Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 TDI 1z] ustawienie kąta wtrysku...

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

[b4 1,9 TDI 1z] ustawienie kąta wtrysku...

Post autor: KuanTi » 18 maja 2012, 19:50

Witajcie,
po zaobserwowaniu bardzo dużego spalania koło 10 literków na 100 postanowiłem przetestować niunie. No i po dzisiejszym "Vagowaniu" wyszło na to że mam hmm przestawiony kąt wtrysku.
Audi na boshu więc tylko grupa 000.

Tu macie wyniki logów statycznych: logi

Oczywiście do wymiany, sprawdzenia są 2 czujniki :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8A0 907 401 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC A23 D09
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
06-00 - Signal to High
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
06-00 - Signal to High


no i teraz przechodzę do meritum.
Znalazłem fotostory jak to zrobić no ale wiecie hmm troszkę się obawiam sam ustawić kąt.
Czy jest ktoś z okolic Elbląga co by pomógł ustawić poprawnie kąt wtrysku lub polecił jakiegoś uczciwego mechanika??

Czekam na wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 18 maja 2012, 20:12

Jeśli masz vaga to możesz ustawić sobie sam na dawke od 11-20.
Zdjęcie zwiększania i zmniejszania dawki:

Obrazek

Chwile będziesz musiał kręcić żeby ustawić ale dasz rade, a kąt wtrysku od 49-51<piwo>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 maja 2012, 20:21

Rencista pisze: Zdjęcie zwiększania i zmniejszania dawki:

Obrazek
To akurat zdjęcie przedstawia kąt wtrysku.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 18 maja 2012, 20:36

Do przestawienia dawki używamy nastawnika a dokładnie popuszczamy 4 śruby i leciutko przestawiamy

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 18 maja 2012, 21:12

Kabelek z Vagiem posiadam, więc nie ma problemu z możliwością diagnozy.
Piszesz że dawka 11-20 a jak to się ma do wartości 15...30 która jest w tym temacie.
Czy jak przestawię dawkę paliwa np na 16 i ustawie kąt na 5x to spalanie mi spadnie?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 maja 2012, 21:21

KuanTi pisze:Czy jak przestawię dawkę paliwa np na 16
Im mniejsza wartość tym większy zakres dawki paliwa, działa to na odwrót niż logika.
KuanTi pisze:ustawie kąt na 5x to spalanie mi spadnie?
Tak, ale do książkowych wartości nie wrócisz. Wtryski Ci nie leją?

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 18 maja 2012, 21:24

a jak to sprawdzić bo się nad tym też zastanawiałem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 maja 2012, 21:30

Może tak prościej, kopci Ci na czarno?

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 18 maja 2012, 21:37

Normalnie jak jadę to nie, jak przycisnę to jak każdy dizelek pali na czarno.
Czasami zauważyłem ciemną chmurkę ale to jak pisałem przy przyciśnięciu.
Jutro zwrócę uwagę na ten dymek.


Czemu wy znawcy tematu mieszkacie tak daleko ode mnie:(
Do Muniora mam 6h jazdy do Trepka 8 :(

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 18 maja 2012, 21:57

Kąt wtrysku masz 38 a to nie jest jeszcze dramat. Jak poprawisz go na 50-55 to spalanie niewiele się zmniejszy ale samochód będzie wtedy łatwiej odpalał.
Ja jak kupiłem moje Audi to miało kąt wtrysku 014 i w 6l/100km się mieścił i odpalał przy -30.
Szukałbym przyczyn we wtryskiwaczach, termostacie, sprawdzeniu ciśnienia doładowania.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 maja 2012, 22:35

KuanTi pisze:Czemu wy znawcy tematu mieszkacie tak daleko ode mnie:(
Bo to znak aby na grilla od razu się zostać <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 maja 2012, 22:51

KuanTi pisze: Czemu wy znawcy tematu mieszkacie tak daleko ode mnie:(
Do Muniora mam 6h jazdy do Trepka 8 :(
https://audi80.pl/endriu210,u,7112.h ... 92260f888b

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 19 maja 2012, 10:31

PM posłany.
zobaczymy co kolega odpisze.

A tak z ciekawości ile kosztują wtryskiwacze AFN?

Ja teraz idę sprawdzać dymienie na rozgrzanym silniku.

Dam znać co i jak może i fotki dam.

Pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 maja 2012, 10:35

komplet wtrysków afn na nowych konćowkach bosch to 800 zł i odsyłasz stare

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 19 maja 2012, 13:59

mhm no to jeszcze nie tak dużo.

A jeżeli chodzi o dymienie to zaobserwowałem, że podczas deptania na 2 biegu do 80, na 3 gdzies do 100 dymek buchał czarny. Ale możne to normalne ;)
Jak jechałem normalnie dymku nie było.

heheh pojechałem do sklepu motoryzacyjnego i mowie poproszę czujnik g62 i g72 do audi b4 rocznik 94:)
Koleś oczy zrobił i karpia strzelił i mówi a proszę je wymontować i przynieść to dobierzemy coś :)
No nic trzeba zainstalować etke i numery seryjne spisać.

Pozdrawiam
Mariusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl