[2,3 ng] problem z układem chłodzenia
[2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Witam. Opisze pokrótce mój problem:
Ostatnio jak stałem w korku naraz patrze a temperatura powędrowała w gore i zapalila się kontrolka układu chłodzenia. Okazało się że wyrwało dolny wąż chłodnicy (ten gruby) i cały plyn poszedł na asfalt. Po kupieniu opaski wlałem 5 litrów płynu ( silnik juz zimny) i przy włączonym silniku czekałem aż bedzie ładeni schodził. Jako że kupilem tylko 5 litrów brakowało mi trochę pod kreski w zbiorniczku. I tak jeździłem jakieś 3 tygodnie aż w końcu zaczęło mnie wkurzać miganie kontrolki na zakrętach i dzisiaj wlałem brakujący litr. zakręciłm korek i jazda do domu. Jednak jak silnik sie mocno zagrzał znowu sytuacja sie powtórzyła. Tym razem wyrwało górny wąż ( z nową opaską!) i znowu cały płyn w śnieg.. Za chwile to więcej będe wlewał do chłodnicy niż do baku.. Powiedzcie co to może być? Korek? Chlodnica? Pompa wody? a może wszystko po kolei mam sprawdzać?
Ostatnio jak stałem w korku naraz patrze a temperatura powędrowała w gore i zapalila się kontrolka układu chłodzenia. Okazało się że wyrwało dolny wąż chłodnicy (ten gruby) i cały plyn poszedł na asfalt. Po kupieniu opaski wlałem 5 litrów płynu ( silnik juz zimny) i przy włączonym silniku czekałem aż bedzie ładeni schodził. Jako że kupilem tylko 5 litrów brakowało mi trochę pod kreski w zbiorniczku. I tak jeździłem jakieś 3 tygodnie aż w końcu zaczęło mnie wkurzać miganie kontrolki na zakrętach i dzisiaj wlałem brakujący litr. zakręciłm korek i jazda do domu. Jednak jak silnik sie mocno zagrzał znowu sytuacja sie powtórzyła. Tym razem wyrwało górny wąż ( z nową opaską!) i znowu cały płyn w śnieg.. Za chwile to więcej będe wlewał do chłodnicy niż do baku.. Powiedzcie co to może być? Korek? Chlodnica? Pompa wody? a może wszystko po kolei mam sprawdzać?
Mam pytanie dot. tego silnika i tego tematu.
Termostat dobry, wszystko szczelne a jak w miejscu stoję to temperatura rośnie do 90 stopni a jak jadę to sie nie chce nagrzać i spada do 60 stopni w czasie jazdy czyli nie dogrzany jest silnik.
Co to może byc.
A może po prostu źle wskazówka pokazuje.
Tylko czego jak go postawię zapalkonego w miejscu to sie nagrzeje.
Termostat dobry, wszystko szczelne a jak w miejscu stoję to temperatura rośnie do 90 stopni a jak jadę to sie nie chce nagrzać i spada do 60 stopni w czasie jazdy czyli nie dogrzany jest silnik.
Co to może byc.
A może po prostu źle wskazówka pokazuje.
Tylko czego jak go postawię zapalkonego w miejscu to sie nagrzeje.
Leo, a powiedz mi prosze-mam zegary z Eski.Jaka temperaturę oznaczają takie dwie male kropeczki przed oznaczeniem na blacie 120 st?Pytam bo jakoś na moje oko za duzo tych kresek w przedziale od 90 do 120 st.Nie wiem jak to policzyc a po wymianie uszczelki pod głowicą w te cieple dni własnie do tej pierwszej kropeczki dobija mi temperaturę.Wąż górny od chłodnicy twardy.Termostat juz wywaliłem bo był zły-zacinał się przy otwieraniu ale nic to nie zmieniło.Układ odpowietrzałem na mase różnych sposobów.Korek od zbiorniczka mam z ASO(nowy kupiony w zeszłym roku).
różnie .... raz stoi na ok 60 st a raz normalnie na 90 st. najlepiej jakby ktos zmierzyl rezystancje na czujniku dwu pinowym w czasie gdy wlącza sie wentylator miedzy pinami. wtedy bym wiedzial czy u mnie jest podobna wartość i czy jest dobry czujnik . bo jest na internecie wykres ale nie dokladna i nie opisane w jaki sposob mierzone, czy między pinami a moze międzypinem a masą akumulatora.
dziś też jechalem i wskazówka tak samo się zachowuje. w czasie jazdy spada do lewej strony na te 50 st lub sie wychyla lekko na 60. a na światlach jak stanę to dochodzi do 70-80 a niekiedy i 90....
i termostat dobry .
więc w czym tu leży problem tego nie wiem.
dziś też jechalem i wskazówka tak samo się zachowuje. w czasie jazdy spada do lewej strony na te 50 st lub sie wychyla lekko na 60. a na światlach jak stanę to dochodzi do 70-80 a niekiedy i 90....
i termostat dobry .
więc w czym tu leży problem tego nie wiem.
nic innego, niż termostat, za sterowanie obiegiem wody nie odpowiada. Wniosek taki, że albo termostat jest uszkodzony, albo jest niewłaściwy, przez co nie spełnia swojej funkcj.primo121 pisze:
i termostat dobry .
jest jeszcze opcja, że czujnik wskaźnika temp. wody w czasie jazdy jest ochładzany przez pęd powietrza, przez co pojawia sie przekłamanie przy wskazywaniu prawdziwej temperatury jak auto jedzie. zobacz czy podczas jazdy i na postoju równie mocno grzeje ogrzewanie.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2012, 17:43 przez zukreator, łącznie zmieniany 2 razy.
Leo, wentylator załącza sie na pierwszy bieg w okolicach drugiej kreski po 90 st.
[ Dodano: 2012-05-11, 17:07 ]
I nadal dupa z moim NG.Łapie wysoką temperaturę tzn 100 st.Wywaliłem termostat choć sprawdzałem go w garnku czy działa no i działa ale nawet bez termostatu auto mi sie gotuje w te upalne dni.W trasie na ok 97 st a w miescie momentalnie temperatura dochodzi do 100st.Podczas jazdy nie leci także ciepłe powietrze z kratek ale na postoju już daje ciepłem.Układ odpowietrzałem,zalewałem w miejscu termostatu,cudowałem i dalej temperatura jest wysoka.Po zgaszeniu auta słychać tylko jak płyn chłodniczy bulgocze-pracuje w układzie.Ma ktoś jakies pomysły?
[ Dodano: 2012-05-11, 17:07 ]
I nadal dupa z moim NG.Łapie wysoką temperaturę tzn 100 st.Wywaliłem termostat choć sprawdzałem go w garnku czy działa no i działa ale nawet bez termostatu auto mi sie gotuje w te upalne dni.W trasie na ok 97 st a w miescie momentalnie temperatura dochodzi do 100st.Podczas jazdy nie leci także ciepłe powietrze z kratek ale na postoju już daje ciepłem.Układ odpowietrzałem,zalewałem w miejscu termostatu,cudowałem i dalej temperatura jest wysoka.Po zgaszeniu auta słychać tylko jak płyn chłodniczy bulgocze-pracuje w układzie.Ma ktoś jakies pomysły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Witam, korek od płynu nie był dokręcony(jak ktoś się pi..dą urodził i tak dalej )co skutkowało brakiem odpowiedniego ciśnienia i zapowietrzeniem układu. Zauważyłem ten stan po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Sytuacja wyglądała tak, że górny wąż od chłodnicy był prawie pusty, natomiast w zbiorniku wyrównawczym był płyn. Dodam, że żadna kontrolka od poziomu płynu czy zbyt gorącego silnika nie zasygnalizowała przekroczenia dopuszczanych norm. Czy w takiej sytuacji powinienem się obawiać uszkodzenia silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
Czujnik podający wartość temperatury płynu chłodniczego na wskaźnik temperatury w desce rozdzielczej jest również odpowiedzialny za informowanie o zbyt wysokiej temperaturze silnika?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia
to są osobne czujniki, tyle, że w jednej obudowie - czujnik 3 lub 4 pinowy.