[B4 ABT] Stożek
Jest jedna ważna kwestia w montażu stożka, która nie wiem czy była poruszana czy nie, bo przeleciałem tylko 2 strony i ostatnią... przede wszystkim trzeba zrobić odpowiednie obliczenia na masę zimnego powietrza, jaka jest dostarczana. Teoretycznie na 1kg paliwa potrzeba 14,9 kg powietrza. Inne mieszanki mogą skutkować np mniejszą mocą albo niepełnym spalaniem paliwa. Druga sprawa to konieczność oddzielenia filtra stożkowego w odpowiednim boxie, dzięki czemu ciepłe powietrze z kolektora nie będzie dostawało się do filtra, a tym samym będzie zasysał odpowiednią ilość powietrza (ciepłe powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego). Generalnie imho bez odpowiedniej przeróbki układu dolotowego nie ma co się bawić w dokładanie stożka, bo poza dźwiękiem możemy sobie tylko zaszkodzić.
Przy odpowiedniej modyfikacji osiągnie się większy moment obrotowy:)
Przy odpowiedniej modyfikacji osiągnie się większy moment obrotowy:)
Wczoraj zamontowałem sobie stożek w PM i powiem że nie spodziewałem się że aż tak będzie buczeć miałem stożek w dwóch oplach C20NE i tak nie buczały, pewnie przez to że tam jest klapowy przepływomierz on trochę to wycisza... żadnego przyrostu mocy nie zaobserwowałem zresztą niczego takiego się nie spodziewałem zamontowałem to tylko dla dźwięku
puszkę na wtrysk mam z golfa 3 1,8 musiałem lekko przerobić wyciąć kawałek od spodu bo nie dało sie zamontować tej puszki wlotem w stronę błotnika. do tego mam rure tą giętką plastikową od ori "rogala" z audi a stożek zwykły noname jakiś ;p na dniach jakoś postaram się to zrobić na gumowych kolankach i rurce z nierdzewki żeby jakoś wyglądało no i odizolować filtr od silnika + jakiś wlot powietrza z zewnątrz
Tak, tylko pokrywę najlepiej mieć z silnika RP czyli Golf mk2/Passat b3 bo w tych z Golfa 3 czyli silnik AAM/ABS trzeba kawałek plastiku wyciąć w środku żeby dało się obrócić. Chociaż obracać nie trzeba, widziałem ostatnio u ziomka ma założone tak jak oryginalnie to w golfie siedzi i jest ok tylko kolanko trzeba dac
jeszcze trzeba szpilki dłuższe. Łatwo policzyć, obudowa z przesyłką ok 40zł + filtr ok 50zł i szpilki. Jednak wychodzi troche. Ja zmieniłem plan, założenie stożka przesuwam na okres wiosenny Pozdro, i udanych modernizacji.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 22:36 przez Bialas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Hołowczyc20 pisze:tylko że ten ma 100KM
101
Stożek nic nie daje tylko odczucie po kieszeni i w umyśle , było na ten temat dużo wkładając stożek pozbywamy się strojenia silnika i wymuszonego wciskania powietrza przy większych prędkościach ( później ludzie pytają dlaczego auto nie osiąga takiej prędkości)
Po kupnie miałem stożek miałem strumienice i po wywaleniu tego i przejściu na seryjne graty na katalizator ori i cały układ dolotu ori auto odzyskało moc.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
I więcej syfu, co nie jest zbyt dobre na długą metę, sam choć mam stożek, uważam że lepsze rozwiązanie to oryginalna puszka i do tego dobry, może sportowy wkład.
Osłonę pod silnikiem masz?
Osłonę pod silnikiem masz?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 23:20 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To chyba mamy inne podejście do słowa "jedzie". Ten silnik z "natury" miał mieć max moment przy 3000 rpm, po tym zakresie moment spada. Mimo tendencji do wzrostu mocy wraz z obrotami, praw fizyki się nie oszuka.
Przykład suzuki gs500 w serii. Moment max przy 5 tys a silnik kręci do 9-10 tys. rpm. Co mamy z tych obrotów powyżej np 7 tys ? Nic. Tyle że się kręci.
Żeby zmieniać moc tego silnika, trzebaby zmieniać strojenie. CAŁY układ dolotowy w abt ma za zadanie przy wyższych prędkościach wtłaczać dodatkowe powietrze do silnika. Zakładając stożek tracisz te dodatkowe powietrze...chyba że zrobisz cai. Na śrubie bez sensu.
Przykład suzuki gs500 w serii. Moment max przy 5 tys a silnik kręci do 9-10 tys. rpm. Co mamy z tych obrotów powyżej np 7 tys ? Nic. Tyle że się kręci.
Żeby zmieniać moc tego silnika, trzebaby zmieniać strojenie. CAŁY układ dolotowy w abt ma za zadanie przy wyższych prędkościach wtłaczać dodatkowe powietrze do silnika. Zakładając stożek tracisz te dodatkowe powietrze...chyba że zrobisz cai. Na śrubie bez sensu.