Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] W radio audi80 usłyszałem o preparacie na rdze

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

[ALL] W radio audi80 usłyszałem o preparacie na rdze

Post autor: MAKLER » 03 paź 2007, 21:45

Cześć

Jakiś czas temu w radio usłyszałem audycje o korozji i chciałem zapytać czy ktoś usłyszał jaki środek warto kupić na ogniska korozji, który konserwuje i zabezpiecza. Co prawda nie mam ognisk korozji, ale mam miejsce w którym mam starty lakier i martwi mnie to. Byłem z tym u lakiernika i powiedział że w audi 80 błotniki są aluminiowe, ale mimo wszystko wolę być zabezpieczony przed zimą. Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 21:57

Zmień lakiernika :-D . Cała karoseria jest stalowa ale w pełnym ocynku :-) . Co do tego preparatu to mowa była o Brunox Epoxy. Jest to rodzaj żywicy, która jako utwardzacza używa tlenków metali i dzięki temu doskonale wiąże rdzę i chroni lakierowane miejsce przed dalszym jej rozwojem. Środek dość drogi ale doskonały (wiem bo używałem), dostępny w wielu sklepach lakierniczych i marketach Leroi Merlin.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 03 paź 2007, 22:00

Danek pisze:Zmień lakiernika :-D . Cała karoseria jest stalowa ale w pełnym ocynku :-) . Co do tego preparatu to mowa była o Brunox Epoxy. Jest to rodzaj żywicy, która jako utwardzacza używa tlenków metali i dzięki temu doskonale wiąże rdzę i chroni lakierowane miejsce przed dalszym jej rozwojem. Środek dość drogi ale doskonały (wiem bo używałem), dostępny w wielu sklepach lakierniczych i marketach Leroi Merlin.
Na szczęście to nie mój lakiernik, byłem tylko pytać w przypadkowym warsztacie, a powiedz mi jak się tego używa, bo mam tylko kilka mm zdartej powierzchni, ale chcę mieć to wszystk porządnie zrobione :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 22:10

Nakłada się albo natryskowo (są w sprzedaży również opakowania w spray'u), albo pędzelkiem, wałkiem itp. Jak najcieńszą warstwę. Po nałożeniu trzeba sporo odczekać aż całość dokładnie wyschnie i się utwardzi. W czasie utwardzania powłoka zmienia barwę na ciemnofioletową to świadczy o wiązaniu tlenków. Im zimniej tym dłużej schnie - nawet do kilku dni, najlepiej jak autko stoi w suchym i ciepłym garażu. Bo dopóki żywica się nie utwardzi to jest wrażliwa na wodę (można ją zmyć wodą). Natomiast po utwardzeniu zmienia się ona w wodoodporną powłokę. Na to należy położyć podkład i dopiero lakier. Jak masz tylko kilka mm przetarcia i to nie do gołej blachy to nie ma się co bawić tylko albo wpylić aerografem zaprawkę, albo pędzelkiem zamalować to miejsce i po sprawie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2007, 22:48

Starszy załatwił też taki preparat, być może to jest to o czym mówisz Danek. Jest to brązowa ciecz którą też stosuje się prosto na rdze i w ten sposób wytwarza się twarda szklista powłoka.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 paź 2007, 23:25

MAKLER, wstąp do sklepu z waterialami lakierniczymi i kup sobie lakier zaprawkowy. Lakiery te, są dostępne w spray-u lub szklanych flakonikach wraz z pęzelkiem (idento jak lakiery do paznokci).Zapuść sobie to otarcie tym lakierem i będzie Ok.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 04 paź 2007, 21:15

CZyli pokrywam tym preparatem rdzę i tyle ? Auto zabezpieczone? Ile kosztuje taki preparat? Nie muszę tego miejsa z rdzą w ogóle czyścić papierem sciernym?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 21:33

Nie trzeba zdzierać do gołej blachy, tylko z luźnej rdzy. Po pokryciu brunoxem i utwardzeniu się powłoki miejsce jest bezpieczne i co ważniejsze można je już wtedy szpachlować i szlifować na mokro, bo brunox nie puszcza po utwardzeniu wody, tak jak to ma miejsce przy wielu innych środkach a-korozyjnych (np. Cortanin). Buteleczka 100ml to koszt ok. 20 zł. Koszt spray'u nie jest mi znany, ale na pewno jest nieco droższy. Tylko pamiętaj Brunox Epoxy, bo ta firma produkuje jeszcze inne preparaty z wyrazem Brunox w nazwie. Szczegóły możesz wyczytać na stronie http://www.brunox.com/ Niestety polska stronka cuś nie działa :-( . Aha i nie stosuj żadnych innych środków typu fosol czy coś w tym stylu, bo to spowoduje, że brunox nie będzie się trzymał i się "odparzy".

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 04 paź 2007, 21:58

Dziękuje bardzo za pomoc(w szczególności dla DENKA), w sobotę pojadę go poszukać i zajmę się niunią, jak czegoś nie będę wiedział to napiszę, mam nadzieję, że mi jeszcze pomożecie :-) Macie ode mnie po puncie. Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 06 paź 2007, 18:43

Przestalem wierzyc w takie cuda...
Pracuje jako spawacz konstrukcji stalowych,kiedys nasz szef ulegl prezentacji takiego wlasnie srodka a nosil nazwe Chelade,nie sprawdzil sie.
Robilem blacharke poloneza,wszystkie miejsca korozji byly wyczyszczone tak mocno jak sie dalo,potem tym zakonserwowane.
NIC to nie dalo,nie powstrzymalo to rozwoju korozji,po ostrej zimie i po roku od blacharki korozja znów zaczela dawać o sobie znac,bez pominiecia miejsc tymze preparatem zakonserwowanych....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 paź 2007, 19:19

Mastah22. Nie polecałbym czegoś czego nie sprawdziłem :-) . Możesz wierzyć lub nie ale sam jestem z reguły bardzo sceptyczny do takich różnych wynalazków. Jednak sam wypróbowałem brunoxa. Potem jeszcze znajomy przez przypadek ugruntował moją dobrą o nim opinię. Być może błąd polega paradoksalnie na zbyt dokładnym wyczyszczeniu powierzchni. Brunox potrzebuje warstwy tlenku do utwardzenia i związania z powierzchnią stali i to tym więcej im grubsza warstwa brunoxa. Inaczej nie ma się jak utwardzić. Moje doświadczenia z tym środkiem to potwierdzają.

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 06 paź 2007, 21:22

Danek pisze:yć może błąd polega paradoksalnie na zbyt dokładnym wyczyszczeniu powierzchni.
Raczej nie,w pracy pomalowanych elementy narazonych na czynniki atmosferyczne nikt specjalnie nie czyscil i niestety jest taki sam efekt.Ogolnie tak jak wspomniales,inny kolor jest w momencie nałozenia a inny w momencie krystalizowania rdzy,ewidentnie w polonezie to było widoczne a jednak nie pomoglo.
Byc moze ja zle trafilem,mozliwe ze takie cuda istnieja ale ja twierdze ze korozji nalezy sie pozbyc przez wyciecie i wspawanie nowego elementu :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 paź 2007, 21:48

mastah22 pisze:ale ja twierdze ze korozji nalezy sie pozbyc przez wyciecie i wspawanie nowego elementu
Zgoda jeśli zaatakowana jest znacząca część elementu, ale jak mamy raptem jakiś 0,5cm wykwit, bo kiedyś kamień odbił nam ocynk w tym miejscu to wycinanie raczej mija się z celem. Poza tym spawanie blachy w ocynku upośledza ochronne właściwości ocynku w okolicach spawu.

punk

Post autor: punk » 08 paź 2007, 20:28

[quote="Danek"] Być może błąd polega paradoksalnie na zbyt dokładnym wyczyszczeniu powierzchni. Brunox potrzebuje warstwy tlenku do utwardzenia i związania z powierzchnią staliquote]

Święte słowa. Warstwa tlenku mocno przylegająca do pwierzchni stali. Żywica z tym przereaguje, a resztę powinna spłukać woda. Jednakowoż traktowałbym to jako antidotum na korozję w miejscach wrednych :-D

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 10 kwie 2010, 15:24

Koledzy, odkopię trochę temat Brunox-a... i poprawek lakierniczych.

Zabrałem się za poprawki lakiernicze w moich "nowych" kupionych na aukcji oryginalnych błotnikach. Na wewnętrznej stronie rantu nad kołem były małe pęcherze rdzy, postąpiłem tak :

1. Zeszlifowałem papierkiem ściernym grubości 80 luźną rdze i resztki starej farby.
2. Odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną
3. Naniosłem pędzelkiem dwa razy Brunox-a i zostawiłem na 24 godziny.
4. Zematowiłem powierzchnie zastygłego Brunox-a papierem o grubości 240.
5. Przetarłem suchą szmatką z pyłu i odkurzyłem powierzchnię.
6. Pomalowałem pędzelkiem farbą podkładową (szarą z utwardzaczem).

Teraz planuje :

7. Zmatowić powierzchnię farby podkładowej papierem 240.
8. Przetrzeć nitrem (lekko wilgotną szmatką).
9. Nanieść pędzelkiem farbę akrylową L90E po wcześniejszym zmieszaniu z utwardzaczem.
10. Gotowy błotnik zapryskać od środka preparatem do ochrony karoserii ("barankiem" firmy Boll)

Czy to co zrobiłem do tej pory i co planuje zrobić jest wykonane poprawnie ??
Czy można jeszcze lepiej zabezpieczyć blachę błotnika przed korozją ??

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-04-10, 15:24 ]
A to efekt po nałożeniu Brunox-a :

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl