Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all NG] Silniczek krokowy - jego sterowanie, napiecie zmien

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 kwie 2012, 18:11

narazie zmierzylem napiecie na krokowym jak auto chodzi na wolnych obrotach - skakało troche 5,4-5,6 tak powoli zmianialo sie

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 05 kwie 2012, 18:45

Jarewa pisze:
[cut]
Wiem o co chodzi i jak dzialaja, poza tym tez mam google :)
Jarewa pisze:To że gaz ma własny wcale nie oznacza że na gazie nieaktywny.
To jak one pracuja razem ze soba ? chetnie bym to ogarnal. Oba steruja na raz ?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 05 kwie 2012, 18:55

ale ten silniczek od gazu steruje chyba mieszanka a nie obrotami

Awatar użytkownika
mgruszecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mgruszecki » 05 kwie 2012, 19:03

maciek1006 pisze:ale ten silniczek od gazu steruje chyba mieszanka a nie obrotami
No ja wlasnie nie wiem ale chetnie bym sie dowiedzial. Pisalem juz ze gaz mam tylko w zapalniczce i kuchence <ok>

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 07 kwie 2012, 19:35

mgruszecki pisze:No ja wlasnie nie wiem ale chetnie bym sie dowiedzial. Pisalem juz ze gaz mam tylko w zapalniczce i kuchence <ok>
Czyżby kolego Google Ci zdechły he he.

Widzę że zrobiła się pyskówka z tematu a kol."maciek1006" nie za bardzo ogarnia to wszystko.
Wygląda to tak, jak by lekarz stawiał diagnozę prze neta a pacjent nie umiał nawet zmierzyć sobie gorączki. Temat wałkowany 100 razy, tylko czytać i po kolei eliminować przyczyny, ale wydaje mi się że musisz poprosić o pomoc kogoś bardziej kumatego w NG. Powodzenia i Wesołych Świąt.

Edit: Wychodzi na to że musisz z tym żyć jeżeli to rzadko występuje. Wiem że denerwują człowieka nie rozwiązane problemy, ale jak wszystko sprawdziłeś i nic, to jedynie został z czytać błędy ze sterownika może to da odpowiedź. Jak występują objawy i zgasisz auto a po ponownym odpaleniu jest ok to łapie jakiś błąd, który się resetuje przy zgaszeniu.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:29 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 12 kwie 2012, 16:18

zmierzyc to nie problem tylko usterka nie wystepuje caly czas , tylko jak dluzej jezdze silniczek krokowy czyscilem jakis czas temu ale nie sprawdzalem czy chodzi lekko zrobie to niedlugo , sprawdzone jest juz chyba wszystko , wyregulowalem klape przeplywomierza , wymienilem uszczelki na wtryskach , czujnik 2 pinowy temp , jeszcze planuje weze podcisnienia wymienic bo niezaciekawie wygladaja , ale mi to poporstu wyglada jakby po dluzszej jedzie cos co steruje silniczkiem krokowym zawieszalo sie i nie dawalo napiecia na krokowca bo na codzien krokowiec chodzi normalnie, w najblizszym czasie postaram zmirerzyc te napiecie w chwili gdy sam wchodzi na 1500 obr , a dolny stycznik na przepustnicy chodzi , przynajmniej go slychac jak tyka

W chwili wystapienia usterki czyli jak chodzi na 1500 obr na wtyczce od silniczka krokowego jest napiecie 1,15V po wylaczeniu silnika i ponownemu uruchomieniu na wolnych obr jest 7,5V narazie to zmierzylem

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 12 kwie 2012, 21:13

No tak pstrykac bedzie ale sprawdz jakie daje napiecie.Moze byc tak ze przewód moze byc przełamany i raz daje napiecie a drugi jest niskie napiecie.Podobnie miałem u siebie.A zty krokowcem :mrgreen: t wez go zdejmij wlej nafty do niego i zostaw go na noc zeby syf wypłukało.

[ Dodano: 2012-04-12, 21:16 ]
Jezeli weze sa popękane poparciałe to na bank do wymiany.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 12 kwie 2012, 21:19

Czyli w tym momencie coś źle steruje tym zaworem . A sprawdziłeś potencjometr przepustnicy
tak jak Ci pisał mgruszecki jak jest ok i wtedy gdy jest te 1500 obr. ? No i te kody byś wybłyskał .

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 12 kwie 2012, 21:23

nastepnym razem sprawdze potencjometr , poszukam jak te kody wybłyskac ale jak ktos by mogl dac jakis konkretny temat w ktorym wszystko jest opisane bylbym wdzieczny ;]

[ Dodano: 2012-04-12, 21:30 ]
Abbas pisze:Moze byc tak ze przewód moze byc przełamany i raz daje napiecie a drugi jest niskie napiecie
to raczej odpada bo ta usterka nigdy nie wystepuje jak jezdze do mniej wiecej 50 km , jakby raz dawal a raz nie to by to moglo tez sie dziac na zimnym silniku , a pozatym sciagalem niedawno kolektor i odpinalem ta wtyczke i sprawdzałem czy nie otarc itp

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 13 kwie 2012, 15:47

Może być też, że w którymś ze sterowników porobiły się zimne luty . Wszystko jest możliwe.

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 13 kwie 2012, 17:53

Dzisiaj rozwiazałem podobny problem jaki opisałes tyle zeu mnie falowały obroty i czasem sie zwieszały tak ok 2000 i stały.Wymieniłem na nowe te przewody ktore ida do krokowca/zaworu :mrgreen: /.Problem znikł na amen.okazało sie , ze w przewodzie gumowym który tam jest na zgieciu tam gdzie idzie podłaczenie do kolektora ssacego była sparciała guma i ssało lewe powietrze.Mowa tutaj o tych przewodach które ida schowane pod kolektorem ssacym.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 13 kwie 2012, 18:48

aha a wiec ja tez swoje wymienie , tylko interesuje mnie ten przewod co idzie od krokowego do kolektora taki krotki gdzie go dostac , bo reszte to mozna chyba na metry kupic

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 13 kwie 2012, 20:31

Mi przywiezli całosc z niemiec uzywki ale całe bez zadnych uszkodzen.Poprostu pomacaj w tym miejscu i zobaczysz co sie dzieje.Mozesz pokombinowac ewentualnie cos nadsztukowac.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 13 kwie 2012, 23:40

wiem ze wlasnie ten przewod wyglada najgorzej , tylko ma oj przełamanie takze chyba tylko z uzywanych czesci cos bede musial szukac

a jeszcze dziwna sytuacja podczasz ostrego wkrecanie przy okolo 6 tys obr zaczyna mrugac kontrolka od cisnienia oleju i temp cieczy

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 15 kwie 2012, 19:07

Co do lampki od cieczy to sprawdz czy masz poziom cieczy w zbiorniczku wyruwnawczym.Z ta lampka od oleju to tez stan i ewentualnie podłaczenie czujnika lub czujnik jest walniety.Moze tez olej sie kłania do wymiany.

[ Dodano: 2012-04-15, 19:11 ]
A jeszcze jednoza ta kontrolke od wody odpowiada ci ten dolny 4-pinowy lub 3-pinowy dolny czujnik.Sprawdz kostke moze jest przysniedziała albo moze czujnik padac.Odpowiada za to na kostce ten wtyk po prawej stronie od wyciecia kabel niebieskożółty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl