Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Spadek mocy przy większych obrotach.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 cze 2012, 17:35

Odma czysta (wiadomo olej w niej musi być) ale żadnego syfu czy mułu nie było.

Tutaj ukłon w stronę projektantów AUDI za prawie bezproblemowe i łatwe odpięcie odmy :mrgreen:

Chciałem też ten "grzybek" co jest do dekla mocowany rozebrać( o ile się da),ale dałem sobie spokój.

Bez logów się chyba nie obejdzie :-/

5 bieg 160 km /h,3200 obrotów i ani myśli ruszyć :(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2012, 18:24

To nie odmę masz czyścić ale wszystko od turbiny do kolektora ssącego włącznie (też może być zabity). Czyli wszystkie grube węże. Możesz mieć też katalizator zapchany. Ale pierw dolot cały do oblukania :roll:

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 cze 2012, 18:43

Francis1982 pisze:To nie odmę masz czyścić ale wszystko od turbiny do kolektora ssącego włącznie (też może być zabity). Czyli wszystkie grube węże. Możesz mieć też katalizator zapchany. Ale pierw dolot cały do oblukania :roll:
To już nie dzisiaj,jutro z rana się za to wezmę bo z tym to chyba będzie trochę roboty ;/

Bynajmniej BARDZO dziękuję za pomoc i zainteresowanie . <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2012, 20:17

Nie mówię że w tym przypadku to wina zarosniętego dolotu ,ale zobaczcie jak może wyglądać dolot <ok> http://img850.imageshack.us/img850/3064 ... onrada.jpg co było w dalszej części dolotu ,mozna się tylko domyślać :roll: nie musze chyba pisac, że to co widać zawdzięczamy "wspaniałemu " wynalazkowi :-P ,czyli zaworowi EGR i temu co dostaje sie z odmy do dolotu . Auto kopciło nawet na ori sterowniku że o chipowanym nie wspomnę ,do tego stopnia że zderzak i cały tył avanta był ciągle w sadzy wydostającej się z naszej pieknej kwasoodpornej dwururki ,której nie dało by się wypolerować z tego powodu ,a to nie dopuszczalne :mrgreen: prócz kopcenia przepływka cięła niemiłosiernie ...no a że włąściciel uparł się na chipa ,a tu nawet na ori kompie kotłownia z tyłu ...to mus było znależć przyczynę :mrgreen: i znalazłem :-P choć nie za pierwszym podejściem,bo trzeba było wywalić katalizator , podmienić wtryskiwacze i wykonać parę innych testów ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 30 cze 2012, 07:50

:shock: ten to mial syf dopiero....dobrze ze ja juz mam czyszczenie dolotu za soba.... :mrgreen:

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 30 cze 2012, 10:33

Pytanie ,czy żeby wyjąc ICka to trzeba zdjąć zderzak ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 cze 2012, 17:27

Bez ściągania zderzaka można, troche gimnastyki rączkami bedzie ;-) ale jest to wykonalne

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 30 cze 2012, 18:05

odkrecasz jedna srube w kratce zderzaka przy IC. jest pionowo do gory, a potem troszke pociagnac zderzak i jedna strona spada i jest lepszy dostep

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 30 cze 2012, 18:29

Cóż ,cały dzień i po pracy (zdjąłem jednak zderzak ),wybebeszyłem wszystko od turbiny do gruszki kolektora ssącego.
Wymyłem,icka wypucowałem wężem z wodą i powietrzem ze sprężarki (nie wiem co on miał przedtem chłodzić,cały zarośnięty syfem,błotem i czymś jeszcze,ale w środku czysty).
Węże ogólnie w środku czyste,po zewnątrz trochę gorzej . Poskładałem i na trasę-niestety nic się nie zmieniło,wciąż słabo ma wyszych biegach się zbiera.Na 1 i 2 idzie aż miło ale na 3 już się muli ;/ .Coś jakby turbina słabe ciśnienie dawała,ale to sprawdzić to już wyższa fizolofia.

Może mi się wydaje ale po tej lewatywie, silnik chodzi na wolnych obrotach jakby spokojniej,równiej ,choć to może efekt placebo.

Niestety projektanci AUDI nie popisali się jeśli chodzi o demontaż zderzaka(albo ja nie umiem go normalnie zdjąć). :-/

edit:zauważyłem że spod kolektora ssącego (przy mocowaniu z głowicą(?),jest olej (czarny),jak jakby kolektor był nieszczelny.

Awatar użytkownika
Rencista
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 20 paź 2009, 15:58
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: Rencista » 30 cze 2012, 19:02

edit:zauważyłem że spod kolektora ssącego (przy mocowaniu z głowicą(?),jest olej (czarny),jak jakby kolektor był nieszczelny.
maqubis miał to samo wymień uszczelke pod kolektorem, a doładowanie sprawdź na vagu lub podepnij manometr do egr i sie przejedź

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2012, 19:57

przemoO23 pisze:Poskładałem i na trasę-niestety nic się nie zmieniło,wciąż słabo ma wyszych biegach się zbiera.Na 1 i 2 idzie aż miło ale na 3 już się muli
Jak liczyłeś na poprawę po wyczyszceniu ic to wiesz :-P ...icka równie dobrze mogło by nie być i puki by się dobrze nie zagrzał motor ,to by szedł dokładnie tak jak z ickiem ,tyle że w ciepłe dni i po dawaniu w palnik ,osłabł by trochę.
przemoO23 pisze:.Coś jakby turbina słabe ciśnienie dawała,ale to sprawdzić to już wyższa fizolofia.
Tak ...wyższa filozofia i kosmiczna technologia :mrgreen: podpiąć manometr z kawałkiem wężyka i dławikiem w środku :-P

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 cze 2012, 20:01

W sumie jest test na sprawdzenie ładowania bez vaga (oczywiście precyzja tu żadna). Trzeba zdjąć wężyk z n75 do turbiny i zaślepić wylot z gruszki. Tak jest przynajmniej na pierburgu.
Wtedy można się przejechać tylko trzeba ostrożnie z gazem. Bo wtedy turbo ładuje bez opamiętania. Jeżeli ustąpi to na IV i V biegu i różnicę poczujesz to masz winowajcę. Jest po stronie sterowania turbo (n75). Tylko nie wolno butować!

Rozbujaj go (spokojnie) do prędkości przypuśćmy 120 km/h (jakoś zwykle co czytałem na forum to jest najczęściej wpisywana prędkość kiedy traci się przyspieszenie) i zobacz jak reaguje na gaz.

Jak to nie pomoże to zobacz co jest w katalizatorze. Jak jest kat w środku to przebij.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 30 cze 2012, 20:07

Tak ...wyższa filozofia i kosmiczna technologia podpiąć manometr z kawałkiem wężyka i dławikiem w środku
Patrzyłem za manometrami ale nie wiem który wybrać,poza tym trzeba pierw mieć ten manometr ;-)

Manometr jakiś tam mam (sam zegar) od sprężarki,tyle że nie wiem czy się nada.
O jaki dławik chodzi ?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 20:15 przez przemoO23, łącznie zmieniany 2 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2012, 20:10

Francis1982 pisze:Wtedy można się przejechać tylko trzeba ostrożnie z gazem. Bo wtedy turbo ładuje bez opamiętania.
Bez przesady ;-) max 1,5 bara nadmucha ,a i to przy styranej tysiącami kilometrów T2 mało prawdopodobne :-P i nic się z tego powodu przez czas testu na pewno nie stanie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 cze 2012, 20:45

Patrzyłem za manometrami ale nie wiem który wybrać,poza tym trzeba pierw mieć ten manometr ;-)
http://dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_BOOST-153.html
http://dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_BOOST-21.html
typowe do auta :-D
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 21:02 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl