[b4 1.9 tdi 1z] katalizator - usunąć czy nie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Dziś kupiłem ten tłumik który Paweł polecił.Mam nadzieję że do soboty dojdzie bo będzie mi się nudziło Jeszcze jedno nie wiecie gdzie w okolicy (Kraków,Oświęcim,Bielsko,Katowice i okolice tych miast) są jakieś skupy katalizatorów godne polecenia bo przydało by się na tym interesie jeszcze zarobić a znalazłem kilka w necie ale dość że trzeba wysyłać to rozrzut cenowy mają dość szeroki gdyż od 80 do 150zl
http://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu/
spróbuj tutaj wiem ze to warszawa ale ceny mają ciekawe a za przesyłke do 2 kg zapłacisz 13 zł
spróbuj tutaj wiem ze to warszawa ale ceny mają ciekawe a za przesyłke do 2 kg zapłacisz 13 zł
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Dziś wymieniłem katalizator na tłumik podany z aukcji.Mogę podzielić się doświadczeniami.Całe szczęście że w zestawie był ten pierścień montażowy bo starego nie dało się za cholerę sięgnąć.Druga sprawa to opaska łącząca katalizator z tłumikiem środkowym.Radził bym wam kupić nową bo myślałem że mnie trafi jak po odkręceniu obejm te blachy rozsypały mi się w rekach.Musiałem wycinać nowe blachy i dołożyć kawałki szmaty z azbestu bo lekko przepuszczało spaliny.Co do śrub to odkręciły się jak by były wczoraj zakręcone.Katalizator całkowicie zawalony,żadnego prześwitu.Po złożeniu tłumika przelotowego była lekka zadyma ale żadnej tragedii.Odczucia to trochę lepiej reaguje na gaz w dolnej granicy obrotów i kręci się na obrotach trochę wyżej niż z katalizatorem.Jak dla mnie jest bardzo pozytywnie.Muszę jeszcze skoczyć na autostradę by zrobić test.Teraz pozostaje tylko sprzedać kata i zrobić grilla :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Wydawało mi się że jest wszytko ok.Zbierał się dobrze a na autostradzie spokojnie 180 leciałem ale po wywaleniu kata czuć i widać że wskazówka od obrotów od tego tysiaka szybciej pnie się do góry.Pewnie jak jeszcze przedmucham porządnie cały wydech to może lepiej będę to czuł...Ale kat taktycznie był zawalony na max.Patrzyłem do rury pod słońce to ciemno jak w du... zero prześwitu.
To teraz zrób dodatkowy wlot do puszki filtra powietrza ;]hudy pisze:Wydawało mi się że jest wszytko ok.Zbierał się dobrze a na autostradzie spokojnie 180 leciałem ale po wywaleniu kata czuć i widać że wskazówka od obrotów od tego tysiaka szybciej pnie się do góry.Pewnie jak jeszcze przedmucham porządnie cały wydech to może lepiej będę to czuł...Ale kat taktycznie był zawalony na max.Patrzyłem do rury pod słońce to ciemno jak w du... zero prześwitu.
Przy podniesionym cisnieniu doladowania daje na samym poczatku. Nieco szybciej wstaje turbo. .
U mnie czuć to wyraźnie, zwłaszcza w połączeniu z filtrem K&N.
Przed modyfikacją jak dodałem dużo gazu na 2 biegu przy 1400 obr to puszczał bąka, troche przyspieszał i przy 2 tyś nagły skok momentu i plecy w fotel i zerwanie trakcji.
Teraz z niskich obrotów gładko się rozpędza, przy 2 tys nie ma takiego gwałtownego skoku momentu. Od 1400 obrotów przód charakterystycznie myszkuje na granicy przyczepnośći.
Otwór fi ok 40mm który zasila puszke filtra jest odpowiedni do 0.8 bara + korka w wydechu w postaci katalizatora. Nie wspominając o tym, że w wielu TDI kolektor jest w połowie zwężony przez osady z odmy...
Jak ktoś ma program, wywalonego kata, i wyczyszczony kolektor ze szlamu to się opłaca. W otwór wstawiamy rurkę o długości ori i już nie ma problemu z hałasem.
Różnica jest za duża, żebym się zastanawiał czy to nie subiektywne odczucie...
U mnie czuć to wyraźnie, zwłaszcza w połączeniu z filtrem K&N.
Przed modyfikacją jak dodałem dużo gazu na 2 biegu przy 1400 obr to puszczał bąka, troche przyspieszał i przy 2 tyś nagły skok momentu i plecy w fotel i zerwanie trakcji.
Teraz z niskich obrotów gładko się rozpędza, przy 2 tys nie ma takiego gwałtownego skoku momentu. Od 1400 obrotów przód charakterystycznie myszkuje na granicy przyczepnośći.
Otwór fi ok 40mm który zasila puszke filtra jest odpowiedni do 0.8 bara + korka w wydechu w postaci katalizatora. Nie wspominając o tym, że w wielu TDI kolektor jest w połowie zwężony przez osady z odmy...
Jak ktoś ma program, wywalonego kata, i wyczyszczony kolektor ze szlamu to się opłaca. W otwór wstawiamy rurkę o długości ori i już nie ma problemu z hałasem.
Różnica jest za duża, żebym się zastanawiał czy to nie subiektywne odczucie...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
No to raczej u mnie to nic nie da gdyż kopcić nie kopci i nie ma czegoś takiego że zaczyna ostro ciągnąć od jakiegoś momentu tylko z samego dołu dobrze ciągnie.Widziałem dziś ten temat w którym robiłeś ten dodatkowy wlot.Zastanawiam się tylko po co w oryginale jest tamten dodatkowy wlot zaślepiony?Doszedłeś do tego??
Dodatkowy dolot do filtra powietrza daje zauważalną różnicę w dolnej partii obrotów.
U mnie w aucie początkowo przebiłem starego kata jednak samochód stał się lekko głośniejszy i dźwięk był bardziej metaliczny
Wczoraj wstawiłem tłumik zamienny za katalizator i dźwięk silnika jest znacznie przyjemniejszy.
Martwi mnie jedynie 5mm odstępu przy końcu tłumika zastępczego do osłony termicznej pod podwoziem - mam nadzieje ze to nie jest problemem.
U mnie w aucie początkowo przebiłem starego kata jednak samochód stał się lekko głośniejszy i dźwięk był bardziej metaliczny
Wczoraj wstawiłem tłumik zamienny za katalizator i dźwięk silnika jest znacznie przyjemniejszy.
Martwi mnie jedynie 5mm odstępu przy końcu tłumika zastępczego do osłony termicznej pod podwoziem - mam nadzieje ze to nie jest problemem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tłumik przelotowy ma znacznie niższą temperaturę niż katalizator więc możesz spać spokojnie...Wostok pisze:Martwi mnie jedynie 5mm odstępu przy końcu tłumika zastępczego do osłony termicznej pod podwoziem - mam nadzieje ze to nie jest problemem.
Ja Panowie jak na razie widzę same pozytywy wywalenia katalizatora.Do wspomnianych wyżej mogę dodać jeszcze to że wcześniej jechał max 180 ale to już całkowity max a ostatnio na tym samym odcinku A4 poleciał 190.Zauważyłem także chodź to może zbieg okoliczności że przestał mi się pocić silnik z jednej strony.Ciągle leciał lekko olej a od momentu wywalenia kata jest sucho.Może zbieg okoliczności a może nie kto wie
Ja może dodam od siebie,że jak u szwagra w octavi 1.9 tdi zapchany był katalizator to głośno zaczął silnik pracować (głośna praca zaworów).Wyglądało to tak jakby silnik miał się rozlecieć.Samochód stał się totalnym mułem.Po wywaleniu kata i wstawieniu tłumika na początku miał ciężko z przyspieszeniem ale jak szwagier przygazował go to tak jakby się odetkało coć,a z rury poszedł batory.Teraz jest <ok>
silnik ciszej pracuje i przyspiesza ok.
silnik ciszej pracuje i przyspiesza ok.