jak w temacie,potrzebuję schemat podłączenia sondy w mojej audi,są po prostu chyba kable pomieszane,bo dwie sondy już szlak trafił,chciał bym sprawdzić czy to jest dobrze podłączone ?
w sam naprawiam nie mogę się tego doszukać ? proszę o pomoc
[B4 Avant 2.3 NG] schemat podłączenia sondy ? pomoże ktoś ??
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
chyba to samo co u mnie jezeli chodzi o przwód sygnałowy :
sonda lambda jak patrzysz na silnik po prawej stronie obok aparatu zaplonowego
u mnie wyglada to trzeche inaczej bo mam lpg i kabel sygnałowy idzie do centralki lpg
puste miejsce to sygnałowy a po lewej stronie pierwsza wtyczka 2 piny to grzanie
a tak wyglada przewód sygnałowy
link do tematu
https://audi80.pl/b4-ada-brak-mocy-f ... t66127.htm
sonda lambda jak patrzysz na silnik po prawej stronie obok aparatu zaplonowego
u mnie wyglada to trzeche inaczej bo mam lpg i kabel sygnałowy idzie do centralki lpg
puste miejsce to sygnałowy a po lewej stronie pierwsza wtyczka 2 piny to grzanie
a tak wyglada przewód sygnałowy
link do tematu
https://audi80.pl/b4-ada-brak-mocy-f ... t66127.htm
no wreszcie ktoś się odezwał,z góry dzięki za odp,powiem tak,chodzi mi konkretnie o kolory przewodów które idą od komputera i są podłączone do kostki której jest podpięta sonda lambda,takiego tematu nie znalazłem i na pewno w przyszłości się przyda komuś
naprawdę mam problem z tym,duże spalanie i kasa na te sondy
Wiem że,w sondzie to dwa białe to napięcie z tego jeden do masy idzie a czarny sygnał na komp.Ale chodzi mi o podłączenie i kolory przewodów od strony kompa w samochodzie.Jak możecie to podeślijcie jak to u was jest podpięte.Tam u mnie ktoś już chyba miał z tym problem i namieszał coś.Teraz jest kupa.
naprawdę mam problem z tym,duże spalanie i kasa na te sondy
Wiem że,w sondzie to dwa białe to napięcie z tego jeden do masy idzie a czarny sygnał na komp.Ale chodzi mi o podłączenie i kolory przewodów od strony kompa w samochodzie.Jak możecie to podeślijcie jak to u was jest podpięte.Tam u mnie ktoś już chyba miał z tym problem i namieszał coś.Teraz jest kupa.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
te 2 biale to i tak nie maja znaczenia sprawdzczy jest na nich napiecie na zimnym silniku i tyle . Ten sygnałowy przewód u mnie jest czarny (idacy do kompa )czarny286 pisze:no wreszcie ktoś się odezwał,z góry dzięki za odp,powiem tak,chodzi mi konkretnie o kolory przewodów które idą od komputera i są podłączone do kostki której jest podpięta sonda lambda,takiego tematu nie znalazłem i na pewno w przyszłości się przyda komuś
naprawdę mam problem z tym,duże spalanie i kasa na te sondy
Wiem że,w sondzie to dwa białe to napięcie z tego jeden do masy idzie a czarny sygnał na komp.Ale chodzi mi o podłączenie i kolory przewodów od strony kompa w samochodzie.Jak możecie to podeślijcie jak to u was jest podpięte.Tam u mnie ktoś już chyba miał z tym problem i namieszał coś.Teraz jest kupa.
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
mowie ci do komputera idzie tylko jeden kabel i jest czarnyczarny286 pisze:czytałem że do tych bialych co są w sondzie idzie biało niebieski i po odpaleniu auta jest dopiero na nim napięcie 12 v,ale nie jestem pewien czy te od komputera samochodu mam dobrze podpięte do sondy i w tym jest problem
[ Dodano: 2012-04-01, 12:34 ]
zreszta sprawdz bledy i bedziesz wiedzial czy odczytuje sonde czy nie
panowie być może wiem jak sobie poradzić z tym problemem zobaczę w domu i dam znać ,może nawet wrzucę to do działu technicznego jak to ogarnąć,ale mile widziana pomoc i jakieś uwagi,jestem pewien że nie jednemu to się przyda
[ Dodano: 2012-04-19, 23:54 ]
problem rozwiązany więc opiszę jak to u mnie wygląda:
Podłączenie
[ Dodano: 2012-04-20, 00:24 ]
1.Sonda kupiona nowa,firma NTK uniwersalna 3 przewody 1 czarny,2 białe koszt 100zł z przesyłką
kable sondy:
-czarny:sygnał do Ecu (komputer auta)
-białe napięcie 12 V
od komputera idzie tylko jeden przewód według schematu czyli CZARNY,dodam że u mnie jest jeszcze podłączony zielony do czarnego
2.Napięcie u mnie jest podłączone przez przewód koloru brązowego(są dwa brązowe .jeden idzie na grzałkę,drugi masa,dodam że na dwóch jest napięcie 12 v),do drugiego białego u mnie są podłączone dwa zielone przewodu na których nie ma napięcia :!:
jeśli by ktoś nie maił napięcia na tych przewodach można je podać np z silnika krokowego (stabilizatora obrotów biegu jałowego) lub od wtryskiwacza rozruchowego (szukaj przewodu czarnego z niebieskim paskiem)
grzanie jest dopiero po uruchomieniu silnika,czyli na przewodzie brązowym pojawi się 12 V,posiada grzałka też bezpiecznik nr 28
3.Teraz sprawdzenie sondy i tu są różne teorie,zdania i sposoby,najpewniejsze sprawdzenie jest za pomocą oscyloskopu :!:
Ja miałem ułatwione zadanie,posiadam instalację gazową ze sterownikiem Bingo S4,który ma wbudowany oscyloskop wraz z funkcją sprawdzenia sondy :!:
Czyli sonda działa i wszystko wróciło do normy.teraz jadę ustawić ponownie instalację LPG i zobaczę jak wyjdzie spalanie,w tej chwili wychodzi mi 14,5 litra gazu,jazda normalna !
Problem w tym wszystkim był taki że ktoś namieszał w przewodach,ja już kupiłem tak auto i założyłem nową instalację i w taki sposób się dowiedziałem że nie działa mi sonda,posiadam schemat jeśli by ktoś chciał to pisać na PW,podeślę.
Dużo pracy i nerwów mnie to kosztowało,pomijając to że idzie kasy na paliwo bo auto ma apetyt jak sonda nie działa,mam nadzieję że komuś ten opis pomoże w przyszłości.
[ Dodano: 2012-04-19, 23:54 ]
problem rozwiązany więc opiszę jak to u mnie wygląda:
Podłączenie
[ Dodano: 2012-04-20, 00:24 ]
1.Sonda kupiona nowa,firma NTK uniwersalna 3 przewody 1 czarny,2 białe koszt 100zł z przesyłką
kable sondy:
-czarny:sygnał do Ecu (komputer auta)
-białe napięcie 12 V
od komputera idzie tylko jeden przewód według schematu czyli CZARNY,dodam że u mnie jest jeszcze podłączony zielony do czarnego
2.Napięcie u mnie jest podłączone przez przewód koloru brązowego(są dwa brązowe .jeden idzie na grzałkę,drugi masa,dodam że na dwóch jest napięcie 12 v),do drugiego białego u mnie są podłączone dwa zielone przewodu na których nie ma napięcia :!:
jeśli by ktoś nie maił napięcia na tych przewodach można je podać np z silnika krokowego (stabilizatora obrotów biegu jałowego) lub od wtryskiwacza rozruchowego (szukaj przewodu czarnego z niebieskim paskiem)
grzanie jest dopiero po uruchomieniu silnika,czyli na przewodzie brązowym pojawi się 12 V,posiada grzałka też bezpiecznik nr 28
3.Teraz sprawdzenie sondy i tu są różne teorie,zdania i sposoby,najpewniejsze sprawdzenie jest za pomocą oscyloskopu :!:
Ja miałem ułatwione zadanie,posiadam instalację gazową ze sterownikiem Bingo S4,który ma wbudowany oscyloskop wraz z funkcją sprawdzenia sondy :!:
Czyli sonda działa i wszystko wróciło do normy.teraz jadę ustawić ponownie instalację LPG i zobaczę jak wyjdzie spalanie,w tej chwili wychodzi mi 14,5 litra gazu,jazda normalna !
Problem w tym wszystkim był taki że ktoś namieszał w przewodach,ja już kupiłem tak auto i założyłem nową instalację i w taki sposób się dowiedziałem że nie działa mi sonda,posiadam schemat jeśli by ktoś chciał to pisać na PW,podeślę.
Dużo pracy i nerwów mnie to kosztowało,pomijając to że idzie kasy na paliwo bo auto ma apetyt jak sonda nie działa,mam nadzieję że komuś ten opis pomoże w przyszłości.