Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Silnik - duże zużycie oleju - problem

Wszystko co tyczy się silników V6
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 15 kwie 2012, 12:29

Witam ponownie

Postanowiłem wznowić temat.
Troszkę się zmieniło od tamtego czasu, co prawda silnika jeszcze nie wstawiłem, ale zaobserwowałem kilka ciekawych rzeczy.
Poprzednim razem kiedy robiłem pomiar kompresji był on zrobiony nieprawidłowo przez mechanika :-x i wartości były dziwne, na jednym tłoku miałem 8,5 bara ale to przy wkręconych świecach!!!
Niedawno się dowiedziałem że wszystkie powinny być wykręcone i tak też zrobiłem, zrobiłem pomiar i ku mojemu zaskoczeniu w tym cylindrze mam 12,5bar!!!
Teraz na prawdę nie wiem o co chodzi i co mam robić!
Zastanawiam się czy może to być przyczyna w głowicy, uszczelniaczach ?
Źle ustawionego rozrządu ? :evil:
Niedawno kupiłem wszystkie niezbędne blokady rozrządu i ewentualnie mogę poprawić.
Ogólnie całą lewą stronę mam słabszą niż prawą, czy to normalne takie nierówne zużycie ? :/

Pomiar ciśnienia ze świecami (po kolei) i wciśniętym pedałem gazu.

Lewa strona stojąc przodem do auta
3-8,5 --- 3-13,7
2-10,5 --- 2-13,7
1-12,1 --- 1-13,5

Najbardziej mnie zastanawia dlaczego było na jednym 8,5bara no i w ogóle słabo wypadła lewa strona a prawa w miarę solidnie mimo błędnie przeprowadzonego pomiaru. :-|


Drugi pomiar (poprawnie wykonany) z wykręconymi świecami i oczywiście wciśniętym pedałem gazu do oporu. ;-)

3-12,9 --- 3-13,4
2-12,8 --- 2-12,7
1-12 --- 1-13,7

Co o tym sądzicie?
Nie robiłem tylko próby olejowej.
Przy ostrzejszej jeździe śmierdzi olejem z wydechu (1l na 1000km lub więcej), mocy za bardzo nie ma no i jak miałem odmy pod autem to z lewej głowicy najbardziej dymiło (podobno to wina pierścieni), ale czy też może to być wina źle ustawionego rozrządu?
Nieszczelnej głowicy?
Załamuje ręce bo nie wiem co mam sądzić o tym i co z tym zrobić... <osohozi>
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, 12:46 przez viper370, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 kwie 2012, 12:31

Próba zrobiona na ciepłym silniku nie jest miarodajna.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 15 kwie 2012, 12:49

Ale to na rozgrzanym silniku śmierdzi olejem z rur wydechowych a nie na zimnym więc interesuje mnie to co się działo na ciepłym, w temp roboczej.
Poza tym z tego co się dowiedziałem to na zimnym będzie miał większą kompresję

http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/pr ... 9639d6b4df

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 kwie 2012, 13:12

karolas123 pisze:Próba zrobiona na ciepłym silniku nie jest miarodajna.
Pomiar ciśnienia sprężania przeprowadza się właśnie na rozgrzanym silniku i możliwie mocno rozgrzanym oleju. Różnice w przypadku oleju, zwłaszcza dla olejów mineralnych(a więc o mało stabilnych parametrach w kontekście temperatury) będą duże.
Do tego silnik nagrzany do temperatury roboczej wiadomo ile ma mieć, zapewnia to mniej więcej powtarzalność i porównywalność wyników.
A silnik/olej zimny? Co to konkretnie oznacza zimny? Minus 25, bo jest moskiewska zima(a olej w silniku ma płynność masła), czy plus 35, bo stoimy cały dzień w Podgorze w Chorwacji na słonecznym parkingu? A to przecież jeszcze nie skrajne możliwe temperatury, a już mamy rozpiętość kilkadziesiąt stopni ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3820
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 kwie 2012, 15:54

pomiar sprężania wykonuje się ZAWSZE w temperaturze pracy silnika - 90stopni wody i oleju. Próba olejowa mówi TYLKO o tym, czy zuzycie jest na pierścieniach czy jest błąd/wada w głowicy i nie trzyma.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 kwie 2012, 16:16

Ja o oleju pisałem tylko w sensie jego roli w doszczelnianiu komory spalania silnika i wpływu temperatury na ten proces. Oleju JUŻ będącego w silniku, nie zaś dodatkowego wprowadzonego w próbie olejowej celem weryfikacji czy to "dół", czy "góra" komory spalania puszczają tak jak piszesz.
Wiadomo zaś, że co innego ruch całkiem zmarzniętego tłoka w środowisku stężałego oleju mineralnego, czym innym jest pomiar rozgrzanego silnika zalanego....to już mniej istotne, bo syntetyk jest bardzo płynny w całym spektrum temperatur, a mineralny rozgrzany mocno mu w zasadzie dorównuje, ba -staje się nawet mocniej płynny, wręcz wodnisty ;-)

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 15 kwie 2012, 22:10

Panowie, nie odbiegajmy od tematu ;)
Czy ktoś wie dlaczego jest taka różnica w pomiarach ze świecami i bez nich?
I czy źle ustawiony rozrząd np o jeden ząbek może tak bardzo namieszać?
Wcześniej mechanik ustawiał rozrząd metoda robienia kresek i liczenia ząbków ;) ale teraz mam blokady (góra i dół) i chcę ustawić ponownie tak jak w fabryce.
Jeżeli nawet ustawie rozrząd to chyba spalanie oleju się nie zmieni, prawda ?
Tylko jak to jest to z tą kompresją ? Lub stopniem sprężania (tego akurat nie trybię)?
Bo wydaje mi się że mam całkiem przyzwoity, ale czemu w takim razie zjada mi olej?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 kwie 2012, 11:54

viper370 pisze:Czy ktoś wie dlaczego jest taka różnica w pomiarach ze świecami i bez nich?
Bo rozrusznik szybciej kręci.
viper370 pisze:Tylko jak to jest to z tą kompresją ? Lub stopniem sprężania (tego akurat nie trybię)?
Bo wydaje mi się że mam całkiem przyzwoity, ale czemu w takim razie zjada mi olej?
Ponoć czasem olej poprawia sprężanie bo uszczelnia pierścienie uszczelniające.

ciśnienie sprężania
stopień sprężania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl