Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s] problem z ukladem chlodzeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 kwie 2012, 14:57

może kup ten korek jak radzi Piotr i Sławek. Może coś pomoże :-) Aha i wyciągnij bagnet od oleju i sprawdź czy są na nim ślady płynu. I jeszcze z ciekawości niuchnij spaliny z tłumika :mrgreen: czy nie czuć zapachu płynu ;-)
Uszczelka to jest naprawdę ostateczność i musisz być pewny że to to. Są to już duże koszta. Nowa uszczelka głowicy+uszczelka pokrywy klawiatury. Do tego dochodzi planowanie. A to już sumienie by podpowiadało żeby sprawdzić zawory i popychacze nowy olej płyny a tu to a tu tamto. Suma się zbiera ;-)

Ja zostaję przy bąblu powietrza i źle spasowanym termostacie. Bo to musi być prosta przyczyna <ok>

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 06 kwie 2012, 15:05

Wyjmij jeszcze termostat wrzuć do garnuszka z wodą i gotuj. Zaobserwujesz czy termostat się otwiera a jak będziesz studzić to powinien się zamknąć. Niektórzy koledzy piszą,że korek traktują odkamieniaczem do czajników lub kwaskiem cytrynowym i daje efekt korek wraca do życia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 kwie 2012, 17:43

slawe1983 pisze:PieterBPlanowanie głowicy to koszt 50 zł? :shock: Napisz gdzie za tyle robią bo u mnie za regenerację głowicy i planowanie krzyczą 350 zł, a za samo planowanie nikt się nie bierze bez chociażby sprawdzenia bo to sensu by nie miało.
ja nie pisałem nic o regeneracji tylko o planowaniu, zapłaciłem tyle ze 2 miechy temu. I czemu nie miało by to sensu?

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 06 kwie 2012, 19:05

...przed regeneracją czy robotą głowicy warto sprawdzić jej szczelność i to kosztuje też ok . 50 zł a wskazuje w jakim stanie ona jest i jak trzymają się uszczelniacze... ;-)
Za regenerację u mnie krzyczą 700 stówek (szklanki i te sprawy...) <ok>

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 06 kwie 2012, 19:53

BLUECONECT chyba napisał po co sprawdzać więc powtarzał nie będę. A dlaczego nie ma sensu samo planowanie? Ano dlatego, że co Ci da planowanie jak może zacząć np puszczać na uszczelniaczach i 2 razy robota zrzucać głowicę. Chyba że jesteś pewny w 100% że głowica jest ok i tylko chcesz planować ale wtedy na własną odpowiedzialność to robisz, bo żaden zakład nie da Ci gwarancji.
BLUCONECT a te 7 stówek to chyba już z częściami krzyczą, bo ja pisałem 350 ale robocizna bez części, tyle mi powiedzieli w konkretnym zakładzie u mnie.

oi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 26 mar 2012, 16:22
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: oi3k » 07 kwie 2012, 11:31

slawe1983
termostat jest dobrze wsadzony i kolega sprawdzał go przed włożeniem. wymianiałem czujnik bo temperatury nie pokazywało przed wymiana max temperatura to 70stopni, teraz pokazuje juz dobrze. W oleju nie ma wody ze zbiorniczka nie smierdzi spalinami.

Wczoraj jezdziłem troche dluzej i zauwazylem ze strasznie duzo czasu auto potrzebowalo zeby zaczelo leciec cieple powietrze..

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 kwie 2012, 12:44

Sprawdzenie termostatu w garnuszku,,owszem,ale wypadało by wiedzieć ile ma się on otworzyć,to tylko że coś tam się uchyli to jak umarłemu kadzidło.Korek zbiornika płynu to inaczej mówiąc bezpiecznik jednokierunkowy.Ma on za zadanie dopuścić powietrze w momencie stygnięcia płyny na postoju,i utrzymać podniesione ciśnienie kiedy silnik pracuje.Ciśnienie o ile pamiętam jest utrzymane na poziomie 1,2 atm,powyżej korek ma pościć i wywalić płyn,a wywali go bo jest coś takiego jak rozszerzalność cieplna ciał.Dodatkowo jeśli nie wiecie Koledzy,mając internet i chwilkę wiadomo o co chodzi,podniesione ciśnienie w układzie jest dlatego że płyn w podwyższonym ciśnieniu ma wyższą temperaturę wrzenia.Jeśli koledze wywala płyn to nawet jeśli w płynie nie ma oleju,nie ma piany,bąbelków i innych cudów to jest to uszczelka pod głowicą.Czasem potrafi popuszczać kiedy silnik dostanie w przysłowiową pi,,,,de na wysokich obrotach.Mamy wtedy przedmuch gazu z cylindra do kanału chłodzenia.W mojej głowicy gdy była zdjęta to o ile dobrze pamiętam kanał olejowy był przy ostatnim czyli piątym cylindrze,a po drodze są jeszcze cztery.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 07 kwie 2012, 13:08

PICEK1 dlatego w zbiorniczku masz zaznaczony MIN i MAX poziomu płynu. Owszem korek upuszcza ciśnienie powyżej 1,2 atm ale nie może wywalać płynu, chyba, że faktycznie uszczelka puści. Ale identyczne objawy miałem u siebie i też wszyscy stawiali na uszczelkę a wystarczyło dobrze odpowietrzyć i korek sprawny założyć. Długo walczyłem z całym układem chłodzenia i znam całą zasadę działania nie tylko z AUDI i nie tylko z diesla ale i benz i gaz.
oi3k czujnik przy chłodnicy nie odpowiada za wskazania temperatury na zegarze, za to jest odpowiedzialny czujnik na króćcu wylotowym z głowicy bodajże jest on na 2 piny nie pamiętam czy to szary czy niebieski był. Piszesz, że słabo rozgrzewa się nagrzewnica i to może być poprzez zapowietrzony układ chłodzenia. Zrób tak ustaw auto przodem na górce, następnie poluzuj przewód od nagrzewnicy wylotowy powinien to być lewy jak stoisz przodem do auta, odpal silnik i odkręć korek zbiorniczka, po przegazowaniu z nagrzewnicy powinien zacząć lecieć dość intensywnie płyn, Jeżeli przy około 2-2,5 tyś obrotów płyn będzie leciał całą rurą od nagrzewnicy to znaczy że jest ok i można przewód założyć o dokręcić. Jeżeli nie będzie leciał płyn lub będzie go mało to albo jest nagrzewnica zawalona albo poczekaj chwilę z zsuniętym lekko wężem aż do odpowietrzenia. kilkakrotnie tak odpowietrzałem różne audi i zawsze było ok. Chyba że masz zawór odpowietrzający jak w B4 to bez większych problemów. A i sprawdź czy masz drożny przewód z chłodnicy do zbiorniczka taki cienki bo przez to też mogą cyrki się dziać.

[ Dodano: 2012-04-07, 13:19 ]
PICEC1
Jeśli koledze wywala płyn to nawet jeśli w płynie nie ma oleju,nie ma piany,bąbelków i innych cudów to jest to uszczelka pod głowicą
Mamy wtedy przedmuch gazu z cylindra do kanału chłodzenia.
Jeżeli jest przedmuch kolego to siłą rzeczy muszą pojawić się choć minimalne bąble, dobry obserwator to zauważy, bo gdzie niby te gazy mają się podziać? Rozpuszczą się w płynie? Węże by strasznie puchły do tego jeżeli korek by trzymał ciśnienie. A jeśli chodzi o olej to zgadza się nie muszą być wcale ślady po oleju bo przedmuch może być tylko na kanale chłodzenia cieczą. Uszczelkę zostawmy na koniec najpierw niech sprawdzi to co najprościej.

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 07 kwie 2012, 14:19

Sławek ujął całą moją sentencję ;-) Wszystko :-) Słabo się nagrzewa to masz bąbla w układzie albo zapchaną rurkę w nagrzewnicy...
Trzeba zawsze robić tak żeby nie ponosić kosztów a nawet robić tak żeby ci jeszcze płacili ;-)
Nie ma śladów oleju to zapomnij o uszczelce.

oi3k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 26 mar 2012, 16:22
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: oi3k » 08 kwie 2012, 06:56

Dzieki wszystkim za pomoc!
przejechałem sie z łodzi do zdunskiej woli i wszystko jest juz ok:) temperatura w normie, cieple powietrze tez leci juz szybko, cisnienia nie ma juz.
Jeszcze raz dzieki koledzy. Wesołych i mokrych świat.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 10 kwie 2012, 19:18

To tylko napisz jeszcze co zrobiłeś Kolego. Super że furka śmiga <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl