Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1992r 1.9 TD AAZ] - zwiększenie mocy

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

[Audi 80 B4 1992r 1.9 TD AAZ] - zwiększenie mocy

Post autor: niedzwiadek204 » 27 mar 2012, 20:59

Witam!
Posiadam Audi 80 z silnikiem AAZ, turbo zaczyna się wykańczać w kompresorze znalazłem olej z silnika:(, postanowiłem kupić nową taka jak w 1Z dodatkowo wymienić kolektor tez taki od 1Z ( ten z trójkątna flanszą. Chciałbym dodatkowo zamontować IC i zwiększyć moc ponad 100koni co wiąże się z taka wymianą? regulacja dawki paliwa w pompie? dodam że pompa bez LDA wymiana wtryski na te od AFN( czy one w ogóle pasują do AAZ?

[ Dodano: 2012-03-27, 21:00 ]
Nie wspomniałem o zaślepieniu EGR i opróżnieniu katalizatora:)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2012, 16:04 przez niedzwiadek204, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 27 mar 2012, 21:07

Kolego mieszasz troche. Gdzie masz kompresor w aaz? Olej w wężach powietrznych zawsze torche będzie, nawet w nowym aucie. Ile oleju bierze? Auto rozpędza się bez problemów?

do aaz nie pasuja Wtryski z 1Z, afn bo tam jest całkiem inna głowica i ich nie założysz do AAZ. Bez pompy wtryskowej z LDA nie zdziałasz wiele. Zaślepienie egr i wywalenie kata napewno wpłynie na +.

Jeśli chcesz zostać przy tym silniku to wymiana pompy na taka z LDA, podniesienie ciśnienia doładowania na turbo (potrzebny manometr), zwiększenie dawki paliwa i założenie IC. A jeśłi nie to zmiana calego silnika na TDI ale tu koszt dużo większy (>1,5tys)
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 27 mar 2012, 21:17

Pisząc kompresor miałem na myśli tą część turbospręzarki która pompuje powietrze, jutro wrzucę fotki, z ta pompą to lipa:( miesiąc temu cała uszczelniania koszt 350zł. Auto rozpędza się w miarę dobrze, ale oleju tam jest sporo, zresztą jutro zrobię zjecie. poza tym kolanko sylikonowe ma małe pękniecie i wszytko wokół jest w oleju

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 28 mar 2012, 16:57

Obrazek Obrazek Obrazek

Oto zdjęcia turbiny :-)

[ Dodano: 2012-03-28, 17:16 ]
W rzeczywistości jest go więcej po prostu na zdjęciu wygląda o inaczej naprawdę jest więcej czerni :-P

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 28 mar 2012, 17:37

niedzwiadek204, To najprawdopodobniej olej z oparów odmy. Jeżeli silnik nie łyka ogromnych ilości oleju, to nie ma się czym martwić.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 28 mar 2012, 19:30

Sprawdzę jutro poziom oleju rano jak silnik będzie stał nieruszany był na max poziomie. trochę mnie uspokoiłeś:D

[ Dodano: 2012-03-28, 19:38 ]
A czy mógłbyś mi wskazać te odmę na zdjęciu słyszałem ze można ja odłączyć i założyć jakiś pojemniczek na syf a czyste powietrze puszczać osobno:D

[ Dodano: 2012-03-28, 19:41 ]
Postanowiłem zaślepić EGR, a może warto byłoby założyć filtr stożkowy ponieważ ta gąbka lubi się brudzić:)

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 mar 2012, 20:24

Filtr stożkowy w T.dieslu to moim zdaniem niezbyt dobra opcja i wywalenie pieniędzy, lepiej zmieniać filtr powietrza razem z wymiana oleju i będzie dobrze, założenie filtra stożkowego zmieni dźwięk pracy silnika. Odmę odłączyć i zaślepić wejście do przewodu filtra powietrza a na sama odmę dać wąż i pod auto puścić. U mnie spisuje się bardzo dobrze i już tego syfu nie ma w dolocie co był, a mgiełka olejowa i tak pozostanie.

Zanim zaczniesz zwiększać moc do doprowadź silnik do dobrego stanu, zlikwiduj przecieki, wymień płyny, dobry olej to podstawa i dopiero potem brać się za kręcenie traktora, taka jest moja opinia. :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5443
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 mar 2012, 20:29

Na pierwszym zdjęciu jak masz ten gruby przewód zasilający powietrzem turbosprężarkę a obok masz węższy przewód połączony z tym grubym- to odłączyć trzeba też węższy a otwór w tym grubym zaślepic. Ten cienki trzeba przedłużyć i zrobić odprowadzenie do jakiegoś pojemnika najlepiej.

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 28 mar 2012, 21:23

gibaj pisze:jeszcze chwila i temat w koszu Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Nie potrafię zmienić tego tematu, poza tym co tam jest nie tak?
A odnośnie tej pompy bez lda to z nią naprawdę nie idzie nic zdziałać?

[ Dodano: 2012-03-28, 21:28 ]
A odnośnie tego filtra to myślałem nad założeniem go wewnątrz tego pudełka po fabrycznym tak żeby nie hałasował zbytnio tylko trzeba by to jakoś przerobić a dolot to tej skrzyneczki przecież jest rurą z zewnątrz auta

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 28 mar 2012, 21:37

Wciśnij "edytuj temat" .Brak kwadratowego nawiasu
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 mar 2012, 23:20

Można zmienić górę pompy na tą z grzybkiem. a odnośnie mojej wypowiedzi na temat stożka to w TD i TDI stożek czy sportowa wkładka to przysłowiowy kwiatek do kożucha, spokojnie wystarczy dobry filtr np. Knecht i częsta wymiana, a na dodatek stożek ma gorsze właściwości filtrujące i można szybciej zajechać turbo i mocy od tego nie przybędzie. Moc będzie wtedy gdy podleje się paliwa i poda powietrza zwiększając ciśnienie turbo.

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 29 mar 2012, 06:20

Czyli najlepiej dzwonić do pompiarza;) u którego uszczelniałem pompę, miał tam niezły asortyment. Sprawdziłem stan oleju - jest w porządku.

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 29 mar 2012, 23:12

i wymien pina w pompie w lda na ten z 1.6 , da ci 10 KM wiecej

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 30 mar 2012, 15:58

Dzięki, wiedziałem o tym ale najgorszy jest teraz problem ze na razie nie ma go gdzie włożyć, może jeszcze ktoś ma jakieś koncepcje co można zrobić w TD, jakie można ciśnienie max wpompować 1.4bara?

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 30 mar 2012, 17:05

ciśnienie takie na ile turbo da rade nadmuchać, ale potem może powoli uszczelkę pod głowicą wydmuchiwać jeśli da się za duże, ale dopóki nie zmienisz góry pompy na tą z LDA to zmiana dawki i ciśnienia zbyt wiele nie pomoże aczkolwiek różnica powinna być. Dopiero z LDA można coś modzić więcej. Jeśli chodzi o pin to ten od aaz można troche zeszlifować i tez bedzie śmigać ale to metoda prób i błędów, ja osobiście nie kupowałem od 1.6 tylko swój potraktowałem szlifierką i już 3 rok śmiga :-) zrobiłem pina i lekko podniosłem ciśnienie na turbo i mam jakieś 13 s do 100 kph :mrgreen:

Można jeszcze wywalić katalizator, zaślepić egr, dać wolną odmę

a prędkość maksymalną jaka udało mi się wydusić po tych przeróbkach to 175 km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga