Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 ABK ] Nie chce zapalić

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[80B4 ABK ] Nie chce zapalić

Post autor: wilu8 » 13 paź 2007, 23:01

No i w koncu i mnie dopadły kłopoty :-(
Autem normalnie jeżdziłem całe dzisiejsze popołudnie, postawiłem na podwurku po dwóch godzinach wsiadam kręce rozrusznikiem i nic kręci nie odpala , po kilku krotnym trzaskaniu drzwiami i trzasnieciu tylną klapą silnik zaskoczył oraz zadziałała pompa paliwa która wcześniej nie chodziła .
Po kilku próbach odpalania i kilku minutach zgasiłem silnik , odczekałem kilka minut i znowu spróbowałem niestety dalej to samo.
Po konsultacji z gazownikiem przełonczyłem na sam gaz i próbowałem odpalić niestety bez skutku , sprawdziłem iskre i widze że jest niebieska .
Cóż to sie mogło porobić ?

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 14 paź 2007, 09:15

Spróbuj uruchomić samochód od razu na gazie w trybie awaryjnym - należy przy wyłączonym zapłonie nacisnąć przycisk na centralce i trzymając go włączyć zapłon. Po wykryciu obrotów silnika sterownik załącza elektrozawory i silnik uruchamia się na gazie.
Jeżeli się uruchomi to znaczy, że elektryka ok i duże prawdopodobieństwo że siadła pompa paliwa.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 paź 2007, 09:40

Cewka albo przekaźnik nr 30.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 paź 2007, 11:06

Czy jak by co to przekaznik i cewke moge podmienic z ABT ? dla sprawdzenia

[ Dodano: 2007-10-14, 11:45 ]
przekażnika 30 nie znalazlem w ABT a iskra jest :cry:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 paź 2007, 12:46

wilu8, 30-tke znajdziesz odkręcając półkę pod kierownicą. Tak przynajmniej jest w ABK.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 paź 2007, 13:42

spoko już znalazłem tylko co z tego jak w ABT nie ma jej i nie mam co podnienic do sprawdzenia

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 14 paź 2007, 14:29

Ten przekaźnik działa tylko na zwarciu styków zwiernych (np. 1 czy 2 par)?

Jeśli tak, to spróbuj je zewrzeć ręcznie (pierw obczaj dobrze przekaźnik, może są tam oznaczenia-cyferki). Jak zapali to wiadomo co jest zepsute.

Uwaga na zwarcie + i - zasilania cewki przekaźnika!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 paź 2007, 15:11

wilu8 pisze:spoko już znalazłem tylko co z tego jak w ABT nie ma jej i nie mam co podnienic do sprawdzenia
Zdejmij obudowę tego przekaźnika i sprawdź luty, czy nie ma czarnych nadpaleń na cynie. Jeżeli sa to przelutuj ponownie wyprowadzenia. Jeżeli to nie pomoże to podmień kostkę stacyjki, bo tez lubi sie psuć.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 paź 2007, 18:41

przekaznik w srodku jest idealny zadnych nadpaleń nie ma, styk czyścutki

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 paź 2007, 18:55

U mnie rano też pojawił sie problem dopiero za drugim razem zaskakuje, pompa paliwa pracuje czujnik temp silnika sprawny, rano miał 3,5kOhma. I b rak mi pomysłów sprawdze jeszcze czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 paź 2007, 22:11

Jak by się miało uszkodzenie czujnika połozenia wału korbowego do mojego problemu? Jak wtedy zachowuje się ECU ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 paź 2007, 07:39

W ABK nie ma czujnika położenia wału w dosłownym tego znaczeniu. Podobną rolę spełnia czujnik Halla, który generuje impulsy zapłonowe. Gdyby był niesprawny to by iskry nie było a piszesz, że jest niebieska - to prawidłowo. Może już pompa paliwa kończy swój żywot i nie za każdym razem zaczyna się kręcić?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 15 paź 2007, 16:14

no właśnie dziwi mnie tylko czemu nie chce zapalic na gazie za kilka minut wszystko sie wyjaśni ;-)

[ Dodano: 2007-10-15, 18:59 ]
silnik jednak zapalił na gazie za krótko trzymałem przełoncznik i nie przełanczał sie ,teraz poszukiwania pradu przy pompie i jak bedzie wymiana pompy
:-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 paź 2007, 12:46

Powodzenia willu mam nadzieje ze tylko wtyczka nie stykała

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 paź 2007, 17:51

no niestety wtyczka jest ok napiecie tez jest na kostce , teraz jest problem z wyjęciem pompu ona siedzi w środku baku jak ją z tamtąd wydostać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl