Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Stożek

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 08 kwie 2012, 16:46

Jest jedna ważna kwestia w montażu stożka, która nie wiem czy była poruszana czy nie, bo przeleciałem tylko 2 strony i ostatnią... przede wszystkim trzeba zrobić odpowiednie obliczenia na masę zimnego powietrza, jaka jest dostarczana. Teoretycznie na 1kg paliwa potrzeba 14,9 kg powietrza. Inne mieszanki mogą skutkować np mniejszą mocą albo niepełnym spalaniem paliwa. Druga sprawa to konieczność oddzielenia filtra stożkowego w odpowiednim boxie, dzięki czemu ciepłe powietrze z kolektora nie będzie dostawało się do filtra, a tym samym będzie zasysał odpowiednią ilość powietrza (ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego). Generalnie imho bez odpowiedniej przeróbki układu dolotowego nie ma co się bawić w dokładanie stożka, bo poza dźwiękiem możemy sobie tylko zaszkodzić.

Przy odpowiedniej modyfikacji osiągnie się większy moment obrotowy:)

adi87

Post autor: adi87 » 06 maja 2012, 10:32

Wczoraj zamontowałem sobie stożek w PM i powiem że nie spodziewałem się że aż tak będzie buczeć :) miałem stożek w dwóch oplach C20NE i tak nie buczały, pewnie przez to że tam jest klapowy przepływomierz on trochę to wycisza... żadnego przyrostu mocy nie zaobserwowałem zresztą niczego takiego się nie spodziewałem zamontowałem to tylko dla dźwięku :)

adi87

Post autor: adi87 » 06 maja 2012, 14:09

puszkę na wtrysk mam z golfa 3 1,8 musiałem lekko przerobić wyciąć kawałek od spodu bo nie dało sie zamontować tej puszki wlotem w stronę błotnika. do tego mam rure tą giętką plastikową od ori "rogala" z audi a stożek zwykły noname jakiś ;p na dniach jakoś postaram się to zrobić na gumowych kolankach i rurce z nierdzewki żeby jakoś wyglądało no i odizolować filtr od silnika + jakiś wlot powietrza z zewnątrz

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 29 paź 2012, 20:22

Tylko pokrywa i stożek styka, żeby założyć?

adi87

Post autor: adi87 » 29 paź 2012, 20:53

Tak, tylko pokrywę najlepiej mieć z silnika RP czyli Golf mk2/Passat b3 bo w tych z Golfa 3 czyli silnik AAM/ABS trzeba kawałek plastiku wyciąć w środku żeby dało się obrócić. Chociaż obracać nie trzeba, widziałem ostatnio u ziomka ma założone tak jak oryginalnie to w golfie siedzi i jest ok tylko kolanko trzeba dac

Bialas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:50
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Bialas » 30 paź 2012, 09:43

jeszcze trzeba szpilki dłuższe. Łatwo policzyć, obudowa z przesyłką ok 40zł + filtr ok 50zł i szpilki. Jednak wychodzi troche. Ja zmieniłem plan, założenie stożka przesuwam na okres wiosenny ;-) Pozdro, i udanych modernizacji.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 22:36 przez Bialas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 31 paź 2012, 23:10

Pany a nie lepiej wrzucić zestaw z AAE pozbędziecie się patelni,będzie to jakoś wyglądać i może coś zyska na ilości powietrza :-P
Ps przypominam że jest to bliźniaczy silnik z ABT tylko że ten ma 100KM :-P

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 01 lis 2012, 22:13

A ja mam stożek + pełny dolot w 1,6 PP i powiem że róznica spora, i da sie odczuć

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2012, 08:21

Hołowczyc20 pisze:tylko że ten ma 100KM


101 :-P

Stożek nic nie daje tylko odczucie po kieszeni i w umyśle , było na ten temat dużo wkładając stożek pozbywamy się strojenia silnika i wymuszonego wciskania powietrza przy większych prędkościach ( później ludzie pytają dlaczego auto nie osiąga takiej prędkości)

Po kupnie miałem stożek miałem strumienice i po wywaleniu tego i przejściu na seryjne graty na katalizator ori i cały układ dolotu ori auto odzyskało moc.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 02 lis 2012, 09:41

Hołowczyc20 pisze:Stożek nic nie daje tylko odczucie po kieszeni i w umyśle
Do tego bardziej zasyfia silnik, bo filtruje powietrze gorzej niż zwykły papierowy filtr.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 lis 2012, 15:28

I więcej syfu, co nie jest zbyt dobre na długą metę, sam choć mam stożek, uważam że lepsze rozwiązanie to oryginalna puszka i do tego dobry, może sportowy wkład.

Osłonę pod silnikiem masz?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 23:20 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 02 lis 2012, 16:45

mam osłonę a stożek będzie dobrze nasączony i zabudowany co by syfu nie pobierał.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 03 lis 2012, 08:09

schack, nie świruj, kup jakiś dobry wkład pipercross/ITG/KN do swojej puchy. Doprowadź do niej zimne powietrze i tyle. Nie ma co w zagazowanym ABT robić stożka bo niby po co.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 04 lis 2012, 08:32

To chyba mamy inne podejście do słowa "jedzie". Ten silnik z "natury" miał mieć max moment przy 3000 rpm, po tym zakresie moment spada. Mimo tendencji do wzrostu mocy wraz z obrotami, praw fizyki się nie oszuka.

Przykład suzuki gs500 w serii. Moment max przy 5 tys a silnik kręci do 9-10 tys. rpm. Co mamy z tych obrotów powyżej np 7 tys ? Nic. Tyle że się kręci.

Żeby zmieniać moc tego silnika, trzebaby zmieniać strojenie. CAŁY układ dolotowy w abt ma za zadanie przy wyższych prędkościach wtłaczać dodatkowe powietrze do silnika. Zakładając stożek tracisz te dodatkowe powietrze...chyba że zrobisz cai. Na śrubie bez sensu.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 lis 2012, 20:33

No ale po co Ci ten stożek. Dla dźwięku tylko ?

Zablokowany

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl