[B4 2.3 NG 1992r] Problem na niskich obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Dziwna sprawa, jeżeli świece są okopcone to na pewno jest za bogato, a jak zubożysz mieszankę to nie chce się na obroty wkręcać. Jak odłączysz nastawnik to obroty silnika się zmieniają? I jaka jest reakcja jak odłączysz potencjometr? (np jak dasz uboższą mieszankę i przerywa) bo mówisz że go wymieniłeś, może źle go ustawiłeś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Hmm, ogólnie jest tak że odłączając nastawnik możesz stwierdzić czy jest za ubogo czy za bogato (ale to też pewnie wiesz), jak po odłączeniu zaczyna kuleć to znaczy że jest za ubogo. A potencjometr ustawiałeś według tego opisu co na forum podają? (jakie napięcie powinno być przy jakich obrotach itp?). Kjet wcale taki ciężki do ogarnięcia nie jest, u mnie też rzeźnia była zrobiona i w sumie najwięcej problemów miałem z samą przepływką/potencjometrem. Ttalerz masz ok ustawiony?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Powiem ci że u mnie przez niego się różne cuda działy, a mówisz że go wymieniałeś więc może coś z nim jest nie tak, na pewno nie zaszkodzi sprawdzić bo to nic nie kosztuje. Jak chcesz to mogę jutro ci pomierzyć jakie napięcia są u mnie (a mam dobrą przepływkę z fabrycznie zamontowanym potencjometrem).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Już sprawdziłem, u mnie wygląda to tak :
obroty jałowe - około 820 obr = ~0,5V
1000 obrotów = ~0,6V
2000 obrotów = ~1,3V
Sprawdziłbym więcej ale niestety nie miałem możliwości a raczej takie powinny ci wystarczy do wyregulowania. Temperatura silnika to +/- licznikowe 90 stopni w trakcie sprawdzania.
obroty jałowe - około 820 obr = ~0,5V
1000 obrotów = ~0,6V
2000 obrotów = ~1,3V
Sprawdziłbym więcej ale niestety nie miałem możliwości a raczej takie powinny ci wystarczy do wyregulowania. Temperatura silnika to +/- licznikowe 90 stopni w trakcie sprawdzania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
Tu znowu są takie napięcia i sam nie wiem jakie w końcu ustawić ....
Dzisiaj sprawdziłem napięcia i próbowałem je regulować . Mam takie :
900obr. 1.35V
1500obr. 1.57V
2000obr. 1.82V
3000obr. 2.12V
No dla tych 900 i 1500 jest ok według tamtych napięć z tabeli, znowu dla wyższych obrotów moje są dużo większe. Jak zmniejsze na wyższych obrotach to automatycznie zmniejszają się na niższych i tu jest problem ... W sumie to sam już nie wiem jakie napięcia mają być
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V
Tu znowu są takie napięcia i sam nie wiem jakie w końcu ustawić ....
Dzisiaj sprawdziłem napięcia i próbowałem je regulować . Mam takie :
900obr. 1.35V
1500obr. 1.57V
2000obr. 1.82V
3000obr. 2.12V
No dla tych 900 i 1500 jest ok według tamtych napięć z tabeli, znowu dla wyższych obrotów moje są dużo większe. Jak zmniejsze na wyższych obrotach to automatycznie zmniejszają się na niższych i tu jest problem ... W sumie to sam już nie wiem jakie napięcia mają być
Powiem ci tak, ta tabelka co skopiowałeś, według mnie jest robiona ok ale z tego co mi się wydaje tam było ustawiane na używanym potencjometrze czyli może dojść czynnik zużycia i w niektórych momentach mogą być skoki. Ja ci podałem napięcia jakie są u mnie - potencjometr fabrycznie zalokowany a przepłyka ma ok 130 tys przebiegu w aucie. Dodam jeszcze, że mgruszecki z forum ustawiał według tej samej tabelki u siebie i miał dziwne akcje z obrotami że na ciepłym miał wyższe obroty, coś z odpalaniem itp itp. W końcu ustawił na około 0.6-0.8V na jałowym z tego co pamiętam i wszystko jest ok u niego a taką wartość mniej więcej pokazują serwisówki od kjeta z 2.0 16v. Dlatego wydaje mi się że możesz spróbować ustawić tak jak jest u mnie, a to że masz większe skoki napięcia przy podnoszeniu jest wywołane zużyciem i wytarciem.
Ps, jak ci się silnik zachowuje jak ustawisz na takie wartości z tabelki i jak się zachowuje jak ustawisz jak u mnie?
Ps, jak ci się silnik zachowuje jak ustawisz na takie wartości z tabelki i jak się zachowuje jak ustawisz jak u mnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
U mnie potencjometr jest dobry, napięcie wzrasta liniowo . Tylko ta regulacja . Z tego co dzisiaj zauważyłem to że ten potencjometr ma bardzo duży wpływ na pracę silnika . Mogę jutro spróbować ustawić na jałowych te 0.6-0.8 i wtedy zobaczę jak będzie się zachowywać auto i spiszę wartości dla obrotów .
Nie raz wspominałem że dużo zależy w pracy silnika od tego potencjometru. Zobacz jutro sobie jak silnik pracuje na obu wartościach (najlepiej zgaś i odpal silnik po ustawieniu).
A żeby nie pisać dwóch postów to ci odpiszę od razu tutaj na pytanie z https://audi80.pl/b4-23-ng-napiecia- ... t67873.htm
Sprawa wygląda tak że jeden użytkownik na innym forum miał problem z silnikiem i zaczął myśleć co i jak po kolei, doszedł do regulacji potencjometru i zrobił to na zasadzie który opisał w pliku .DOC (jest w centrum do pobrania z tego co pamiętam). W serwisówce jest podane napięcie w zależności od wychylenia talerza (czyli x V = jakiś tam kąt). Ustawił na takiej zasadzie potencjometr i go jeszcze minimalnie poprawił już w aucie, a na koniec zmierzył napięcie w zależności od obrotów żeby ludzie nie musieli się bawić z kątem talerza tylko według obrotów sobie ustawiali - to są te napięcia z "tabelki" które masz. W teorii te napięcia są ok ale według mnie dochodzi tutaj czynnik zużycia i tego że idealnie napięcia podać się nie da bo nie jest ono stałe, dlatego różni ludzie podawali minimalne inne napięcia - w jakimś zakresie się pokrywały a np w innym były większe/mniejsze (np jedna osoba miała właśnie 1.3 na jałowym a inny 0.7 czy coś takiego - zależy też jakie obroty). Dlatego sprawdź sobie te napięcia które ja ci podałem bo jak mówię, mam przepływkę w dobrym stanie i z fabrycznie zamontowanym potencjometrem (a u kolegi mgruszecki jak wspominałem, na ~0,7 silnik pracował dobrze, na wyższym działy się dziwne rzeczy).
Mam nadzieje że w miarę zrozumiale to opisałem, jak coś to pytaj <ok>
A żeby nie pisać dwóch postów to ci odpiszę od razu tutaj na pytanie z https://audi80.pl/b4-23-ng-napiecia- ... t67873.htm
Sprawa wygląda tak że jeden użytkownik na innym forum miał problem z silnikiem i zaczął myśleć co i jak po kolei, doszedł do regulacji potencjometru i zrobił to na zasadzie który opisał w pliku .DOC (jest w centrum do pobrania z tego co pamiętam). W serwisówce jest podane napięcie w zależności od wychylenia talerza (czyli x V = jakiś tam kąt). Ustawił na takiej zasadzie potencjometr i go jeszcze minimalnie poprawił już w aucie, a na koniec zmierzył napięcie w zależności od obrotów żeby ludzie nie musieli się bawić z kątem talerza tylko według obrotów sobie ustawiali - to są te napięcia z "tabelki" które masz. W teorii te napięcia są ok ale według mnie dochodzi tutaj czynnik zużycia i tego że idealnie napięcia podać się nie da bo nie jest ono stałe, dlatego różni ludzie podawali minimalne inne napięcia - w jakimś zakresie się pokrywały a np w innym były większe/mniejsze (np jedna osoba miała właśnie 1.3 na jałowym a inny 0.7 czy coś takiego - zależy też jakie obroty). Dlatego sprawdź sobie te napięcia które ja ci podałem bo jak mówię, mam przepływkę w dobrym stanie i z fabrycznie zamontowanym potencjometrem (a u kolegi mgruszecki jak wspominałem, na ~0,7 silnik pracował dobrze, na wyższym działy się dziwne rzeczy).
Mam nadzieje że w miarę zrozumiale to opisałem, jak coś to pytaj <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Ze stu procentową pewnością ci tego nie powiem czy to akurat to jest przyczyna takiego prądu na nastawniku ale wydaje mi się że jak ustawisz sobie takie wartości jak u mnie to praca silnika powinna się poprawić (no i może właśnie wtedy uda ci się wyregulować mieszankę).
Więc spróbuj ustawić takie wartości jak u mnie i zobacz jaki będzie efekt.
Więc spróbuj ustawić takie wartości jak u mnie i zobacz jaki będzie efekt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Ustawiłem te 0.7V, ale nie ma dalej poprawy bo na nastawnik idzie cały czas -10mA, jak go trzymam na gazie to można ten prąd wyregulować , ogólnie to po zmianie tego napięcia na potencjometrze troche lepiej się zbiera, ale na jałowych nie za bardzo dobrze chodzi. Dalej telepie silnikiem przy dodawaniu gazu . Jak jest zimny to tego telepania nie ma .