[all NG] Silniczek krokowy - jego sterowanie, napiecie zmien
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
- mgruszecki
- Forum Audi 80
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2011, 22:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czyżby kolego Google Ci zdechły he he.mgruszecki pisze:No ja wlasnie nie wiem ale chetnie bym sie dowiedzial. Pisalem juz ze gaz mam tylko w zapalniczce i kuchence <ok>
Widzę że zrobiła się pyskówka z tematu a kol."maciek1006" nie za bardzo ogarnia to wszystko.
Wygląda to tak, jak by lekarz stawiał diagnozę prze neta a pacjent nie umiał nawet zmierzyć sobie gorączki. Temat wałkowany 100 razy, tylko czytać i po kolei eliminować przyczyny, ale wydaje mi się że musisz poprosić o pomoc kogoś bardziej kumatego w NG. Powodzenia i Wesołych Świąt.
Edit: Wychodzi na to że musisz z tym żyć jeżeli to rzadko występuje. Wiem że denerwują człowieka nie rozwiązane problemy, ale jak wszystko sprawdziłeś i nic, to jedynie został z czytać błędy ze sterownika może to da odpowiedź. Jak występują objawy i zgasisz auto a po ponownym odpaleniu jest ok to łapie jakiś błąd, który się resetuje przy zgaszeniu.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:29 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
zmierzyc to nie problem tylko usterka nie wystepuje caly czas , tylko jak dluzej jezdze silniczek krokowy czyscilem jakis czas temu ale nie sprawdzalem czy chodzi lekko zrobie to niedlugo , sprawdzone jest juz chyba wszystko , wyregulowalem klape przeplywomierza , wymienilem uszczelki na wtryskach , czujnik 2 pinowy temp , jeszcze planuje weze podcisnienia wymienic bo niezaciekawie wygladaja , ale mi to poporstu wyglada jakby po dluzszej jedzie cos co steruje silniczkiem krokowym zawieszalo sie i nie dawalo napiecia na krokowca bo na codzien krokowiec chodzi normalnie, w najblizszym czasie postaram zmirerzyc te napiecie w chwili gdy sam wchodzi na 1500 obr , a dolny stycznik na przepustnicy chodzi , przynajmniej go slychac jak tyka
W chwili wystapienia usterki czyli jak chodzi na 1500 obr na wtyczce od silniczka krokowego jest napiecie 1,15V po wylaczeniu silnika i ponownemu uruchomieniu na wolnych obr jest 7,5V narazie to zmierzylem
W chwili wystapienia usterki czyli jak chodzi na 1500 obr na wtyczce od silniczka krokowego jest napiecie 1,15V po wylaczeniu silnika i ponownemu uruchomieniu na wolnych obr jest 7,5V narazie to zmierzylem
No tak pstrykac bedzie ale sprawdz jakie daje napiecie.Moze byc tak ze przewód moze byc przełamany i raz daje napiecie a drugi jest niskie napiecie.Podobnie miałem u siebie.A zty krokowcem :mrgreen: t wez go zdejmij wlej nafty do niego i zostaw go na noc zeby syf wypłukało.
[ Dodano: 2012-04-12, 21:16 ]
Jezeli weze sa popękane poparciałe to na bank do wymiany.
[ Dodano: 2012-04-12, 21:16 ]
Jezeli weze sa popękane poparciałe to na bank do wymiany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
nastepnym razem sprawdze potencjometr , poszukam jak te kody wybłyskac ale jak ktos by mogl dac jakis konkretny temat w ktorym wszystko jest opisane bylbym wdzieczny ;]
[ Dodano: 2012-04-12, 21:30 ]
[ Dodano: 2012-04-12, 21:30 ]
to raczej odpada bo ta usterka nigdy nie wystepuje jak jezdze do mniej wiecej 50 km , jakby raz dawal a raz nie to by to moglo tez sie dziac na zimnym silniku , a pozatym sciagalem niedawno kolektor i odpinalem ta wtyczke i sprawdzałem czy nie otarc itpAbbas pisze:Moze byc tak ze przewód moze byc przełamany i raz daje napiecie a drugi jest niskie napiecie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Dzisiaj rozwiazałem podobny problem jaki opisałes tyle zeu mnie falowały obroty i czasem sie zwieszały tak ok 2000 i stały.Wymieniłem na nowe te przewody ktore ida do krokowca/zaworu :mrgreen: /.Problem znikł na amen.okazało sie , ze w przewodzie gumowym który tam jest na zgieciu tam gdzie idzie podłaczenie do kolektora ssacego była sparciała guma i ssało lewe powietrze.Mowa tutaj o tych przewodach które ida schowane pod kolektorem ssacym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
-
- Forum Audi 80
- Posty: 221
- Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09
Co do lampki od cieczy to sprawdz czy masz poziom cieczy w zbiorniczku wyruwnawczym.Z ta lampka od oleju to tez stan i ewentualnie podłaczenie czujnika lub czujnik jest walniety.Moze tez olej sie kłania do wymiany.
[ Dodano: 2012-04-15, 19:11 ]
A jeszcze jednoza ta kontrolke od wody odpowiada ci ten dolny 4-pinowy lub 3-pinowy dolny czujnik.Sprawdz kostke moze jest przysniedziała albo moze czujnik padac.Odpowiada za to na kostce ten wtyk po prawej stronie od wyciecia kabel niebieskożółty.
[ Dodano: 2012-04-15, 19:11 ]
A jeszcze jednoza ta kontrolke od wody odpowiada ci ten dolny 4-pinowy lub 3-pinowy dolny czujnik.Sprawdz kostke moze jest przysniedziała albo moze czujnik padac.Odpowiada za to na kostce ten wtyk po prawej stronie od wyciecia kabel niebieskożółty.