Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] problem z chłodnicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
art_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[B4 ABT] problem z chłodnicą

Post autor: art_ » 06 kwie 2012, 15:15

Cześć,

Sorry że dubluje, ale kurde świętą idą, mechanicy czasu nie mają, nie robią jutro... a tu problem nieziemski

Otóż, auto grzało mi się, włączała się kontrolka temperatury, postanowiłem wymienić termostat. Z download wziąłem instrukcje, trochę się nagimnastykowałem :) ale wymienione.

Zalałem płynem, poczekałem aż spłynie, dolałem znowu do max i po chwili zapaliłem silnik. Pochodził dłuższą chwilę i znowu kontrolka temperatury... sprawdziłem które węże są ciepłe/zimne. Ciepły był górny, dolny zimny, woda w zbiorniku zimna. Myślę sobie, zaryzykuje , poczekałem chwilę silnik pochodził. Zaczęła się nagrzewać chłodnica, kiedy zrobiła się gorąca włączył się wentylator, w międzyczasie sprawdziłem iż wolny wąż był ciepły, woda w zbiorniczku cały czas lodowata... Nadmuch z nagrzewnicy ledwo letni. Ma ktoś jakieś pomysły co mam jeszcze zrobić ? :/ jakiś bąbel powietrza ? tylko jak go dopaść ...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 kwie 2012, 15:39

zapowietrzony układ masz dlatego takie szopki

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 06 kwie 2012, 16:01

Dokładnie, z opisu wynika że wcale nie odpowietrzałeś, więc nie ma się co dziwić takiemu stanowi rzeczy. Nieraz to zajmuje dłuższą chwilę, odpowietrzaj na powrotnym przewodzie z nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 06 kwie 2012, 18:16

art_, też podobnie mi się działo po wymianie termostatu tylko że ja nie odpowietrzałem tym korkiem co ma się nim odpowietrzać bo niestety już go wcześniej troszkę przerobiłem i nie chciałem już go ruszać bo on strasznie wrażliwy jest na odkręcanie :roll: i zrobiłem tak. Po włączeniu wentylatorów zgasiłem silnik poczekałem aż troszkę ostygnie i jak brakowało płynu do min. to dolałem i znowu zapaliłem a korek zbiornika miałem odkręcony. Wentylatory się włączały więc się tym nie przejmowałem potem zrobiłem paręnaście kilometrów no lekko zakręconym korku powietrze samo się wygnało grzeje jak trzeba.

Gorzej jak by ci się wentylatory nie chciały włączyć.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 kwie 2012, 18:44

Spróbuj poluzować wąż co wychodzi z nagrzewnicy ,to wtedy zobaczysz co się bedzie działo .

art_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 13 cze 2011, 09:05
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: art_ » 06 kwie 2012, 21:53

czyli szukanie po forum jednak dobrze mnie naprowadziło :P jutro z rana zagrzeję go i odpowietrzę jak należy ;] a zaworem do odpowietrzania nie odpowietrzę, bo się upierdzielił już kiedyś tam...

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 06 kwie 2012, 22:46

Robisz tak grzejesz samochód wsadzasz jakiegoś ludzi do środka wciska gaz do około 2tys i trzyma ty idziesz pod maskę odkręcasz lekko opaskę tylko lekko żeby cię nie poparzyło i czekasz na banieczki. I ma być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl