[B3] 1.8 S łatwy tuning
Więc tak jeż siedzi w kolektorze dolotowym
Zmiana podstawy wtrysku też może przywrócić kilka niutonków i jednego kunia <lol>
Jeża najlepiej odkręcić od kolektora (jest przykręcony na 3 śrubki ) Tylko nie wiem czy dasz rade to zrobić gdy kolektor jest przykręcony do głowicy .
I ciachasz jeża
Niektórzy ścinają je tylko do połowy w obawie przed ciężkim odpalaniem w zimie 8-)
Ja wykończyłem to tak
Decyzja należy do Ciebie <ok>
Zmiana podstawy wtrysku też może przywrócić kilka niutonków i jednego kunia <lol>
Jeża najlepiej odkręcić od kolektora (jest przykręcony na 3 śrubki ) Tylko nie wiem czy dasz rade to zrobić gdy kolektor jest przykręcony do głowicy .
I ciachasz jeża
Niektórzy ścinają je tylko do połowy w obawie przed ciężkim odpalaniem w zimie 8-)
Ja wykończyłem to tak
Decyzja należy do Ciebie <ok>
Tak.aswalt pisze:bo rozumiem ze kolce jeża blokują w jakimś stopniu przelot.
Z jeżem jest taki motyw że auto normalnie odpala w zimie nawet przy -25*, jedynie jest róznica że szybciej się nagrzewa jak jest chłodno i jest to zauważalne. Ja bym go zostawił, nawet tych 5 nm. nie odczujesz za to 0,2-0,3l paliwa już bardziej.
Ktoś to już praktykował? jakies odczuwalne' cos ' innego niz przed zabiegiem? jak znajde kolektor 4-2-1 od gaźnikowca(moze ktos dysponuje takim?
http://allegro.pl/audi-80-b-3-1-8-b-kol ... 88192.html
najlepiej z dwururką to chętnie kupie, to i tak będe sciągał dolot to mogę lekko wygładzic w srodku ale nie na lustro, ewentualnie dopasowac go kształtem do uszczelki i bym wywalił tego jeźa, ale skoro są tego same minusy to jaki w tym tuning? odelżenie auta o 100g?
jak już jesteśmy w temacie tuningu to próbował ktos do PMa załozyć inną przepustnicę? nasza ori jest o przelocie jak w WSK 175:P moze z dwoma tależykami jak na pełnym wtrysku, kolektor pasuje?
dokładnie taka:
http://allegro.pl/przepustnica-audi-80- ... 36614.html
http://allegro.pl/przepustnica-potencjo ... 42806.html
mam na podwórku audi 100c3 z silnikiem 2.0 w 5 garczkach i myślę co by tu wyjąc zeby było lepiej w b3, mechacznego wtrysku nie chcę:P
co o tym sądzicie? moze być problem z umiejscowieniem wtrysku, chyba ze jakis inny, ale gaz by pasował, co sądzicie?
temat 4 gaźników odpada, juz to analizowalem koszt co prawda koło 200-300 zł ze wszystkim ale spalanie wzrosnie baarrdzo.
http://allegro.pl/audi-80-b-3-1-8-b-kol ... 88192.html
najlepiej z dwururką to chętnie kupie, to i tak będe sciągał dolot to mogę lekko wygładzic w srodku ale nie na lustro, ewentualnie dopasowac go kształtem do uszczelki i bym wywalił tego jeźa, ale skoro są tego same minusy to jaki w tym tuning? odelżenie auta o 100g?
jak już jesteśmy w temacie tuningu to próbował ktos do PMa załozyć inną przepustnicę? nasza ori jest o przelocie jak w WSK 175:P moze z dwoma tależykami jak na pełnym wtrysku, kolektor pasuje?
dokładnie taka:
http://allegro.pl/przepustnica-audi-80- ... 36614.html
http://allegro.pl/przepustnica-potencjo ... 42806.html
mam na podwórku audi 100c3 z silnikiem 2.0 w 5 garczkach i myślę co by tu wyjąc zeby było lepiej w b3, mechacznego wtrysku nie chcę:P
co o tym sądzicie? moze być problem z umiejscowieniem wtrysku, chyba ze jakis inny, ale gaz by pasował, co sądzicie?
temat 4 gaźników odpada, juz to analizowalem koszt co prawda koło 200-300 zł ze wszystkim ale spalanie wzrosnie baarrdzo.
To co king86, zrobił w swojej, zobacz jego temat ciekawie sie zbiera jak na ABT, szkoda ze ten silnik nie siedzi w lżejszej budzie B3.Arturo997 pisze:GerB3, to w takim razie co warto dłubnąć przy tego typu silniku??
Tego silnika podobnie jak PM nie da się tanim kosztem zrobić. Kiedyś wrzucałem na forum przepis na tuning PM i za 1000zł wychodziło coś koło 110km. PM da się łatwo podlac paliwem ale sztuka jest to paliwo efektywnie spalic wiec tu juz w gre wchodzą przepustnica wałek porting głowicy itd. Ja osobiście uważam ze zdrowy PM to nie jest zły silnik, odetkac lekko wydech trochę zapłon przyspieszyć i 100ka w 11,5s. lepiej jak dużo nowych plastikowych aut.
Wycięcie jeża ma sens, ale jeśli faktycznie zwiekszymy przepływ i do tego podlejemy paliwka :mrgreen:
Samo wyciecie jeza może nie spowodować większego przepływu, bo waskim gardłem jest gaznik. Jak zmienimy gaznik o wiekszych przelotach , wymienimy dysze, wytniemy jeza i spolerujemy kolektor ssący to gwarantuję Wam odczuwalne polepszenie osiagów.
Samo wyciecie jeza może nie spowodować większego przepływu, bo waskim gardłem jest gaznik. Jak zmienimy gaznik o wiekszych przelotach , wymienimy dysze, wytniemy jeza i spolerujemy kolektor ssący to gwarantuję Wam odczuwalne polepszenie osiagów.