Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 20 kwie 2012, 18:41

normalnie działa na map sensorze jak np. w 2.6 ABC

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 20 kwie 2012, 21:29

Cholender korci mnie wstawienie całej graciarni z ADL ale zastanawiam się jak będzie to jechać. W sumie moc ADL to 129km a ACE 140km.
Pojemność o 10 % mniejsza w ADLu.
Mam takiego na oku w całości i zastanamiam się czego jeszcze będzie potrzeba aby wsadzić ADL do mojej coupety?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 21 kwie 2012, 09:45

rafalaudi1, jak już to pakuj graty z ABF-a do tego usuń przepływkę lub załóż tą z BMW 3.0

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 21 kwie 2012, 10:19

konrad81, tylko martwi mnie zmiana koła zamachowego i montaż czujnika w skrzyni - jak się nie mylę to Hallotron. ABF ma takowe ustrojstwo

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2012, 16:07

Jak na kole zamachowym to raczej jest indukcyjny. Możesz wyrzeźbić kółko z odpowiednim uzębieniu i dać je z przodu silnika. Chyba że oryginalnie w ABFie sygnał jest brany z wieńca rozrusznika ale to tylko moje domysły...

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 21 kwie 2012, 16:38

ABFie z koła 60-2 zamontowanego na wale korbowym wewnątrz silnika, a czujnik indukcyjny jest wkręcony w blok.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 21 kwie 2012, 20:13

Czyli lepszym i łatwiejszym sposobem są graty od ADLa. Nie mówię że mocowo lepszym żeby nie było.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 kwie 2012, 11:53

Tak ADL łatwiej przeszczepisz dodatkowo bez wymiany aparatu zapłonowego. I tak wszystko możesz podczipować na wałkach z ABF i już masz 150 - 160 KM.

Sterownik od ABF'a też sie da zaszczepić ale trzeba zrobić czujnik położenia wału. Oczywiście pomijam włożenie wału od ABF i nafrezowanie bloku, coprawda da sie ale to za dużo roboty. Można natomiast wsadzić obudowę uszczelniacza wału z zintegrowanym czujnikiem położenia wału od strony skrzyni. Występowało to w którymś TDI'ku. Ale trzeba jeszcze zrobić przepustnice na TPS z ABF'a lub samą z ABF'a zmienić aparat zaponowy.

Ani ADL ani ABF nie mają przepływomierza prosze nie mieszać w temacie, plus jest tego taki że w dolocie nie ma żadnej rystrykcji i znacząco sie poprawia przepływ.

Dla przykładu każdy wie jak wygląda przekrój blosa, otóż ABF na blosie ma 10KM mniej niż bez wiec dla tego motoru ważna jest przepustowość dolotu. Teraz pomyślcie jakie opory stawia klapa przepływomierza mechanicznego czy zwykłego bo to też jest zmniejszenie średnicy.

Jeszcze w kwesti przepływów, każdy z użytkowników 16V w golfach mówi o poprawie dynamiki po rozwierceniu przepustnicy a ten silnik ma tylko 150KM dlatego np. w AAH jak i innych silnikach na 2 klapkowej przepustnicy pierwszą rzeczą jaką bym zrobił, to usuniece zwężki w dolocie bo to naprawde muli.

Tak wygląd amoja ori przepustnica z silnika PL po polerce:
Obrazek
A tak ori z AAH
http://allegro.pl/przepustnica-audi-100 ... 20132.html
chyba cos to nie gra?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 12:04 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 22 kwie 2012, 12:02

Co do tego czujnika położenia wału w obudowie uszczelniacza wału, to w silnikach 1.4 8 i 16V też taki jest. Trzeba nawiercić dodatkowo jeden otwór na śrubę w bloku. Rewelacyjny temat.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 22 kwie 2012, 17:22

Dokładnie o tym samym mówie :-) Minusem jest fakt że trzeba skrzynie zdejmować. Za oceanem można dostać kit pod koło pasowe na 60-2

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 28 kwie 2012, 22:02

Dobra panowie kto chce zarobić i podejmuje się montażu digi w moim ACE?
Jak wiadomo portwel gruby więc nie ma lipy - kocham to auto i chce dla niej dobrze.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 kwie 2012, 10:35

pewnie niedługo bede kumplowi robił w competitionie. zobaczymy co wyjdzie

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 29 kwie 2012, 12:19

Dla mnie myśl o samej instalacji elektrycznej to jest masakra - tego najbardziej się boję.
Wiem że są piękne plany jak co i do czego ale samemu mógł bym to spaścić.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 29 kwie 2012, 14:26

Za robote z gratami chcą 2 tyś zł

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 kwie 2012, 17:15

ja myśle ze poniżej 1500 bym zrobił na gotowo, zalezy jaka fantazja

przykładowo ceny gratów: listwa ok 40PLN, przedłużki 80, rura dolot z 60, komp 200 wtryski to juz zależy, ale może sie udać kupić z listwą od 1.8T i pasują, i jakies duperele.

ogólnie wtryski, kompa, copot to najlepiej kupić w komplecie, ja razem z wiązką listwą z g60 i regulatorem dałem 350 PLN

czipa jak co to mam;) wiec po kosztach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl