[Audi 80 B4 1992r 1.9 TD AAZ] - zwiększenie mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
[Audi 80 B4 1992r 1.9 TD AAZ] - zwiększenie mocy
Witam!
Posiadam Audi 80 z silnikiem AAZ, turbo zaczyna się wykańczać w kompresorze znalazłem olej z silnika:(, postanowiłem kupić nową taka jak w 1Z dodatkowo wymienić kolektor tez taki od 1Z ( ten z trójkątna flanszą. Chciałbym dodatkowo zamontować IC i zwiększyć moc ponad 100koni co wiąże się z taka wymianą? regulacja dawki paliwa w pompie? dodam że pompa bez LDA wymiana wtryski na te od AFN( czy one w ogóle pasują do AAZ?
[ Dodano: 2012-03-27, 21:00 ]
Nie wspomniałem o zaślepieniu EGR i opróżnieniu katalizatora:)
Posiadam Audi 80 z silnikiem AAZ, turbo zaczyna się wykańczać w kompresorze znalazłem olej z silnika:(, postanowiłem kupić nową taka jak w 1Z dodatkowo wymienić kolektor tez taki od 1Z ( ten z trójkątna flanszą. Chciałbym dodatkowo zamontować IC i zwiększyć moc ponad 100koni co wiąże się z taka wymianą? regulacja dawki paliwa w pompie? dodam że pompa bez LDA wymiana wtryski na te od AFN( czy one w ogóle pasują do AAZ?
[ Dodano: 2012-03-27, 21:00 ]
Nie wspomniałem o zaślepieniu EGR i opróżnieniu katalizatora:)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2012, 16:04 przez niedzwiadek204, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolego mieszasz troche. Gdzie masz kompresor w aaz? Olej w wężach powietrznych zawsze torche będzie, nawet w nowym aucie. Ile oleju bierze? Auto rozpędza się bez problemów?
do aaz nie pasuja Wtryski z 1Z, afn bo tam jest całkiem inna głowica i ich nie założysz do AAZ. Bez pompy wtryskowej z LDA nie zdziałasz wiele. Zaślepienie egr i wywalenie kata napewno wpłynie na +.
Jeśli chcesz zostać przy tym silniku to wymiana pompy na taka z LDA, podniesienie ciśnienia doładowania na turbo (potrzebny manometr), zwiększenie dawki paliwa i założenie IC. A jeśłi nie to zmiana calego silnika na TDI ale tu koszt dużo większy (>1,5tys)
do aaz nie pasuja Wtryski z 1Z, afn bo tam jest całkiem inna głowica i ich nie założysz do AAZ. Bez pompy wtryskowej z LDA nie zdziałasz wiele. Zaślepienie egr i wywalenie kata napewno wpłynie na +.
Jeśli chcesz zostać przy tym silniku to wymiana pompy na taka z LDA, podniesienie ciśnienia doładowania na turbo (potrzebny manometr), zwiększenie dawki paliwa i założenie IC. A jeśłi nie to zmiana calego silnika na TDI ale tu koszt dużo większy (>1,5tys)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
Pisząc kompresor miałem na myśli tą część turbospręzarki która pompuje powietrze, jutro wrzucę fotki, z ta pompą to lipa:( miesiąc temu cała uszczelniania koszt 350zł. Auto rozpędza się w miarę dobrze, ale oleju tam jest sporo, zresztą jutro zrobię zjecie. poza tym kolanko sylikonowe ma małe pękniecie i wszytko wokół jest w oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
Sprawdzę jutro poziom oleju rano jak silnik będzie stał nieruszany był na max poziomie. trochę mnie uspokoiłeś:D
[ Dodano: 2012-03-28, 19:38 ]
A czy mógłbyś mi wskazać te odmę na zdjęciu słyszałem ze można ja odłączyć i założyć jakiś pojemniczek na syf a czyste powietrze puszczać osobno:D
[ Dodano: 2012-03-28, 19:41 ]
Postanowiłem zaślepić EGR, a może warto byłoby założyć filtr stożkowy ponieważ ta gąbka lubi się brudzić:)
[ Dodano: 2012-03-28, 19:38 ]
A czy mógłbyś mi wskazać te odmę na zdjęciu słyszałem ze można ja odłączyć i założyć jakiś pojemniczek na syf a czyste powietrze puszczać osobno:D
[ Dodano: 2012-03-28, 19:41 ]
Postanowiłem zaślepić EGR, a może warto byłoby założyć filtr stożkowy ponieważ ta gąbka lubi się brudzić:)
Filtr stożkowy w T.dieslu to moim zdaniem niezbyt dobra opcja i wywalenie pieniędzy, lepiej zmieniać filtr powietrza razem z wymiana oleju i będzie dobrze, założenie filtra stożkowego zmieni dźwięk pracy silnika. Odmę odłączyć i zaślepić wejście do przewodu filtra powietrza a na sama odmę dać wąż i pod auto puścić. U mnie spisuje się bardzo dobrze i już tego syfu nie ma w dolocie co był, a mgiełka olejowa i tak pozostanie.
Zanim zaczniesz zwiększać moc do doprowadź silnik do dobrego stanu, zlikwiduj przecieki, wymień płyny, dobry olej to podstawa i dopiero potem brać się za kręcenie traktora, taka jest moja opinia.
Zanim zaczniesz zwiększać moc do doprowadź silnik do dobrego stanu, zlikwiduj przecieki, wymień płyny, dobry olej to podstawa i dopiero potem brać się za kręcenie traktora, taka jest moja opinia.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
Nie potrafię zmienić tego tematu, poza tym co tam jest nie tak?gibaj pisze:jeszcze chwila i temat w koszu Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
A odnośnie tej pompy bez lda to z nią naprawdę nie idzie nic zdziałać?
[ Dodano: 2012-03-28, 21:28 ]
A odnośnie tego filtra to myślałem nad założeniem go wewnątrz tego pudełka po fabrycznym tak żeby nie hałasował zbytnio tylko trzeba by to jakoś przerobić a dolot to tej skrzyneczki przecież jest rurą z zewnątrz auta
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Można zmienić górę pompy na tą z grzybkiem. a odnośnie mojej wypowiedzi na temat stożka to w TD i TDI stożek czy sportowa wkładka to przysłowiowy kwiatek do kożucha, spokojnie wystarczy dobry filtr np. Knecht i częsta wymiana, a na dodatek stożek ma gorsze właściwości filtrujące i można szybciej zajechać turbo i mocy od tego nie przybędzie. Moc będzie wtedy gdy podleje się paliwa i poda powietrza zwiększając ciśnienie turbo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53
ciśnienie takie na ile turbo da rade nadmuchać, ale potem może powoli uszczelkę pod głowicą wydmuchiwać jeśli da się za duże, ale dopóki nie zmienisz góry pompy na tą z LDA to zmiana dawki i ciśnienia zbyt wiele nie pomoże aczkolwiek różnica powinna być. Dopiero z LDA można coś modzić więcej. Jeśli chodzi o pin to ten od aaz można troche zeszlifować i tez bedzie śmigać ale to metoda prób i błędów, ja osobiście nie kupowałem od 1.6 tylko swój potraktowałem szlifierką i już 3 rok śmiga zrobiłem pina i lekko podniosłem ciśnienie na turbo i mam jakieś 13 s do 100 kph :mrgreen:
Można jeszcze wywalić katalizator, zaślepić egr, dać wolną odmę
a prędkość maksymalną jaka udało mi się wydusić po tych przeróbkach to 175 km/h
Można jeszcze wywalić katalizator, zaślepić egr, dać wolną odmę
a prędkość maksymalną jaka udało mi się wydusić po tych przeróbkach to 175 km/h