Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 2,3NG] uszczelka pod głowicą..a może od razu swap?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
davcio2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:03
Lokalizacja: Wisła

[B2 2,3NG] uszczelka pod głowicą..a może od razu swap?

Post autor: davcio2 » 08 kwie 2012, 22:38

Witam

Mam tylko proste pytanie na które może bardziej doświadczeni koledzy pomogą mi odpowiedzieć. Po świętach oddaje moje audi do wymiany uszczelki pod głowicą- pompuje mi olej i wysokie ciśnienie w układ chłodzący. I tu moje pytanie bo licząc koszty ( planowanie głowicy, prawdopodobnie robota z zaworami jak sie już ją ściągnie itp) można taniej wyhaczyć cały 2,3 ng na allegro czy nawet tu na forumowej autogiełdzie. Problem tylko w jakim stanie motor sie kupi. Nęci mnie też pytanie czy może by od razu kupić inny silnik ktory może lepiej radzi sobie z gazem- bo mój NG wiadomo jak każdy to raczej to paliwko słabo trawi..
Pytam tez bo mój NG jest już dosyć wysłużony (przebieg pow 400tys).

Dajcie jakis pomysł lub wybijcie z głowy wizje realnymi faktami..:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 09 kwie 2012, 09:19

ja przymierzając się do uszczelki, miałem juz namierzone dwa silniki. Zdjąłem górę, okazało się, że uszczelka nie była problemem. Problemem były wypalone tłoki.
Natychmiast pojechałem po motor i zmieniłem. Zmiana na inny to jest gruba rzeźba.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 kwie 2012, 20:57

davcio2, ja akurat jestem po wymianie uszczelki pod głowicą.Od razu sprawdzilem ją na szczelnośc, do tego planowanie,wymieniłem uszczelniacze,popychacze,uszczelki.Móje Ng okazało sie w dośc dobrym stanie-zawory nie powypalane,tłoki ok,głowica nigdzie nie była pęknięta,brak progów w cylindrach-ogólnie bdb stan,choc czesc rzeczy zrobilem juz profilaktycznie.Ja tam zawsze jestem za remontem bo w sumie nie wiadomo jakie silnik kupisz używany i moze sie okazac ze za niedlugo i ten nowy bedzie trzeba reanimowac bo jezdzil na jakichs doktorach itp a tak raz zrobisz swoj i masz z glowy.Ale od razu mowie-koszty remontu wzrastaja.Ale wszystko zalezy od stanu pozostalych elementow/Wiadomo ze jak glowice zdejmiesz to sprawdzasz ja na szczelnosc,planujesz,dajesz nowe sruby do glowicy,wymieniasz uszczelniacze zaworowe,prowadnice,zawory(oczywiscie jesli sa juz padniete lub profilaktycznie) do tego uszczelniacz na walek,na wal korbowy jesli sie cos poci,potem uszczelki-pod glowice,dekiel,pod kolektory.Mozna takze od razu zrobic rozrzad majac juz wszystko rozgrzebane.Potem dol czyli pierscienie,panewki,wal obowiazkowo do szlifu.Koszta remontu napewno nie sa male-wszystko zalezy od ogolnego stanu Twojego silnika ale po takim zabiegu cieszysz sie zdrowym NG a nigdy nie wiadomo co kupisz i mozesz wydac kase dwa razy-na remont tego nowego silnika.Jesli mowisz o swapie na inny motor to...zalezy na jaki masz ochote-7A,2.2 T 3B,ABY,AAN?Wtedy musialbys miec z 16 kola a czasem i to moze okazac sie za malo.Bdb remont 7A to koszta ok 10 tysi a te pozostale ktore wymienilem sa jeszcze drozsze.Ale wszystko zalezy od osoby ktora to robi(mam tu na mysli zakup silnika -wietrzenie go lub wkladanie tego co sie kupi,zakup czesci,robocizna itp).Decyzje pozostawiam Tobie.

davcio2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: davcio2 » 16 kwie 2012, 13:53

Audik już zostawiony u mechanika.:) musze teraz jeszcze załatwić chłodnice. Powiedzcie mi czy taka się nada? http://allegro.pl/nowa-chlodnica-wody-a ... 67297.html

Pozdro.:)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 16 kwie 2012, 16:06

A klime masz?

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 17 kwie 2012, 21:53

subratri pisze: Zmiana na inny to jest gruba rzeźba.
gruba rzeźba? dzień roboty. Kilka godzin, żeby wyrwać stary motor, parę godzin więcej żeby nowy wsadzić spowrotem.

A samemu jakbym miał robić głowicę... Co i tak niebawem zrobię. ;) i zastanawiał się, czy robić czapkę czy szukać motoru, to powiem Ci zrób tak:

- zdejmij czapkę, dowiedz się co gra w silniku, jak wygląda czapka, zawory, prowadnice, uszczelniacze, szklanki, ogólny stan. Jeśli jest w miare ok, to zrób czapkę i się ciesz sprawnym motorkiem na lata.

No i w razie, gdyby coś było wysrane, tłoki poklepane, czapka zgnita, silnik w ogólnym stanie "do dupy", to wtedy szukaj motoru. ;-)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 17 kwie 2012, 22:54

spaykee pisze:gruba rzeźba? dzień roboty. Kilka godzin, żeby wyrwać stary motor, parę godzin więcej żeby nowy wsadzić spowrotem.
ble ble.
w ciągu ostatnich dwóch tyg dwa razy rwałem motor. Nie ma bata, żeby samemu zmieścić się w jeden dzień. Czyba, że taki 16 to godzinny, tylko kto to wytrzyma...
Zdjęcia całego pasa, maski, opuszczanie sanek, walka z rozusznikiem i "portkami" Wyjęcie chłodnicy (albo celowanie w łapę)... Chyba, że masz do dyspozycji dodatkową parę rąk, żurawia do wyjmowania silnika i kanał... Wtedy w jeden dzień dasz radę.
A gdzie regulacja wtrysku pod nowy motor, ustawienie gazu pod nowy motor, gdzie odpowietrzenie układu chłodzenia...
linka do owierania maski, utrafienie z lampami w stare ustawienie, ułożenie zdeżaka, osłona pod silnikiem
Skoro dla Ciebie to kilka godzin i parę godzin, to nie dał bym Ci nawet kół dopompować w moim... tak just in case, żebyś nie zepsół z rozpędu.
No a jak byś czytał ze zrozumieniem, to byś wyczytał, że mowa o zmianie silnika na INNY a nie na taki sam.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 kwie 2012, 07:52

A tak właściwie to są jakes wyścigi w wyjmowaniu i wkładaniu silnika?? :-) Po co się wgl z tym spieszyc?Trzeba robic wszystko na spokojnie i bez nerwów bo szybko to można ślepych narobić.
Pozatym DAVCIO2 najpierw zdejmij głowice i oddaj ją do weryfikacji i sprawdzenia szczelności bo może sie okazac ze jest gdzies peknieta a wtedy bedziesz musial szukac nowej.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 18 kwie 2012, 20:03

ble ble.
w ciągu ostatnich dwóch tyg dwa razy rwałem motor. Nie ma bata, żeby samemu zmieścić się w jeden dzień. Czyba, że taki 16 to godzinny, tylko kto to wytrzyma...
Zdjęcia całego pasa, maski, opuszczanie sanek, walka z rozusznikiem i "portkami" Wyjęcie chłodnicy (albo celowanie w łapę)... Chyba, że masz do dyspozycji dodatkową parę rąk, żurawia do wyjmowania silnika i kanał... Wtedy w jeden dzień dasz radę.
ble ble, da radę, bo sam robiłem i r5 i vr6 z golfa czy sharana. Nikt nie powie, że się nie da
A gdzie regulacja wtrysku pod nowy motor, ustawienie gazu pod nowy motor, gdzie odpowietrzenie układu chłodzenia...
to już dodatki ;) mówiłem oi samym wyrwaniu i wsadzeniu + podłączenie. regulacja i zalewanie to insza inszość
luk448 pisze:Po co się wgl z tym spieszyc?Trzeba robic wszystko na spokojnie i bez nerwów bo szybko to można ślepych narobić.
no nie o pośiech chodzi, ale o dokładność. Ale chcieć, to móc. :-> kwestia wprawy
subratri pisze:żurawia do wyjmowania silnika i kanał... Wtedy w jeden dzień dasz radę.
no bez tego to w ogóle nie ma co podchodzić do roboty <ok>
subratri pisze:Skoro dla Ciebie to kilka godzin i parę godzin, to nie dał bym Ci nawet kół dopompować w moim...
nawet nie chcę, mam w swoim dość zabawy
subratri pisze:tak just in case, żebyś nie zepsół z rozpędu.
swój składałem pół roku. ;-) taki byłem rozpędzony. Ale to insza inszość, w gre wchodziło malowanie komory, spawanie łap, i takie tam tuningi je..ne
subratri pisze:No a jak byś czytał ze zrozumieniem, to byś wyczytał, że mowa o zmianie silnika na INNY a nie na taki sam.
po prostu się przysrałeś do mnie. :) Oraj pole. Kolega z zapytaniem napisał o NG i też o innym silniku.
Nie mam zamiaru więcej tu Ci odpisywać na Twoje pyskówki i przysrywanie się. Zapraszam na PW.
luk448 pisze:Pozatym DAVCIO2 najpierw zdejmij głowice i oddaj ją do weryfikacji i sprawdzenia szczelności bo może sie okazac ze jest gdzies peknieta a wtedy bedziesz musial szukac nowej.
<ok> dobrze gada, polać mu

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 18 kwie 2012, 20:09

spaykee pisze:vr6 z golfa czy sharana
ale z galaxy (sharana) da sie wyjac, zmienic rozrzad i wsadzic. to robilem juz dwa razy (bo to mam od lat)
mówimy o 2.3 z A80, a to zupełnie inny projekt.
tu nie ma bata, zeby sie zaczac rano i wieczorem na kebaba skoczyc. Nie wciskaj więc kitu

davcio2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: davcio2 » 23 kwie 2012, 22:55

Więc sprawa wyglada tak. Głowica zdjęta. Uszczelka oczywiście była do d... ale wyszło też że głowica pęknięta między 1 a 2 cylindrem. Poszla do regeneracji ( spawają też), zobaczymy co mi tam dodatkowo wynajdą. Tłoki, cylindry w normie- jakies ryski są ale nie żeby sie przejmować.:) Co więcej po zdjęcia głowicy znalazła się przyczyna problemów z jazda na benzynie- poprzedni właściciel przerabiał odpowietrzanie silnika i ciągło lewe- bez zdejmowania głowicy nie było jak te znaleźć.:) napisze co tam wyszło z tą glowica i jaki koszt tak dla informacji dla kolegow ktorzy się włączyli w dyskusje- przygotowuje się na ok 1000zł całośc- mam nadzieje że dużo nie przekroczy. :-?
I że NG się jeszcze odwdzięczy.. <ok>

PS: pomóżcie mi też jeszcze znaleźć tą chłodnicę- wersja bez klimy <piwo>

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 kwie 2012, 02:21

ja za valeo płaciłem 460 zł, niestety, dolny kruciec był przesunięty, i jest węża na styk ;)
jakaś chińszczyzna w interc była za mniej niż 300.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl