Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B4] Swap napedu quattro do b4 avanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

[80/B4] Swap napedu quattro do b4 avanta

Post autor: Radar_radek » 22 maja 2012, 18:10

Siema ponoc bylo na forum ale szukam szukam i nic w wyszukiwarce rowniez a wiec:

-Mam audi b4 avanta 2.6 V6 i drugie audi 80 b3 sedana cale i chcialbym przelozyc naped quattro.

Z tego co sie domyslam bo jeszcze avantem na kanal nie wjezdzalem to ma z tylu belke zas z quattro zrzucilem cale sanki tylne z mostem i jest niezalezne zawieszenie, jak sie ma kwestia wrzucenia tego do avanta?

Drugie pytanie czy przednie Mcpersony quattro ma takie same jak fwd?
Czy jest roznica w zawieszeniu ogolnie miedzy b3 a b4

Z gory dzieki za info
Ostatnio zmieniony 26 maja 2012, 22:47 przez Radar_radek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 22 maja 2012, 19:43

Tu kolega S80 przerabiał ten temat.
https://audi80.pl/audi-b4-by-s80-vt60213.htm

Tylny zawias w B4 jest całkiem inny niż w B3. Zawias z przodu jest taki sam jak w FWD, oprócz sanek które mają mocowania na dwie poduszki skrzyni.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 22 maja 2012, 20:17

W quattro jest inna podłoga z tego co mi się wydaje, bo prowadzony jest wał. Dodatkowo gdzieś musisz mocować tylne sanki, bo zawieszenie czegoś się musi trzymać. Cały zawias musisz przełożyć. Wydech też jest inaczej prowadzony.

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 22 maja 2012, 20:35

Wydech i podloga to male piwo, martwi mnie kwestia zbiornika bo b3 miala za tylna kanape a b4 ma jeden duzy pod autem, moze w fabryce przewidzieli mocowania sanek od quattro i sa fabrycznie?

Przod to mam cale sanki z b3 wiec wrzuce calosc i tyle, ciekawi mnie kwestia rozwiazania tylu

Kolega ktory podales wrzucal z sedana do sedana to jest dzien roboty i 8 piwek, a mnie chodzi do avanta, gdzie jest calkiem inaczej rozwiazana tylna podloga i byla belka a nie niezalezne wahacze.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2012, 20:39 przez Radar_radek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 22 maja 2012, 20:37

Radar_radek, z B3 jest różnica i nie podpasujesz. Możesz natomiast przełożyć z B4 Avant/Sedan, wszystko pasuje po za paroma szczegółami. Najlepiej kupić całe auto i móc wszystko przekładać. Wydech od połowy oraz bak na pewno do zmiany. Przód się nie różni. Dospawać trzeba łapy do skrzyni od q bo jest dłuższa. Podłogi ruszać nie trzeba, mocowania też są "gotowe" ;-)

W sedanie jest to samo co w avancie, tylko różnica jest quattro-ośka, mowa o B4.

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 22 maja 2012, 21:15

Wiec jaka jest ta róznica zawieszen miedzy b3 i b4

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 maja 2012, 22:41

Radar_radek pisze:Kolega ktory podales wrzucal z sedana do sedana to jest dzien roboty i 8 piwek, a mnie chodzi do avanta, gdzie jest calkiem inaczej rozwiazana tylna podloga i byla belka a nie niezalezne wahacze.
W B4 sedan ośce też masz belkę jak w avancie. Jakby działał vagcat.com albo miał ETKĘ to bym Ci nawet sprawdził czy nie idzie taka sama do avanta i sedana.

Tutaj FranoF1 wkładał zawieszenie od quaatro do ośki: https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-f ... htm#636729

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 24 maja 2012, 21:02

Nadal czekam na odp na moje pytanie nad postem aldiego

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 24 maja 2012, 21:24

Zasadniczo chodzi o to, że z b4q przełożysz wszystko p&p a z b3q nie bo jest inna podłoga a co za tym idzie mocowania itd.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 24 maja 2012, 22:04

Radar_radek pisze:Nadal czekam na odp na moje pytanie nad postem aldiego


Zabawa droższa niż oba auta razem wzięte. :mrgreen:

A różnica w szerokosci:) To widać :-P

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 24 maja 2012, 22:12

Niom drozsza nie drozsza mam 3 audi w tym:
-jedno 90 b3 quattro 2,3 10V
-80 b3 2.0 16v dohc quattro
-80 b4 avant 2,6 v6 fwd
i mysle ze z tych wszystkich zrobie avanta w quattro :)

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 24 maja 2012, 23:44

Tylne zawieszenie B3(podobne do przedniego zawieszenia) :zwróć uwagę na kształt ramy pomocniczej, gabaryty dyfra oraz jego mocowanie do ramy, zwrotnice, wahacze oraz półosie nad ramą pomocniczą ( wymuszone jest to ukształtowaniem podłogi w B3)

Obrazek

A tu kolumny zawieszenia :

Obrazek

A tu tylne zawieszenie B4 Limo/Avant : na pierwszy rzut oka widać różnice w mocowaniu dyfra, inne zwrotnice, kolumny, wahacze i oczywiście rama pomocnicza inny rozstaw mocowań do podłogi, półosie pod ramą pomocniczą (w B4 cały osprzęt jest mocowany pod ramą, w B3 nad ramą)

Obrazek
Obrazek

Moim skromnym zdaniem lepiej zakupić cały osprzęt z B4 Limo/Avant i zrobić to p&p(sam się do tego przymierzałem ale wiadomo kasa kasa kasa <buu>

<piwo>

Awatar użytkownika
Radar_radek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
Lokalizacja: Szczecin / Gorzów

Post autor: Radar_radek » 25 maja 2012, 11:33

Wielkie dzieki i takiej odpowiedzi konkretnej oczekiwalem.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 25 maja 2012, 21:56

Radar_radek pisze:Niom drozsza nie drozsza mam 3 audi w tym:
-jedno 90 b3 quattro 2,3 10V
-80 b3 2.0 16v dohc quattro
-80 b4 avant 2,6 v6 fwd
i mysle ze z tych wszystkich zrobie avanta w quattro :)


Jak chcesz jezdzic quattrem w avancie to lepiej sprzedaj tą ośke i kup quattro ;-)


A 2.0 16v w jakim jest stanie ?? to jest sport edition czy nie ?? nie chcesz sprzedac ?? :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 maja 2012, 22:36

Jeżeli chcesz zrobić konwersje na quattro w Avancie. Musisz szukać napędu od B4 Q. Kompletnego w raz z pompą hamulcową i Pompą ABS. Sterownik blokady wraz z wiązką . Jeżeli chcesz mieć to zrobione właściwie.
Jak już wcześniej napisane od B3 nie podejdzie. W B4q tylne zawieszenie jest praktycznie identyczne jak w A4 b5.

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl