać ani dawać dodatkowego ;-)
delik pisze:nie mam ori wiazki od temoemetra trzeba sie wbic sygnal z czujnika temp zenwtrzenj gdzies do wiazki klimy?
W wiązce climatronic'a powinna być wtyczka jednak możliwe, że przysknerzyli i trzebia wpinać się w wiazkę od tronica, wtedy sygnał z czujnika bierzesz z panelu nawiewów.
delik pisze:montowal ktos climatronica do wersji bez niej? bo ptorzebuej konkrety... pozdr
Pewnie, ze montowałem tyle, ze w B3, w B4 masz prościej, bo nie trzeba stosowac dodatkowego czujnika temp. tylko wystarczy zakupic wyswietlacz BORG'a. W B3 nawet to nie przejdzie, i trzeba brać sygnał z dodatkowego czujnika temp. ;-)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 08 sty 2013, 22:07

w dawcy nie mam wyswietlacza temp bo jest to automat

czujnik przy zderzaku jest wiec porostu chyab zrobie tak ze poprowadze czujnik o climatronica osobno i bede mial dwa osobno obok siebei jeden na deske do termoemtru drugi to climy ? chyba tak mozna skoro nie ma wyswielacza w dawcy a czujnik ejst



ma ktos wiedze jak to jest???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl