Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 06 kwie 2012, 09:54

W przypadku piggybacka korekcja stuku zostaje po stronie seryjnego sterownika samochodu. W niektórych silnikach VW/Audi sterowniki są zewnętrzne lub wbudowane w ECU. Diagnostyka? Masz laptopa, to masz logi ze wszystkich czujników i podgląd live na pracę silnika. No lepiej, to już chyba nie potrzeba :-D

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 08 kwie 2012, 10:27

Czyli to jest piggy back? Nie Stand Alone?

To jak to działa z KE-jetem?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 08 kwie 2012, 10:49

W tym wątku skupiamy się nad piggyback'iem, bo ogarnia on sprawnie konwersję na elektroniczny wtrysk. Jest prostszym i tańszym urządzeniem. A w uproszczeniu działa to tak, że seryjny sterownik lub sterowniki sterują układem zapłonowym, wolnymi obrotami i jeżeli mają taką opcję, kontrolują spalanie stukowe, a DEC czyta obroty silnika, czujnik temperatury silnika, temperatury powietrza, ciśnienia w kolektorze ssącym i lambdę - jeżeli jest i w oparciu o to steruje wtryskami elektronicznymi.

Mam w ofercie również komputer Stand Alone EasyEcu II. Ten nie potrzebuje seryjnego sterownika, ma większe możliwości adaptacyjne, więcej wyjść na na peryferia i więcej procedur. We wtorek montujemy EasyEcu do Audi B2 Coupe z silnikiem 2.0 16V. Postaram sie o to, żeby właściciel opisał te Audi na forum.

Czyli każdy ma możliwość wyboru jak bardzo zaawansowany sterownik jest mu potrzebny.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 09 kwie 2012, 10:53

czyli jak dla mnie lepszy Digi, raz mu zrobisz mapę i jeździ bez awaryjnie jak ori, bez żadnych przeróbejk wiązki i kabli duuużo mniej

Sterownik już za 200 kupisz do tego copot a resztę tak samo jak do DEC'a musisz czyli listwe i wtryski. Do 16v mam ze 3 gotowe wsady a do innych nie problem zrobić.

Musze tylko podpytac czy da to sie ożenić z 5-cio cylindrowcem. Wsumie tak samo na jeden impuls halla jest jeden strzał z wtrysku i cewki (tylko w R5 hall ma 5 okienek a nie 4) mysle map sensor wbudowany ogarnia cały skład mieszanki, jedyną przeszkadzają była by odcinka bo wystąpiła by o 1/5 szybciej. Ale jak nie problem przesunąć limiter z 6400 na 7400 to mysle że i dalej to pójdzie.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 09 kwie 2012, 12:11

Argumenty trochę jakby na siłę i bez pokrycia.

Raz mu robisz mapę i jeździ bezawaryjnie...czyli to samo co przy piggybacku. A kabli dużo mniej...no nie wiem - 6 do 10 przeciętych przewodów przy samym komputerze i zarobienie końcówek do wtyczki...no sory...godzinka dla mniej wprawionego.

Za 200 kupisz Digi...kupi Twój kolega i pięciu innych, a później nie będzie na rynku Digi dla 5ciu następnych przez trzy miesiące...możemy wyprodukować każdą ilość sterowników.

3 wsady - wadą tych wsadów jest to, że są gotowymi wsadami...i są zestrojone w danym setupie osprzętu. Zmień kolektory, wydech, czy przepustnicę i Twoje wsady są śmieciowe. A nie ma wielu osób, które ogarniają Digi bo to już dinozaur. W sprzętach typu piggyback, no już pomijam SA, możesz zestroić wszystko pod dany setup i każdą zmianę w osprzęcie silnika możesz skorygować w sofcie...

A co do pracy Digi z silnika R4 do R5...zapomnij. Ale jeżeli chcesz walczyć i nie cenisz swojego czasu i pieniędzy...to wykonasz 1...3...5 sztuk. Zaoszczędź czasu, zajmij się montażem profesjonalnych urządzeń, zarabiaj na tym kasę. Wybór należy do Ciebie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 09 kwie 2012, 17:59

No z dostępnością masz racje ale zauważ tez że silników g60 troche wyprodukowali (passat, golf corrado) wiec tak szybko sie nie skończą zresztą nie każdy robi konwersje z mechanika. Do tego jest jeszcze silnik ADL w seacie który ma ta sama zasade działania co DIgi I tyle że już gotowy do 16v i do ACE pasuje P&P jak zaszczepisz z kolektorem ssacym. A czy na Śwince zrobisz mapy zapłonu? Mam 3 wsady i kazdy sie inaczej zachowuje na tym samym setupie ale nie nazwałbym go śmieciowym bo na wszystkich jeździ, jeden ma ostrzejsze zapłony drugi brak korekty lambda etc.

Ja bym tak wogóle starał sie to robić na SA. Jest firma co za ok 1600 już ma w ofercie.

Digi ogarnia wiecej osób niż myslisz. I zalezy co kto woli, jeżeli chcesz tylko sie pozbyć mechanicznego to Swinka, natomiast jak chcesz moc to jedziesz do tunera i jeszcze na tym wyciągniesz troche koni.

Wiesz na jakiej zasadzie wogóle pracuje Digi?

Impuls z halla odpowiada impulsowi na cewke i tym samym wtrysk. Czas wtrysku da sie bez problemu zmieniać jak i kąt zapłonu, co za roznica jak komp na obrót silnika strzeli 5 a nie 4 razy?


Ni echce Ci udowadniac że digi jest lepszy ale naprawde nie jest to aż ak skomplikowane, jakbym miał jakieś auto na boku R5 to bym taką konwersje wykonał.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 09 kwie 2012, 22:29

Widzisz...ja znam Digi i potrafię go wystroić...ale ja już dorosłem do nowocześniejszych rozwiązań i przede wszystkim jestem za rozwiązaniami rozwojowymi dla użytkowników. Soft do obsługi naszego piggybacka i do standalone'aa jest tak skonstruowany, że niemal każdy kto potrafi poradzić sobie z komputerem, poradzi sobie z obsługą i strojeniem. Jedyne czego potrzeba, to sonda szerokopasmowa, ale jest też potrzebna przy strojeniu Digi. Plusem tych sterowników jest możliwość podłączenia wyświetlacza za rozsądne pieniądze, podglądania parametrów pracy, ciśnienia i np. w piggybacku odpaleniu z poziomu wyświetlacza shift lighta...

Przeczytaj wyżej opisy naszych dwóch sprzętów...piggyback DEC ogarnia mapę zapłonu, a SA EasyEcu...kosztuje 850PLN...nie znajdziesz w PL tańszego komputera StandAlone. W tej kwocie 1600PLN z mieścisz się z montażem, potrzebnym osprzętem i jak trafisz na promocję to i wystroisz furę...

Naszej świnki nie używamy tylko do konwersji z mechanicznego wtrysku na elektroniczny, ale i też w każdym aucie do zastąpienia przepływomierza czujnikiem ciśnienia (niektóre przepływki są drogie lub słabo dostępne lub za często padają po strzałach lpg), do sterowania turbosprężarkami ze zmienną geometrią w TDIkach, które VNT nie miały, przy zaturbianiu silników, do rozszerzania zakresu pracy ECU o nadciśnienie i do korekt dawki paliwa w autach, w których z różnych przyczyn nie ma szans na zrobienie programu...itd...

Co do ADLa, to miałem z nim styczność...wszystko fajnie do czasu gdy zechcesz zamontować kompresor lub turbosprężarkę... Będziesz musiał skorzystać z jakiejś świnki lub cofnąć się w przeszłość dla Digi1...i tak w kółko. Ale to i tak słaby argument...ADL ma nędzny klapkowy przepływomierz. Sama radość się go pozbyć. I polecam rozejrzeć się co do dostępności osprzętu ADLa i możliwości montażu kolektora ssącego z ADLa do B2, B3 i B4...

Moglibyśmy pisać tak w nieskończoność. Pozwoliłem sobie na tak rozległą rozprawę tylko dlatego, że przez Święta miałem większy dostęp do kompa.

Każdy zainwestuje swoje pieniądze i czas w rozwiązanie, które uzna za słuszne. Nie namawiam za wszelką cenę...sugeruję tylko inne rozwiązania.

[ Dodano: 2012-04-10, 23:50 ]
Kolega podesłał

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 kwie 2012, 21:13

kefirsky, powiedz mi, kiedy można się spodziewać photostory jakiegoś i gotowego tutoriala dla R5, bo czekam z niecierpliwością.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 kwie 2012, 21:21

Też jestem zaciekawiony, choć póki co niezbyt intensywnie. Mam PSa na K(nie KE) jetronic i rodzi to pewne...niespodzianki w sensie np. sterownika brak.
Czekam też czy nie wyjdą jakieś choroby wieku niemowlęcego.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 16 kwie 2012, 04:17

Przed chwilą wróciłem z wycieczki po B4q z NG pod maską dla klienta. Auto kupiliśmy pod swap, ale może właściciel pozwoli przed wyjęciem silnika odpalić go na elektronice. Mamy ustawione montaże w samych R4 i 2.2t jak na razie. Chyba, że Small3r podstawisz swoje NG :-D

miron72 - w zasadzie potrzebuję halla, aparatu i modułu zapłonowego... Jeżeli DEC widzi obroty, to reszta opiera się na odpowiedniej konfiguracji.

ps. A tu spy foto z montażu EasyEcu2

Obrazek

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 kwie 2012, 13:12

kefirsky, ja mam PS-ke, czyli delikatne różnice będą. Bardzo chętnie <ok> Macie tam jakieś pociągi? Bo jakoś bym musiał wrócić hahah Pozdrawiam!

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 16 kwie 2012, 15:32

Wczoraj byłem dwa razy w Twojej okolicy, ale w strasznym niedoczasie. Powrotny PKS 15:45 z przesiadką w Tczewie jest.

lukasz8874
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Ściborzyce Krakow

Post autor: lukasz8874 » 16 kwie 2012, 20:20

cześć wszystkim orientujecie się czy do ace podejdą graty z audi a4 1.8t :roll:

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 kwie 2012, 23:01

kefirsky, to czemu nic nie mówiłeś, a ja akurat miałem dyżur w firmie... No kurde..

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 16 kwie 2012, 23:17

lukasz8874, najlepsze graty od ADL ale zdobyćwszystko to masakra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl