[ALL] Jak to miło mieć turbo.
[ALL] Jak to miło mieć turbo.
Witam.
Właśnie wróciłem ze znęcania się nad moim Audi. Znęcanie się nie byle jakie, bo zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania i boost controller. Fabrycznie 0,6 bara, zacząłem kręcić, niestety nie wiedziałem jak ustawić prawidłową dawkę paliwa na pompie i zakończyłem na dziś zabawę podkręceniem LDA do maksa. Boost controllerem zapodałem 0,8 bara i do tego ciśnienia nie brakuje paliwa na fabrycznych nastawach pompy, przy wyższym ciśnieniu niestety silnik dostaje czkawki i nie chce jechać. Planuję prawidłowo ustawić pompę pod ciśnienie 1 bar tak na stałe, ale wcześniej wyżyję się na hamowni. Bez przeróbek pompy daje się wykręcić 1,7bara i zrobić z poczciwego Dieselka dobrego zapi****lacza. Powiem Wam, że ta zabawa mocno wciąga. Taki chiptuning, tylko że można samemu go zrobić :mrgreen: Giń elektroniko, jesteś dobra w zegarkach!!!
Właśnie wróciłem ze znęcania się nad moim Audi. Znęcanie się nie byle jakie, bo zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania i boost controller. Fabrycznie 0,6 bara, zacząłem kręcić, niestety nie wiedziałem jak ustawić prawidłową dawkę paliwa na pompie i zakończyłem na dziś zabawę podkręceniem LDA do maksa. Boost controllerem zapodałem 0,8 bara i do tego ciśnienia nie brakuje paliwa na fabrycznych nastawach pompy, przy wyższym ciśnieniu niestety silnik dostaje czkawki i nie chce jechać. Planuję prawidłowo ustawić pompę pod ciśnienie 1 bar tak na stałe, ale wcześniej wyżyję się na hamowni. Bez przeróbek pompy daje się wykręcić 1,7bara i zrobić z poczciwego Dieselka dobrego zapi****lacza. Powiem Wam, że ta zabawa mocno wciąga. Taki chiptuning, tylko że można samemu go zrobić :mrgreen: Giń elektroniko, jesteś dobra w zegarkach!!!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 21:58 przez Plastman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
OK :mrgreen: Dzisiaj będę dłubać dalej, bo nie daruję dopóki nie przebiję magicznej granicy 1 bara. Będę eksperymentować, bo widzę, że w tym silniczku tkwi duuuuży potencjał, trzeba go tylko wyciągnąć. Szczerze powiem, że początkowo planowałem regulację zaworu west gate, ale że kolega użyczył mi swojego boost controllera, to na razie z nim jeżdżę. Jak dojdę do ładu z tym ustawieniem pompy, to podejrzewam, że boost controller na stałe zagości w moim samochodzie, ale zostanie przeniesiony do kabiny. A co se będę żałować, na co dzień mogę wtedy jeździć na 80KM, po rozgrzaniu silnika mogę wrzucić trochę więcej, a jak mnie ktoś na drodze wk..., to mogę zapodać ile wlezie. Jedno jest pewne: jak już wszystko będzie chodzić idealnie, to jadę na hamownie i wtedy będzie już totalny luksus, bo będę wiedział jak przekręcić boost controllera żeby uzyskać pożądaną w danej chwili moc. A tak w ogóle, to wszystko dla mojego taty Ma Octavię II 1,9TDI. Na fabrycznych 105KM Audi wcale od niej nie odstawało, dopiero przy większych prędkościach dawała o sobie znać różnica 25KM. Potem ojciec strzelił sobie chipa. Aktualnie 133KM i Audi nie ma szans. A ja się zaparłem, że będę miał szybszy samochód niż ojciec. A że nie planuję sprzedaży mojego kochanego B3 przez jeszcze długie lata, to znaczy że to właśnie ten samochód stanie się pogromcą chipowanych TDI-ków.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak ogólnie to czytałem gdzieś że te silniki są bardzo czułe na zwiększanie doładowania, to znaczy że idzie z nich wycisnąć sporo więcej koników zwiększając moc doładowania. Widziałem gdzieś Golfa II właśnie z 1,6TD po takich modach i szedł jak rakieta. Nie pamiętam ile koników z niego wyciągnęli ale było dużo bo aż się zdziwiłem.
A jak będzie z tymi fotkami i opisem co i jak, bo strasznie mnie to interesuje. A że mam taki sam silniczek to tylko zbieg okoliczności :lol:
A jak będzie z tymi fotkami i opisem co i jak, bo strasznie mnie to interesuje. A że mam taki sam silniczek to tylko zbieg okoliczności :lol:
Witam.
Wybaczcie poślizg i brak zdjęć. Neostrada mi padła i korzystam z uprzejmości kolegi. Za to w Audi kolejne postępy. Aktualnie 1,1bara, przestawiona dawka paliwa na pompie wtryskowej, zaślepiony zawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym, przestawienie LDA na maksimum. Efekt jest taki, że ostatniej nocy zniszczyłem spod świateł Passata B5 1,9TDI. Bynajmniej określenie "zniszczyłem" nie jest przesadzone. Autko zapiernicza. 1 to tylko chwilka, 2 ładnie ciągnie, ale dopiero 3, 4 i 5 ukazują prawdziwy potencjał tego silnika. Przy 140 przepinam z 4 na 5, doładowanie dochodzi w szczycie do 1,15 bara i czuć wyraźnie, że samochód przyspiesza. Przy wciśnięciu gazu na niskich obrotach Audi puszcza ślicznego, dorodnego, czarnego bąka, po czym załącza się turbo i zaczyna się katapulta. Tylko mam mały problem, bo już wcześniej wykończyłem sprzęgło, a teraz to już w ogóle lipa, bo czasem złapie i Audi pokaże pazurki, a czasem się ślizga nawet na 5 przy wpakowaniu gazu do oporu przy 150km/h. Obiecuję, że jak tylko mi zrobią internet, to podeślę zdjęcia. Może uda mi się zrobić także fotki w/w bąka i wszystkiego, co przyjdzie mi do głowy w związku z poczynionymi zmianami.
Pozdrawiam.
Paweł
Wybaczcie poślizg i brak zdjęć. Neostrada mi padła i korzystam z uprzejmości kolegi. Za to w Audi kolejne postępy. Aktualnie 1,1bara, przestawiona dawka paliwa na pompie wtryskowej, zaślepiony zawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym, przestawienie LDA na maksimum. Efekt jest taki, że ostatniej nocy zniszczyłem spod świateł Passata B5 1,9TDI. Bynajmniej określenie "zniszczyłem" nie jest przesadzone. Autko zapiernicza. 1 to tylko chwilka, 2 ładnie ciągnie, ale dopiero 3, 4 i 5 ukazują prawdziwy potencjał tego silnika. Przy 140 przepinam z 4 na 5, doładowanie dochodzi w szczycie do 1,15 bara i czuć wyraźnie, że samochód przyspiesza. Przy wciśnięciu gazu na niskich obrotach Audi puszcza ślicznego, dorodnego, czarnego bąka, po czym załącza się turbo i zaczyna się katapulta. Tylko mam mały problem, bo już wcześniej wykończyłem sprzęgło, a teraz to już w ogóle lipa, bo czasem złapie i Audi pokaże pazurki, a czasem się ślizga nawet na 5 przy wpakowaniu gazu do oporu przy 150km/h. Obiecuję, że jak tylko mi zrobią internet, to podeślę zdjęcia. Może uda mi się zrobić także fotki w/w bąka i wszystkiego, co przyjdzie mi do głowy w związku z poczynionymi zmianami.
Pozdrawiam.
Paweł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Witam. Podłącze sie do tematu, niedawno byłem posiadaczem golfa mk3 1.9 TD seria 75PS. Po "drobnych" manipulacjach trwajacych jakieś 3 tygodnie uzyskałem SPRAWDZONE na hamowni 123PS, do uzyskania tego efarktu musiałem zamontować FMIC od sprintera, czpien w pompe tzw. boost pin od ducato 2.8l, dawke paliwa wykreciłem na dodatek jeszcze troszke no i ciśnienie doładowania na 1.5 bara w układzie z IC czyli bez dmuchało 1.7bara, powiem tak autko poprostu zapier.... do 100 robiło mi w 9s, v max 210 potem kończyła sie skrzynia, ale nie ma dymu bez ognia po 20 tyś klenkła skrzynia a po 30 sprzegło :mrgreen: skrzynie wstawiłem z leona a sprzegło z vr6 i auto poszło do ludzi teraz nie wime co sie z nim dzieje. Wiem jedno auto doś poważnie sie grzało, ale moc była:) pozdro, PS nie zalecam takich modów.
Witam.
Strasznie dawno mnie tu nie było. Niestety uczelnia i nawał pracy robią swoje. Ale nie narzekam Już jakiś czas temu porobiłem zdjęcia moich modyfikacji, nie miałem czasu ich wrzucić na forum, wreszcie się zdobyłem.
Oto one:
Tak, jak w opisie na zdjęciach:
1: Ciśnienie z turbosprężarki. Normalnie idzie tym czarnym wężykiem prosto ze sprężarki do zaworu West Gate, który przy osiągnięciu maksymalnego ustalonego doładowania zaczyna puszczać spaliny "obok turbosprężarki. Tym sposobem ciśnienie doładowania osiąga pewien poziom, u mnie 0,65bar i na nim się utrzymuje.
2: Wężyk do zaworu West Gate. Na drugim zdjęciu widać wężyk wchodzący do zaworu.
3: Wężyk doprowadzający ciśnienie do zaworu Boost Controller. To nim właśnie idzie część powietrza, które normalnie w całości trafia do zaworu West Gate.
4: Wężyk upustowy z zaworu Boost Controller. To nim ucieka ściśle ustalona otwarciem zaworu ilość powietrza, które normalnie by trafiło do zaworu West Gate.
Podsumowując, Boost Controller zmniejsza ciśnienie, jakie otrzymuje West Gate, przez co ten ostatni kieruje dużo więcej spalin na turbinę, co przekłada się na wzrost ciśnienia doładowania. Ja doszedłem do 1,3bara. Efekty super, przy 140km/h wciska się gaz i czuć że autko zaczyna ładnie przyspieszać. Nie wiem ile toto ma przy takim doładowaniu koni, ale samochód klasy średniej z silnikiem 1,8 16V nie jest już jakimś wielkim zagrożeniem, przy większych prędkościach, tzn. powyżej 120km/h można się spokojnie próbować z benzynami 2,0. Możecie wierzyć, lub nie, ale Octavia 1,9TDI 110KM dostaje ciężkie baty od poczciwego 80 turbo D. Dopiero w okolicach 170km/h szanse się wyrównują, bo w Audi skrzynia zaczyna się kończyć. Przy 200km/h na skrzyni AKM ten silnik będzie miał ciut ponad 5000obr/min, a należy pamiętać, że przy 5200 jest odcinka, więc w tych obrotach maksymalnej mocy szukać nie warto, bo jej tam zwyczajnie nie ma.
Na dwóch ostatnich zdjęciach zamieściłem zdjęcia podpięcia przewodów do wskaźnika ciśnienia doładowania, umieszczonego na stałe w kabinie. Niestety nie zamieszczę jego zdjęć, bo został prowizorycznie przyklejony taśmą na środku deski rozdzielczej. Na prawdę, nic pięknego. Ciśnienie do wskaźnika, jak widać, wziąłem z przewodu do LDA, bo wskaźnik nie upuszcza ciśnienia, więc nie ma obaw, że LDA będzie nieprawidłowo pracować, a poza tym LDA bierze ciśnienie z kolektora dolotowego, tuż przed silnikiem, więc wskaźnik pokazuje dokładnie takie ciśnienie, jakie dostaje silnik.
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania, to walcie śmiało, postaram się przybliżyć temat w ramach mojej wiedzy o silnikach Diesla, układach doładowania, itp.
Od razu powiem, że planuję na wiosnę pojechać na hamownię zabierając ze sobą szerokopasmową sondę Lambda, żeby zestroić prawidłowy AFR (stosunek powietrza i paliwa), ustalić ciśnienie doładowania i dawkę paliwa potrzebne do uzyskania mocy około 100KM, po czym wyrzucam Boost Controller, ustawiam żądane ciśnienie poprzez regulację zaworu West Gate, wyrzucam wskaźnik ciśnienia doładowania i na tym zakończę tuning, jak się okazuje, bardzo sympatycznego i podatnego na "pozytywną regulację" silnika.
A potem już tylko podgrzewane fotele od Audi 90, klima i mogę odkładać na Audi V8 do użytku weekendowego. Coś mi się zdaje, że Audi 4ever :mrgreen:
Pozdrawiam
Paweł
Strasznie dawno mnie tu nie było. Niestety uczelnia i nawał pracy robią swoje. Ale nie narzekam Już jakiś czas temu porobiłem zdjęcia moich modyfikacji, nie miałem czasu ich wrzucić na forum, wreszcie się zdobyłem.
Oto one:
Tak, jak w opisie na zdjęciach:
1: Ciśnienie z turbosprężarki. Normalnie idzie tym czarnym wężykiem prosto ze sprężarki do zaworu West Gate, który przy osiągnięciu maksymalnego ustalonego doładowania zaczyna puszczać spaliny "obok turbosprężarki. Tym sposobem ciśnienie doładowania osiąga pewien poziom, u mnie 0,65bar i na nim się utrzymuje.
2: Wężyk do zaworu West Gate. Na drugim zdjęciu widać wężyk wchodzący do zaworu.
3: Wężyk doprowadzający ciśnienie do zaworu Boost Controller. To nim właśnie idzie część powietrza, które normalnie w całości trafia do zaworu West Gate.
4: Wężyk upustowy z zaworu Boost Controller. To nim ucieka ściśle ustalona otwarciem zaworu ilość powietrza, które normalnie by trafiło do zaworu West Gate.
Podsumowując, Boost Controller zmniejsza ciśnienie, jakie otrzymuje West Gate, przez co ten ostatni kieruje dużo więcej spalin na turbinę, co przekłada się na wzrost ciśnienia doładowania. Ja doszedłem do 1,3bara. Efekty super, przy 140km/h wciska się gaz i czuć że autko zaczyna ładnie przyspieszać. Nie wiem ile toto ma przy takim doładowaniu koni, ale samochód klasy średniej z silnikiem 1,8 16V nie jest już jakimś wielkim zagrożeniem, przy większych prędkościach, tzn. powyżej 120km/h można się spokojnie próbować z benzynami 2,0. Możecie wierzyć, lub nie, ale Octavia 1,9TDI 110KM dostaje ciężkie baty od poczciwego 80 turbo D. Dopiero w okolicach 170km/h szanse się wyrównują, bo w Audi skrzynia zaczyna się kończyć. Przy 200km/h na skrzyni AKM ten silnik będzie miał ciut ponad 5000obr/min, a należy pamiętać, że przy 5200 jest odcinka, więc w tych obrotach maksymalnej mocy szukać nie warto, bo jej tam zwyczajnie nie ma.
Na dwóch ostatnich zdjęciach zamieściłem zdjęcia podpięcia przewodów do wskaźnika ciśnienia doładowania, umieszczonego na stałe w kabinie. Niestety nie zamieszczę jego zdjęć, bo został prowizorycznie przyklejony taśmą na środku deski rozdzielczej. Na prawdę, nic pięknego. Ciśnienie do wskaźnika, jak widać, wziąłem z przewodu do LDA, bo wskaźnik nie upuszcza ciśnienia, więc nie ma obaw, że LDA będzie nieprawidłowo pracować, a poza tym LDA bierze ciśnienie z kolektora dolotowego, tuż przed silnikiem, więc wskaźnik pokazuje dokładnie takie ciśnienie, jakie dostaje silnik.
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania, to walcie śmiało, postaram się przybliżyć temat w ramach mojej wiedzy o silnikach Diesla, układach doładowania, itp.
Od razu powiem, że planuję na wiosnę pojechać na hamownię zabierając ze sobą szerokopasmową sondę Lambda, żeby zestroić prawidłowy AFR (stosunek powietrza i paliwa), ustalić ciśnienie doładowania i dawkę paliwa potrzebne do uzyskania mocy około 100KM, po czym wyrzucam Boost Controller, ustawiam żądane ciśnienie poprzez regulację zaworu West Gate, wyrzucam wskaźnik ciśnienia doładowania i na tym zakończę tuning, jak się okazuje, bardzo sympatycznego i podatnego na "pozytywną regulację" silnika.
A potem już tylko podgrzewane fotele od Audi 90, klima i mogę odkładać na Audi V8 do użytku weekendowego. Coś mi się zdaje, że Audi 4ever :mrgreen:
Pozdrawiam
Paweł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: