Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG B4] wyciek oleju z czujnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 31 maja 2012, 13:22

A tak... :-P

Ja wymieniałem tego białego gnojka oczywiście bez odpowiednich narzędzi ( a co/ nie dam rady?) i uszkodziłem jeden króciec chłodniczki oleju. Odpowiednie narzędzia to podstawa.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 31 maja 2012, 13:23

jaś-u pisze:wracam z wieściami :mrgreen:

wymieniłem czujnik. .... kupiłem go za 12 zł (topran).
marka z dolnej połki, mój czujnik tej marki wytrzymał 11 miesiecy i dawał fałszywe alarmy o niskim ciśnieniu oleju.

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 31 maja 2012, 17:45

spiczi pisze:marka z dolnej połki, mój czujnik tej marki wytrzymał 11 miesiecy i dawał fałszywe alarmy o niskim ciśnieniu oleju.
może i tak, ale na dzień dzisiejszy musze oszczędzać. a jeśli tak jak mówisz za rok bd do wymiany to kupię coś lepszegp ;-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 31 maja 2012, 18:23

Czyli jak dobrze rozumiem czujnik 0,4 bar wkręcony jest od góry chłodniczki w ABK?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 31 maja 2012, 18:34

0.3bara ,tak i jest od gory przykrecony, chociaz mozna tez spotkac ze oba czujniki sa wkrecone w podstawe

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 01 gru 2014, 20:16

Odgrzeje temat. Jak najlepiej odkrecic czujnik cisnienia oleju w ABK? Jakim kluczem tam najlepiej dojsc, czy idzie odpiac "wtyczke" i nalozyc nasadke?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 01 gru 2014, 22:27

Mozesz odpiac wtyczke (wsówka, konektor ) i odkrecic dluższą nasadką, oczkowym , plaskim jak ci najwygodniej . Klucz 24

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 02 gru 2014, 07:21

Acha no to super.dziekuje michal84 czeka mnie taka zabawa gdyz po powrocie z pracy najprawdopodobniej rozwalilo mi czujnik i poszedl mi caly olej... Generalnie jest to mozliwe zeby przez czujnik wywalilo caly olej z silnika?

abes7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 01 lut 2008, 07:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: abes7 » 02 gru 2014, 11:49

Mi rozsadziło w zimie chłodniczkę oleju przy filtrze i wywaliło cały olej - masełko zamarzło gdzieś w kanaliku i strzeliła chwilę po uruchomieniu.

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 02 gru 2014, 19:11

U mnie okazało sie że to nie czujnik, a najprawdopodobniej uszczelka obudowy chłodniczki oleju... Zainwestowalem 8zl w czujnik FAE to zainwestuje uszczelke za 5zl? Byleby pomoglo no i silnik do mycia bo olej wszedzie ;(

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Świeci kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: sargi35 » 03 gru 2014, 21:16

spiczi pisze:
jaś-u pisze:wracam z wieściami :mrgreen:

wymieniłem czujnik. .... kupiłem go za 12 zł (topran).
marka z dolnej połki, mój czujnik tej marki wytrzymał 11 miesiecy i dawał fałszywe alarmy o niskim ciśnieniu oleju.
Witam. Mam problem, wymieniłem dolny czujnik który ciekł(1,8 +/-0,2 bara taki był i taki założyłem) na nowy i olej nie cieknie ale świeci kontrolka(cały czas). Czy muszę wymienić ponownie czujnik czy podłączyć VAG-a. Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 gru 2014, 22:06

Pomyliłeś kabelki albo masz pecha i walnął tobie czujnik 0.5 bara

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 04 gru 2014, 08:41

Jarewa pisze:Pomyliłeś kabelki albo masz pecha i walnął tobie czujnik 0.5 bara
Kabelków nie mogłem pomylić bo jest tylko jeden, a czujnik ma 1,8 bara +/-0,5 i stary też tyle miał(to jest ten dolny od wysokiego ciśnienia), czy jeśli poziom oleju jest nad min. na bagnecie to górny czujnik niskiego ciśnienia może zapalać kontrolkę ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2014, 15:51

To odłącz wszystkie dwie bańki i sprawdź reakcje wtedy na wolnych powinno być bez kontrolki a powyżej 2tyś obrotów się zaświeci i piszczy.

Bo ja zrozumiałem że ci piszczy ciągle czy to jałowe obroty czy wysokie. Wiec tylko czujnik niskiego ciśnienia nas interesuje lub jego linia i zwarcie do masy. Poziom oleju nie bardzo gra dużą role no chyba że go brakuje.

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 04 gru 2014, 21:04

Jarewa pisze:To odłącz wszystkie dwie bańki i sprawdź reakcje wtedy na wolnych powinno być bez kontrolki a powyżej 2tyś obrotów się zaświeci i piszczy.

Bo ja zrozumiałem że ci piszczy ciągle czy to jałowe obroty czy wysokie. Wiec tylko czujnik niskiego ciśnienia nas interesuje lub jego linia i zwarcie do masy. Poziom oleju nie bardzo gra dużą role no chyba że go brakuje.
Nie piszczy ciągle, tylko świeci. Zrobiłem jak mówisz, odłączyłem i dalej świeci a powyżej 2 tys.obr. dodatkowo piszczy, wymieniłem znowu czujnik na nowy i dalej świeci, żadnych zmian, już nie wiem co mam robić, chyba uszczelnię stary i założę, chociaż nie świecił w czasie jazdy po oczach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl