[ACE] zmiana na digifanta
W tym wątku skupiamy się nad piggyback'iem, bo ogarnia on sprawnie konwersję na elektroniczny wtrysk. Jest prostszym i tańszym urządzeniem. A w uproszczeniu działa to tak, że seryjny sterownik lub sterowniki sterują układem zapłonowym, wolnymi obrotami i jeżeli mają taką opcję, kontrolują spalanie stukowe, a DEC czyta obroty silnika, czujnik temperatury silnika, temperatury powietrza, ciśnienia w kolektorze ssącym i lambdę - jeżeli jest i w oparciu o to steruje wtryskami elektronicznymi.
Mam w ofercie również komputer Stand Alone EasyEcu II. Ten nie potrzebuje seryjnego sterownika, ma większe możliwości adaptacyjne, więcej wyjść na na peryferia i więcej procedur. We wtorek montujemy EasyEcu do Audi B2 Coupe z silnikiem 2.0 16V. Postaram sie o to, żeby właściciel opisał te Audi na forum.
Czyli każdy ma możliwość wyboru jak bardzo zaawansowany sterownik jest mu potrzebny.
Mam w ofercie również komputer Stand Alone EasyEcu II. Ten nie potrzebuje seryjnego sterownika, ma większe możliwości adaptacyjne, więcej wyjść na na peryferia i więcej procedur. We wtorek montujemy EasyEcu do Audi B2 Coupe z silnikiem 2.0 16V. Postaram sie o to, żeby właściciel opisał te Audi na forum.
Czyli każdy ma możliwość wyboru jak bardzo zaawansowany sterownik jest mu potrzebny.
czyli jak dla mnie lepszy Digi, raz mu zrobisz mapę i jeździ bez awaryjnie jak ori, bez żadnych przeróbejk wiązki i kabli duuużo mniej
Sterownik już za 200 kupisz do tego copot a resztę tak samo jak do DEC'a musisz czyli listwe i wtryski. Do 16v mam ze 3 gotowe wsady a do innych nie problem zrobić.
Musze tylko podpytac czy da to sie ożenić z 5-cio cylindrowcem. Wsumie tak samo na jeden impuls halla jest jeden strzał z wtrysku i cewki (tylko w R5 hall ma 5 okienek a nie 4) mysle map sensor wbudowany ogarnia cały skład mieszanki, jedyną przeszkadzają była by odcinka bo wystąpiła by o 1/5 szybciej. Ale jak nie problem przesunąć limiter z 6400 na 7400 to mysle że i dalej to pójdzie.
Sterownik już za 200 kupisz do tego copot a resztę tak samo jak do DEC'a musisz czyli listwe i wtryski. Do 16v mam ze 3 gotowe wsady a do innych nie problem zrobić.
Musze tylko podpytac czy da to sie ożenić z 5-cio cylindrowcem. Wsumie tak samo na jeden impuls halla jest jeden strzał z wtrysku i cewki (tylko w R5 hall ma 5 okienek a nie 4) mysle map sensor wbudowany ogarnia cały skład mieszanki, jedyną przeszkadzają była by odcinka bo wystąpiła by o 1/5 szybciej. Ale jak nie problem przesunąć limiter z 6400 na 7400 to mysle że i dalej to pójdzie.
Argumenty trochę jakby na siłę i bez pokrycia.
Raz mu robisz mapę i jeździ bezawaryjnie...czyli to samo co przy piggybacku. A kabli dużo mniej...no nie wiem - 6 do 10 przeciętych przewodów przy samym komputerze i zarobienie końcówek do wtyczki...no sory...godzinka dla mniej wprawionego.
Za 200 kupisz Digi...kupi Twój kolega i pięciu innych, a później nie będzie na rynku Digi dla 5ciu następnych przez trzy miesiące...możemy wyprodukować każdą ilość sterowników.
3 wsady - wadą tych wsadów jest to, że są gotowymi wsadami...i są zestrojone w danym setupie osprzętu. Zmień kolektory, wydech, czy przepustnicę i Twoje wsady są śmieciowe. A nie ma wielu osób, które ogarniają Digi bo to już dinozaur. W sprzętach typu piggyback, no już pomijam SA, możesz zestroić wszystko pod dany setup i każdą zmianę w osprzęcie silnika możesz skorygować w sofcie...
A co do pracy Digi z silnika R4 do R5...zapomnij. Ale jeżeli chcesz walczyć i nie cenisz swojego czasu i pieniędzy...to wykonasz 1...3...5 sztuk. Zaoszczędź czasu, zajmij się montażem profesjonalnych urządzeń, zarabiaj na tym kasę. Wybór należy do Ciebie.
Raz mu robisz mapę i jeździ bezawaryjnie...czyli to samo co przy piggybacku. A kabli dużo mniej...no nie wiem - 6 do 10 przeciętych przewodów przy samym komputerze i zarobienie końcówek do wtyczki...no sory...godzinka dla mniej wprawionego.
Za 200 kupisz Digi...kupi Twój kolega i pięciu innych, a później nie będzie na rynku Digi dla 5ciu następnych przez trzy miesiące...możemy wyprodukować każdą ilość sterowników.
3 wsady - wadą tych wsadów jest to, że są gotowymi wsadami...i są zestrojone w danym setupie osprzętu. Zmień kolektory, wydech, czy przepustnicę i Twoje wsady są śmieciowe. A nie ma wielu osób, które ogarniają Digi bo to już dinozaur. W sprzętach typu piggyback, no już pomijam SA, możesz zestroić wszystko pod dany setup i każdą zmianę w osprzęcie silnika możesz skorygować w sofcie...
A co do pracy Digi z silnika R4 do R5...zapomnij. Ale jeżeli chcesz walczyć i nie cenisz swojego czasu i pieniędzy...to wykonasz 1...3...5 sztuk. Zaoszczędź czasu, zajmij się montażem profesjonalnych urządzeń, zarabiaj na tym kasę. Wybór należy do Ciebie.
No z dostępnością masz racje ale zauważ tez że silników g60 troche wyprodukowali (passat, golf corrado) wiec tak szybko sie nie skończą zresztą nie każdy robi konwersje z mechanika. Do tego jest jeszcze silnik ADL w seacie który ma ta sama zasade działania co DIgi I tyle że już gotowy do 16v i do ACE pasuje P&P jak zaszczepisz z kolektorem ssacym. A czy na Śwince zrobisz mapy zapłonu? Mam 3 wsady i kazdy sie inaczej zachowuje na tym samym setupie ale nie nazwałbym go śmieciowym bo na wszystkich jeździ, jeden ma ostrzejsze zapłony drugi brak korekty lambda etc.
Ja bym tak wogóle starał sie to robić na SA. Jest firma co za ok 1600 już ma w ofercie.
Digi ogarnia wiecej osób niż myslisz. I zalezy co kto woli, jeżeli chcesz tylko sie pozbyć mechanicznego to Swinka, natomiast jak chcesz moc to jedziesz do tunera i jeszcze na tym wyciągniesz troche koni.
Wiesz na jakiej zasadzie wogóle pracuje Digi?
Impuls z halla odpowiada impulsowi na cewke i tym samym wtrysk. Czas wtrysku da sie bez problemu zmieniać jak i kąt zapłonu, co za roznica jak komp na obrót silnika strzeli 5 a nie 4 razy?
Ni echce Ci udowadniac że digi jest lepszy ale naprawde nie jest to aż ak skomplikowane, jakbym miał jakieś auto na boku R5 to bym taką konwersje wykonał.
Ja bym tak wogóle starał sie to robić na SA. Jest firma co za ok 1600 już ma w ofercie.
Digi ogarnia wiecej osób niż myslisz. I zalezy co kto woli, jeżeli chcesz tylko sie pozbyć mechanicznego to Swinka, natomiast jak chcesz moc to jedziesz do tunera i jeszcze na tym wyciągniesz troche koni.
Wiesz na jakiej zasadzie wogóle pracuje Digi?
Impuls z halla odpowiada impulsowi na cewke i tym samym wtrysk. Czas wtrysku da sie bez problemu zmieniać jak i kąt zapłonu, co za roznica jak komp na obrót silnika strzeli 5 a nie 4 razy?
Ni echce Ci udowadniac że digi jest lepszy ale naprawde nie jest to aż ak skomplikowane, jakbym miał jakieś auto na boku R5 to bym taką konwersje wykonał.
Widzisz...ja znam Digi i potrafię go wystroić...ale ja już dorosłem do nowocześniejszych rozwiązań i przede wszystkim jestem za rozwiązaniami rozwojowymi dla użytkowników. Soft do obsługi naszego piggybacka i do standalone'aa jest tak skonstruowany, że niemal każdy kto potrafi poradzić sobie z komputerem, poradzi sobie z obsługą i strojeniem. Jedyne czego potrzeba, to sonda szerokopasmowa, ale jest też potrzebna przy strojeniu Digi. Plusem tych sterowników jest możliwość podłączenia wyświetlacza za rozsądne pieniądze, podglądania parametrów pracy, ciśnienia i np. w piggybacku odpaleniu z poziomu wyświetlacza shift lighta...
Przeczytaj wyżej opisy naszych dwóch sprzętów...piggyback DEC ogarnia mapę zapłonu, a SA EasyEcu...kosztuje 850PLN...nie znajdziesz w PL tańszego komputera StandAlone. W tej kwocie 1600PLN z mieścisz się z montażem, potrzebnym osprzętem i jak trafisz na promocję to i wystroisz furę...
Naszej świnki nie używamy tylko do konwersji z mechanicznego wtrysku na elektroniczny, ale i też w każdym aucie do zastąpienia przepływomierza czujnikiem ciśnienia (niektóre przepływki są drogie lub słabo dostępne lub za często padają po strzałach lpg), do sterowania turbosprężarkami ze zmienną geometrią w TDIkach, które VNT nie miały, przy zaturbianiu silników, do rozszerzania zakresu pracy ECU o nadciśnienie i do korekt dawki paliwa w autach, w których z różnych przyczyn nie ma szans na zrobienie programu...itd...
Co do ADLa, to miałem z nim styczność...wszystko fajnie do czasu gdy zechcesz zamontować kompresor lub turbosprężarkę... Będziesz musiał skorzystać z jakiejś świnki lub cofnąć się w przeszłość dla Digi1...i tak w kółko. Ale to i tak słaby argument...ADL ma nędzny klapkowy przepływomierz. Sama radość się go pozbyć. I polecam rozejrzeć się co do dostępności osprzętu ADLa i możliwości montażu kolektora ssącego z ADLa do B2, B3 i B4...
Moglibyśmy pisać tak w nieskończoność. Pozwoliłem sobie na tak rozległą rozprawę tylko dlatego, że przez Święta miałem większy dostęp do kompa.
Każdy zainwestuje swoje pieniądze i czas w rozwiązanie, które uzna za słuszne. Nie namawiam za wszelką cenę...sugeruję tylko inne rozwiązania.
[ Dodano: 2012-04-10, 23:50 ]
Kolega podesłał
Przeczytaj wyżej opisy naszych dwóch sprzętów...piggyback DEC ogarnia mapę zapłonu, a SA EasyEcu...kosztuje 850PLN...nie znajdziesz w PL tańszego komputera StandAlone. W tej kwocie 1600PLN z mieścisz się z montażem, potrzebnym osprzętem i jak trafisz na promocję to i wystroisz furę...
Naszej świnki nie używamy tylko do konwersji z mechanicznego wtrysku na elektroniczny, ale i też w każdym aucie do zastąpienia przepływomierza czujnikiem ciśnienia (niektóre przepływki są drogie lub słabo dostępne lub za często padają po strzałach lpg), do sterowania turbosprężarkami ze zmienną geometrią w TDIkach, które VNT nie miały, przy zaturbianiu silników, do rozszerzania zakresu pracy ECU o nadciśnienie i do korekt dawki paliwa w autach, w których z różnych przyczyn nie ma szans na zrobienie programu...itd...
Co do ADLa, to miałem z nim styczność...wszystko fajnie do czasu gdy zechcesz zamontować kompresor lub turbosprężarkę... Będziesz musiał skorzystać z jakiejś świnki lub cofnąć się w przeszłość dla Digi1...i tak w kółko. Ale to i tak słaby argument...ADL ma nędzny klapkowy przepływomierz. Sama radość się go pozbyć. I polecam rozejrzeć się co do dostępności osprzętu ADLa i możliwości montażu kolektora ssącego z ADLa do B2, B3 i B4...
Moglibyśmy pisać tak w nieskończoność. Pozwoliłem sobie na tak rozległą rozprawę tylko dlatego, że przez Święta miałem większy dostęp do kompa.
Każdy zainwestuje swoje pieniądze i czas w rozwiązanie, które uzna za słuszne. Nie namawiam za wszelką cenę...sugeruję tylko inne rozwiązania.
[ Dodano: 2012-04-10, 23:50 ]
Kolega podesłał
Przed chwilą wróciłem z wycieczki po B4q z NG pod maską dla klienta. Auto kupiliśmy pod swap, ale może właściciel pozwoli przed wyjęciem silnika odpalić go na elektronice. Mamy ustawione montaże w samych R4 i 2.2t jak na razie. Chyba, że Small3r podstawisz swoje NG
miron72 - w zasadzie potrzebuję halla, aparatu i modułu zapłonowego... Jeżeli DEC widzi obroty, to reszta opiera się na odpowiedniej konfiguracji.
ps. A tu spy foto z montażu EasyEcu2
miron72 - w zasadzie potrzebuję halla, aparatu i modułu zapłonowego... Jeżeli DEC widzi obroty, to reszta opiera się na odpowiedniej konfiguracji.
ps. A tu spy foto z montażu EasyEcu2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 sie 2011, 21:37
- Lokalizacja: Ściborzyce Krakow
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza