[80B4 ABK ] Nie chce zapalić
[80B4 ABK ] Nie chce zapalić
No i w koncu i mnie dopadły kłopoty
Autem normalnie jeżdziłem całe dzisiejsze popołudnie, postawiłem na podwurku po dwóch godzinach wsiadam kręce rozrusznikiem i nic kręci nie odpala , po kilku krotnym trzaskaniu drzwiami i trzasnieciu tylną klapą silnik zaskoczył oraz zadziałała pompa paliwa która wcześniej nie chodziła .
Po kilku próbach odpalania i kilku minutach zgasiłem silnik , odczekałem kilka minut i znowu spróbowałem niestety dalej to samo.
Po konsultacji z gazownikiem przełonczyłem na sam gaz i próbowałem odpalić niestety bez skutku , sprawdziłem iskre i widze że jest niebieska .
Cóż to sie mogło porobić ?
Autem normalnie jeżdziłem całe dzisiejsze popołudnie, postawiłem na podwurku po dwóch godzinach wsiadam kręce rozrusznikiem i nic kręci nie odpala , po kilku krotnym trzaskaniu drzwiami i trzasnieciu tylną klapą silnik zaskoczył oraz zadziałała pompa paliwa która wcześniej nie chodziła .
Po kilku próbach odpalania i kilku minutach zgasiłem silnik , odczekałem kilka minut i znowu spróbowałem niestety dalej to samo.
Po konsultacji z gazownikiem przełonczyłem na sam gaz i próbowałem odpalić niestety bez skutku , sprawdziłem iskre i widze że jest niebieska .
Cóż to sie mogło porobić ?
Spróbuj uruchomić samochód od razu na gazie w trybie awaryjnym - należy przy wyłączonym zapłonie nacisnąć przycisk na centralce i trzymając go włączyć zapłon. Po wykryciu obrotów silnika sterownik załącza elektrozawory i silnik uruchamia się na gazie.
Jeżeli się uruchomi to znaczy, że elektryka ok i duże prawdopodobieństwo że siadła pompa paliwa.
Jeżeli się uruchomi to znaczy, że elektryka ok i duże prawdopodobieństwo że siadła pompa paliwa.
Zdejmij obudowę tego przekaźnika i sprawdź luty, czy nie ma czarnych nadpaleń na cynie. Jeżeli sa to przelutuj ponownie wyprowadzenia. Jeżeli to nie pomoże to podmień kostkę stacyjki, bo tez lubi sie psuć.wilu8 pisze:spoko już znalazłem tylko co z tego jak w ABT nie ma jej i nie mam co podnienic do sprawdzenia
W ABK nie ma czujnika położenia wału w dosłownym tego znaczeniu. Podobną rolę spełnia czujnik Halla, który generuje impulsy zapłonowe. Gdyby był niesprawny to by iskry nie było a piszesz, że jest niebieska - to prawidłowo. Może już pompa paliwa kończy swój żywot i nie za każdym razem zaczyna się kręcić?