Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] 1.8 S łatwy tuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 25 cze 2012, 18:27

ten jeż jest wewnątrz kolektora czy na zewnątrz. mam 1.8 90km na jednopunktowym wtrysku, tez bym się go pozbył skoro tylko przeszkadza, ma ktos foto takiego jeźa?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 cze 2012, 21:48

aswalt pisze:tez bym się go pozbył skoro tylko przeszkadza
Szkoda zachodu nic to nie da. A nawet pogorszy osiągi. Chyba ze masz LPG to już inna bajka.

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 25 cze 2012, 22:49

no mam LPG. gdzie on dokładnie jest? ma ktos fote? uciąć go normalnie czy jak?

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 cze 2012, 23:12

Więc tak jeż siedzi w kolektorze dolotowym :)
Obrazek Obrazek

Zmiana podstawy wtrysku też może przywrócić kilka niutonków i jednego kunia <lol>

Obrazek

Jeża najlepiej odkręcić od kolektora (jest przykręcony na 3 śrubki ) Tylko nie wiem czy dasz rade to zrobić gdy kolektor jest przykręcony do głowicy .

Obrazek

I ciachasz jeża :)

Obrazek

Niektórzy ścinają je tylko do połowy w obawie przed ciężkim odpalaniem w zimie 8-)
Ja wykończyłem to tak

Obrazek

Decyzja należy do Ciebie <ok>

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 25 cze 2012, 23:38

tz. zimą on podgrzewa mieszanke czy jak? podstawe wtrysku mam dobrą. czyli mozna to nazwac oddławieniem dolotu tak? bo rozumiem ze kolce jeża blokują w jakimś stopniu przelot.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 cze 2012, 17:42

aswalt pisze:bo rozumiem ze kolce jeża blokują w jakimś stopniu przelot.
Tak.
Z jeżem jest taki motyw że auto normalnie odpala w zimie nawet przy -25*, jedynie jest róznica że szybciej się nagrzewa jak jest chłodno i jest to zauważalne. Ja bym go zostawił, nawet tych 5 nm. nie odczujesz za to 0,2-0,3l paliwa już bardziej.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 26 cze 2012, 18:18

GerB3, to w takim razie co warto dłubnąć przy tego typu silniku??

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 26 cze 2012, 18:21

Ktoś to już praktykował? jakies odczuwalne' cos ' innego niz przed zabiegiem? jak znajde kolektor 4-2-1 od gaźnikowca(moze ktos dysponuje takim?
http://allegro.pl/audi-80-b-3-1-8-b-kol ... 88192.html
najlepiej z dwururką to chętnie kupie, to i tak będe sciągał dolot to mogę lekko wygładzic w srodku ale nie na lustro, ewentualnie dopasowac go kształtem do uszczelki i bym wywalił tego jeźa, ale skoro są tego same minusy to jaki w tym tuning? odelżenie auta o 100g? :)

jak już jesteśmy w temacie tuningu to próbował ktos do PMa załozyć inną przepustnicę? nasza ori jest o przelocie jak w WSK 175:P moze z dwoma tależykami jak na pełnym wtrysku, kolektor pasuje?
dokładnie taka:
http://allegro.pl/przepustnica-audi-80- ... 36614.html
http://allegro.pl/przepustnica-potencjo ... 42806.html
mam na podwórku audi 100c3 z silnikiem 2.0 w 5 garczkach i myślę co by tu wyjąc zeby było lepiej w b3, mechacznego wtrysku nie chcę:P
co o tym sądzicie? moze być problem z umiejscowieniem wtrysku, chyba ze jakis inny, ale gaz by pasował, co sądzicie?
temat 4 gaźników odpada, juz to analizowalem koszt co prawda koło 200-300 zł ze wszystkim ale spalanie wzrosnie baarrdzo.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 cze 2012, 18:58

Arturo997 pisze:GerB3, to w takim razie co warto dłubnąć przy tego typu silniku??
To co king86, zrobił w swojej, zobacz jego temat ciekawie sie zbiera jak na ABT, szkoda ze ten silnik nie siedzi w lżejszej budzie B3.

Tego silnika podobnie jak PM nie da się tanim kosztem zrobić. Kiedyś wrzucałem na forum przepis na tuning PM i za 1000zł wychodziło coś koło 110km. PM da się łatwo podlac paliwem ale sztuka jest to paliwo efektywnie spalic wiec tu juz w gre wchodzą przepustnica wałek porting głowicy itd. Ja osobiście uważam ze zdrowy PM to nie jest zły silnik, odetkac lekko wydech trochę zapłon przyspieszyć i 100ka w 11,5s. lepiej jak dużo nowych plastikowych aut.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 26 cze 2012, 21:08

Wycięcie jeża ma sens, ale jeśli faktycznie zwiekszymy przepływ i do tego podlejemy paliwka :mrgreen:

Samo wyciecie jeza może nie spowodować większego przepływu, bo waskim gardłem jest gaznik. Jak zmienimy gaznik o wiekszych przelotach , wymienimy dysze, wytniemy jeza i spolerujemy kolektor ssący to gwarantuję Wam odczuwalne polepszenie osiagów.

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 26 cze 2012, 22:18

no a jak ja mam mono wtrysk to co? można dłubac z tą przepustnicą tak jak napisałem wyżej ? jest sens, czy to metoda prób i błędów?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 27 cze 2012, 21:09

Napewno większa przepustnica pomoże :mrgreen: , te silniki są zdlawione na dolocie takze kazde zwiekszenie przeplywu doda KM.

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 28 cze 2012, 18:15

wymontowałęm tą przepustnice z mojego dawcy 'audi 100' ma 2 talezyki i ten mniejszy jest gdzies około 2mm mniejszy od naszej w PM-ie ale ma jeszcze tą druga która otwiera się pózniej, musze skołowac flanszę zeby zrobic przejsciówke, albo z blachy albo moze bakielitu, zrobię to się pochwalę.

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 30 cze 2012, 12:42

Co do gaźnika to mam taki

Obrazek

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 30 cze 2012, 16:15

Mam taki sam w swoim kompresorze :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl