Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Bosh / Pierburg - różnice, wytrzymałość silnika

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:12

wiec nie ma jakieś opcji prostej podmiany na mocniejsze? z v6 2,6 powiedzmy? skoro z mk3 odpada. swoją drogą seryje w mk3 tdi 1z daje rade ok 350NM jak moment jest przy ok 2500rpm...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 00:18

W 2.6 jest juz dwumas.
a sprzęgło to spiek do Radzikowskiego lub http://www.sachsperformance.com/Sprzegl ... _1764.html

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:22

o kurcze... to faktycznie duży problem.... w sensie, przeszkoda która jest droga..., moze ktoś inny zna alternatywne rozwiązanie?


ps 300Nm i ok.130 kucy jest do osiągnięcia na osprzęcia bosha, wtryskach AFN i odpowiednim programie?, albo prościej, ile Ty masz krzysiek? ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 00:30

ffsapher pisze:300Nm i ok.130 kucy jest do osiągnięcia na osprzęcia bosha, wtryskach AFN i odpowiednim programie?, albo prościej, ile Ty masz krzysiek? ;-)
Jeśli silnik w dobrej kondycji to myśle,ze jest to realne.
Moj nie wiem ile ma, nie hamowany bo jeszcze grubsza robota szykuje się. Jesli ponad 115 km by bylo to jest dobrze już jak na Boscha. Dodatkowo u mnie jest inna fala w pompie bo były w tym motorze wtryski jednosprężynowe.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:32

Krzysiek 84 pisze:bo jeszcze grubsza robota szykuje się
co konkretnie, w ile celujesz?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 maja 2012, 00:37

ffsapher pisze: z v6 2,6 powiedzmy
Ostatnio porównywałem numery sprzęgła w TDI i wyszło, że sprzęgło 240mm montowane w TDI jest takie samo, jak w... S2 2.2T. Inną sprawą jest, że wymieniając kompletne sprzęgło można założyć coś co ma 210mm czy coś co było np. w ABK (czyli 22- (ileś) mm). Zawsze można założyć sprzęgło 240mm i nie martwić się o ślizganie.
ffsapher pisze:ps 300Nm i ok.130 kucy jest do osiągnięcia na osprzęcia bosha, wtryskach AFN i odpowiednim programie
Nawet więcej. Zależy od pompy wtryskowej, jej ciśnienia wewnętrznego itp. Nawet najlepszy soft przy gównianie zestrojonych sekcjach tłoczących/dawkujących nie będzie jechał tylko robił dużo dymu.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 00:40

Bardziej to przeliczam na bezawaryjnośc niz moce. w boschu jest inny nastawnik pompy paliwa- potencjometryczny i będzie przekadka na nowszy osprzet czyli Pierburga i kompa 16 bit.
Fala jest inna i mniej wydajniesza pompa jest, zastanawiam się czy tylko fale zmienic na tą która była już w 2 sprężynowych wtryskach lub wogóle cała pompe z Afna założyć do tego.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:42

trepek pisze:jak w... S2 2.2T.
wiec jakim prawem ślizga przy ok 330 NM? silnik ABY ma aż 380 NM...

ja bym brał całą pompę, na allegro nie sa drogie, i bedziesz mógł starą sprzedać bo takiej z 2 to nie wiem kto by CI kupił :-?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 maja 2012, 00:50

Krzysiek 84 pisze:cała pompe z Afna założyć do tego
Musisz zaznaczyć aby ECU obsługiwał inne ciśnienia wewnętrzne jeśli chcesz tą pompę.
ffsapher pisze:wiec jakim prawem ślizga przy ok 330 NM? silnik ABY ma aż 380 NM...
Przejrzałem jeszcze raz numery części i muszę napisać małe sprostowanie. 1.9 TDI ma takie samo sprzęgło jak S2 ale w wersji Quattro Avant i sprzęgło ma 228mm... Jest to sprzęgło o numerze EAN 3276428262581 marki Valeo.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 00:53

trepek pisze:1.9 TDI ma takie samo sprzęgło jak S2 ale w wersji Quattro Avant i sprzęgło ma 228mm...
a jaki tam silnik siedział?. była wgl taka wersja s2 :roll:
228 też bylo w golfowskich tdi...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 00:54

trepek pisze: Musisz zaznaczyć aby ECU obsługiwał inne ciśnienia wewnętrzne jeśli chcesz tą pompę.

To już konsultacje z Kostrzem będzie trzeba zrobić coby dostosowal to do innej pompy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 maja 2012, 01:06

ffsapher pisze:
trepek pisze:1.9 TDI ma takie samo sprzęgło jak S2 ale w wersji Quattro Avant i sprzęgło ma 228mm...
a jaki tam silnik siedział?. była wgl taka wersja s2 :roll:
228 też bylo w golfowskich tdi...
Skoro są numery to i musiała taka wersja istnieć. Co prawda na początku przyjąłem, że musiała tam występować 240mm wersja sprzęgła (jak w każdym S2) ale prosze sobie wyobrazić moje zdziwienie gdy dzisiaj ponownie dotarłem do tego sprzęgła i jest tam napisane, że to jest jednak 228mm.
Czyli zostaje albo spiek albo szukanie informacji czy sprzęgło 240mm da się zamontować w skrzyni BAA.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2012, 01:12

Znalazłem takie oto sprzegła http://www.allegromat.pl/aukcja106270 i http://www.allegromat.pl/aukcja106271

I te droższe ma też zastosowanie w S-ce to i temu aż tak mocno zawyża cenę tego sprzęgła :?:

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 13 maja 2012, 17:36

a sam docisk mocniejszy powiedzmy z g60 załatwił by sprawę?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 14 maja 2012, 18:36

ja mam shamowane auto na
http://img685.imageshack.us/img685/3114/wykres1z.jpg 142km / 344Nm i sprzęgło daje rade.

Przy 4 osobach z bagażami na 4 i 5 biegu z gazem w podłodze sie jeszcze nie ślizgało. Niestety nie wiem ile to sprzegło ma przebiegu. Nie traktuje go ostro, zazwyczaj jeżdze spokojnie.

Przy FMIC i turbo awx to pewnie moglo i byc pod 160 km ale to pompa musiala by byc zdrowiutka. Przy głowicy 11mm bylo by grubiej ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl