Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] katalizator - usunąć czy nie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 kwie 2012, 20:59

pytam bo często zdarza się że coś dzwoni lub głośniej słychać wydech.

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 20 kwie 2012, 22:42

a ja miałem zapchany chyba mocno bo dopiero po wybiciu zaczął dobrze jeździć, więc z tą mocą nie takie bajki :lol: katalizator zostawiłem pusty ale wydaje mi się że słychać taki dziwny podźwięk.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2012, 07:51

Paweł a ten tłumik z tej aukcji zakładałeś do swojego 1Z i pasuje na wymiar bo widzę że koleś podaje jakieś inne modele do których to pasuje...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 22 kwie 2012, 08:07

Jak wybijesz katalizator to gwizd turbiny moze być lepiej słychać

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2012, 09:04

aha i jeszcze jedno jak katalizator jest zamontowany od tyłu bo z przodu widzę że są śruby a z tyłu trzeba spawać??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 kwie 2012, 15:02

Z tyłu wsuwany + opaska.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 kwie 2012, 15:14

już dawno nie mam w obu audi katalizatora w a4 wydłubałem go ze środka puszka została a w b3 w miejsce katalizatora wstawiłem flansze z kwasiaka zrobione na kwadrat i i skręcane na uszczelkę z kręgielitu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2012, 15:27

niestety ten z aukcji nie pasuje do tdi a jakoś nie widze innych na allegro.Będę musiał pomyśleć nad jakąś rurą...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 kwie 2012, 16:59

A co to za problem odciąć z rury TDI potrzebny element i przeszczepić do tłumika z 1.6 TD?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2012, 17:27

Problemu nie ma ale nie lubię za dużo kombinacji a w tym przypadku by było.Jak bym miał kupować tłumik z 1,6 TD i go przerabiać to wolał bym już wstawić kawałek rurki do istniejącego katalizatora.Wolał bym jednak kupić tłumik który by pasował p2p i nie było by kłopotu...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 kwie 2012, 17:36

hudy pisze:Problemu nie ma ale nie lubię za dużo kombinacji a w tym przypadku by było.Jak bym miał kupować tłumik z 1,6 TD i go przerabiać
A co Ty tam chcesz przerabiać :shock: :?: pasuje p&p ,odkrecasz kata ,przykrecasz tłumik i zrobione ...robiłem to w tedeku i w zetorze i w obu jest dokładnie tak samo ...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 kwie 2012, 17:43

hudy pisze:ale nie lubię za dużo kombinacji a w tym przypadku by było
Czy sądzisz, że ewentualne podpasowanie końca tłumika czy nawet przespawanie fragmentu (ale jak mówi Mariusz, pasuje P&P) jest większą kombinacją od:
hudy pisze:to wolał bym już wstawić kawałek rurki do istniejącego katalizatora.
Czyli wywalenie starego katalizatora + dopasowanie rurki + solidne jej zamocowanie w puszcze katalizatora, ew. spawanie i izolacja aby nie dzwoniło, to naprawdę żyjemy na dwóch innych światach albo któryś z Nas nie zdaje sobie sprawy z tego co trzeba gdzie przerabiać :shock:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2012, 18:32

trepek pisze:
hudy pisze:ale nie lubię za dużo kombinacji a w tym przypadku by było
Czy sądzisz, że ewentualne podpasowanie końca tłumika czy nawet przespawanie fragmentu (ale jak mówi Mariusz, pasuje P&P) jest większą kombinacją od:
hudy pisze:to wolał bym już wstawić kawałek rurki do istniejącego katalizatora.
Czyli wywalenie starego katalizatora + dopasowanie rurki + solidne jej zamocowanie w puszcze katalizatora, ew. spawanie i izolacja aby nie dzwoniło, to naprawdę żyjemy na dwóch innych światach albo któryś z Nas nie zdaje sobie sprawy z tego co trzeba gdzie przerabiać :shock:

no to widocznie żyjemy na dwóch innych światach bo albo wydaje pieniądze i kupuje coś co pasuje p2p albo skombinuje kawałek rurki który wstawiam w miejsce katalizatora.po drugie jaki jest sens w tym żebym wstawiał rurkę w puszke katalizatora.W poprzednim poście troche źle napisałem i tak dziwnie to zabrzmiała (mój błąd) ale chodziło mi że wstawiam rurkę w miejsce katalizatora a nie do istniejącego kata...jeśli pasuje p2p to bardzo dobrze ale jeśli trzeba coś z tym robić nawet coś dospawać to nie ma sensu i lepszym rozwiązaniem jest wstawić rurkę w miejcie kata...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 kwie 2012, 19:01

Wywalając kata i wstawiając rurkę wykonujesz dwa spawy, a dwa to więcej od jednego :-P
Po drugie pierwszy tłumik zaraz za turbiną nadaje spaliną odpowiednią charakterystykę oraz prędkość. Nie bez powodu tam jest.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 22 kwie 2012, 21:14

Wyciągnij sam katalizator a puszkę zostaw, wtedy nie będziesz musiał nic kupować i przerabiać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl