Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] katalizator - usunąć czy nie

ODPOWIEDZ
rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 22 kwie 2012, 22:34


sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 23 kwie 2012, 16:45

Łukasz, kupuj ten z aukcji (na pewno wszystko pasuje,rozstaw śrub,długość,uwierz mi)
Odkręcasz kata i zakręcasz tłumik i po problemie.
Ja u siebie zamontowałem i jest tip top.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2012, 21:22

Dziś kupiłem ten tłumik który Paweł polecił.Mam nadzieję że do soboty dojdzie bo będzie mi się nudziło ;-) Jeszcze jedno nie wiecie gdzie w okolicy (Kraków,Oświęcim,Bielsko,Katowice i okolice tych miast) są jakieś skupy katalizatorów godne polecenia bo przydało by się na tym interesie jeszcze zarobić a znalazłem kilka w necie ale dość że trzeba wysyłać to rozrzut cenowy mają dość szeroki gdyż od 80 do 150zl

rumun01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2011, 14:28
Lokalizacja: warszawa/ursus

Post autor: rumun01 » 25 kwie 2012, 22:09

http://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu/
spróbuj tutaj wiem ze to warszawa ale ceny mają ciekawe a za przesyłke do 2 kg zapłacisz 13 zł

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 kwie 2012, 20:49

Dziś wymieniłem katalizator na tłumik podany z aukcji.Mogę podzielić się doświadczeniami.Całe szczęście że w zestawie był ten pierścień montażowy bo starego nie dało się za cholerę sięgnąć.Druga sprawa to opaska łącząca katalizator z tłumikiem środkowym.Radził bym wam kupić nową bo myślałem że mnie trafi jak po odkręceniu obejm te blachy rozsypały mi się w rekach.Musiałem wycinać nowe blachy i dołożyć kawałki szmaty z azbestu bo lekko przepuszczało spaliny.Co do śrub to odkręciły się jak by były wczoraj zakręcone.Katalizator całkowicie zawalony,żadnego prześwitu.Po złożeniu tłumika przelotowego była lekka zadyma ale żadnej tragedii.Odczucia to trochę lepiej reaguje na gaz w dolnej granicy obrotów i kręci się na obrotach trochę wyżej niż z katalizatorem.Jak dla mnie jest bardzo pozytywnie.Muszę jeszcze skoczyć na autostradę by zrobić test.Teraz pozostaje tylko sprzedać kata i zrobić grilla :mrgreen: <piwo>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 kwie 2012, 22:17

Mowiłem , ze lepiej zbiera sie od dołu. jak ktos ma w dobrym stanie to nie czuć różnicy, ale jak zawalony byl a teraz taki przeswit to i czuje sie z poczatku ta reakcje na gaz <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 kwie 2012, 22:21

Wydawało mi się że jest wszytko ok.Zbierał się dobrze a na autostradzie spokojnie 180 leciałem ale po wywaleniu kata czuć i widać że wskazówka od obrotów od tego tysiaka szybciej pnie się do góry.Pewnie jak jeszcze przedmucham porządnie cały wydech to może lepiej będę to czuł...Ale kat taktycznie był zawalony na max.Patrzyłem do rury pod słońce to ciemno jak w du... zero prześwitu.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 28 kwie 2012, 11:30

hudy pisze:Wydawało mi się że jest wszytko ok.Zbierał się dobrze a na autostradzie spokojnie 180 leciałem ale po wywaleniu kata czuć i widać że wskazówka od obrotów od tego tysiaka szybciej pnie się do góry.Pewnie jak jeszcze przedmucham porządnie cały wydech to może lepiej będę to czuł...Ale kat taktycznie był zawalony na max.Patrzyłem do rury pod słońce to ciemno jak w du... zero prześwitu.
To teraz zrób dodatkowy wlot do puszki filtra powietrza ;]

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 kwie 2012, 14:13

I co to niby da?? Jakoś nie chce mi się wierzyć że przez ten dodatkowy otwór samochód lepiej jeździ... No i wspominacie coś o głośniejszej pracy silnika która w moim przypadku całkowicie odpada...

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 29 kwie 2012, 14:45

Przy podniesionym cisnieniu doladowania daje na samym poczatku. Nieco szybciej wstaje turbo. .
U mnie czuć to wyraźnie, zwłaszcza w połączeniu z filtrem K&N.

Przed modyfikacją jak dodałem dużo gazu na 2 biegu przy 1400 obr to puszczał bąka, troche przyspieszał i przy 2 tyś nagły skok momentu i plecy w fotel i zerwanie trakcji.

Teraz z niskich obrotów gładko się rozpędza, przy 2 tys nie ma takiego gwałtownego skoku momentu. Od 1400 obrotów przód charakterystycznie myszkuje na granicy przyczepnośći.

Otwór fi ok 40mm który zasila puszke filtra jest odpowiedni do 0.8 bara + korka w wydechu w postaci katalizatora. Nie wspominając o tym, że w wielu TDI kolektor jest w połowie zwężony przez osady z odmy...

Jak ktoś ma program, wywalonego kata, i wyczyszczony kolektor ze szlamu to się opłaca. W otwór wstawiamy rurkę o długości ori i już nie ma problemu z hałasem.
Różnica jest za duża, żebym się zastanawiał czy to nie subiektywne odczucie...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 kwie 2012, 20:02

No to raczej u mnie to nic nie da gdyż kopcić nie kopci i nie ma czegoś takiego że zaczyna ostro ciągnąć od jakiegoś momentu tylko z samego dołu dobrze ciągnie.Widziałem dziś ten temat w którym robiłeś ten dodatkowy wlot.Zastanawiam się tylko po co w oryginale jest tamten dodatkowy wlot zaślepiony?Doszedłeś do tego??

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 01 maja 2012, 12:55

Dodatkowy dolot do filtra powietrza daje zauważalną różnicę w dolnej partii obrotów.

U mnie w aucie początkowo przebiłem starego kata jednak samochód stał się lekko głośniejszy i dźwięk był bardziej metaliczny :(
Wczoraj wstawiłem tłumik zamienny za katalizator i dźwięk silnika jest znacznie przyjemniejszy.
Martwi mnie jedynie 5mm odstępu przy końcu tłumika zastępczego do osłony termicznej pod podwoziem - mam nadzieje ze to nie jest problemem.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2012, 21:01

Wostok pisze:Martwi mnie jedynie 5mm odstępu przy końcu tłumika zastępczego do osłony termicznej pod podwoziem - mam nadzieje ze to nie jest problemem.
Tłumik przelotowy ma znacznie niższą temperaturę niż katalizator więc możesz spać spokojnie...

Ja Panowie jak na razie widzę same pozytywy wywalenia katalizatora.Do wspomnianych wyżej mogę dodać jeszcze to że wcześniej jechał max 180 ale to już całkowity max a ostatnio na tym samym odcinku A4 poleciał 190.Zauważyłem także chodź to może zbieg okoliczności że przestał mi się pocić silnik z jednej strony.Ciągle leciał lekko olej a od momentu wywalenia kata jest sucho.Może zbieg okoliczności a może nie kto wie ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 maja 2012, 08:07

hej kolego :) czy ja moglbym b. grzecznie poprosic o jakas fote tego wycieku np na PW ?

ja wlasnie z tym wyciekiem nie moge sobie poradzic leci jak "okres" :P

u mnie by wychodzilo na to ze kat ledwo co posiada przelot :P

PS. alwernia na trasie babice - krk ?

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 02 maja 2012, 10:20

Ja może dodam od siebie,że jak u szwagra w octavi 1.9 tdi zapchany był katalizator to głośno zaczął silnik pracować (głośna praca zaworów).Wyglądało to tak jakby silnik miał się rozlecieć.Samochód stał się totalnym mułem.Po wywaleniu kata i wstawieniu tłumika na początku miał ciężko z przyspieszeniem ale jak szwagier przygazował go to tak jakby się odetkało coć,a z rury poszedł batory.Teraz jest <ok>
silnik ciszej pracuje i przyspiesza ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl