[b4 1z] Spadek mocy przy większych obrotach.
Odma czysta (wiadomo olej w niej musi być) ale żadnego syfu czy mułu nie było.
Tutaj ukłon w stronę projektantów AUDI za prawie bezproblemowe i łatwe odpięcie odmy :mrgreen:
Chciałem też ten "grzybek" co jest do dekla mocowany rozebrać( o ile się da),ale dałem sobie spokój.
Bez logów się chyba nie obejdzie
5 bieg 160 km /h,3200 obrotów i ani myśli ruszyć
Tutaj ukłon w stronę projektantów AUDI za prawie bezproblemowe i łatwe odpięcie odmy :mrgreen:
Chciałem też ten "grzybek" co jest do dekla mocowany rozebrać( o ile się da),ale dałem sobie spokój.
Bez logów się chyba nie obejdzie
5 bieg 160 km /h,3200 obrotów i ani myśli ruszyć
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
To już nie dzisiaj,jutro z rana się za to wezmę bo z tym to chyba będzie trochę roboty ;/Francis1982 pisze:To nie odmę masz czyścić ale wszystko od turbiny do kolektora ssącego włącznie (też może być zabity). Czyli wszystkie grube węże. Możesz mieć też katalizator zapchany. Ale pierw dolot cały do oblukania :roll:
Bynajmniej BARDZO dziękuję za pomoc i zainteresowanie . <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie mówię że w tym przypadku to wina zarosniętego dolotu ,ale zobaczcie jak może wyglądać dolot <ok> http://img850.imageshack.us/img850/3064 ... onrada.jpg co było w dalszej części dolotu ,mozna się tylko domyślać :roll: nie musze chyba pisac, że to co widać zawdzięczamy "wspaniałemu " wynalazkowi ,czyli zaworowi EGR i temu co dostaje sie z odmy do dolotu . Auto kopciło nawet na ori sterowniku że o chipowanym nie wspomnę ,do tego stopnia że zderzak i cały tył avanta był ciągle w sadzy wydostającej się z naszej pieknej kwasoodpornej dwururki ,której nie dało by się wypolerować z tego powodu ,a to nie dopuszczalne :mrgreen: prócz kopcenia przepływka cięła niemiłosiernie ...no a że włąściciel uparł się na chipa ,a tu nawet na ori kompie kotłownia z tyłu ...to mus było znależć przyczynę :mrgreen: i znalazłem choć nie za pierwszym podejściem,bo trzeba było wywalić katalizator , podmienić wtryskiwacze i wykonać parę innych testów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Cóż ,cały dzień i po pracy (zdjąłem jednak zderzak ),wybebeszyłem wszystko od turbiny do gruszki kolektora ssącego.
Wymyłem,icka wypucowałem wężem z wodą i powietrzem ze sprężarki (nie wiem co on miał przedtem chłodzić,cały zarośnięty syfem,błotem i czymś jeszcze,ale w środku czysty).
Węże ogólnie w środku czyste,po zewnątrz trochę gorzej . Poskładałem i na trasę-niestety nic się nie zmieniło,wciąż słabo ma wyszych biegach się zbiera.Na 1 i 2 idzie aż miło ale na 3 już się muli ;/ .Coś jakby turbina słabe ciśnienie dawała,ale to sprawdzić to już wyższa fizolofia.
Może mi się wydaje ale po tej lewatywie, silnik chodzi na wolnych obrotach jakby spokojniej,równiej ,choć to może efekt placebo.
Niestety projektanci AUDI nie popisali się jeśli chodzi o demontaż zderzaka(albo ja nie umiem go normalnie zdjąć).
edit:zauważyłem że spod kolektora ssącego (przy mocowaniu z głowicą(?),jest olej (czarny),jak jakby kolektor był nieszczelny.
Wymyłem,icka wypucowałem wężem z wodą i powietrzem ze sprężarki (nie wiem co on miał przedtem chłodzić,cały zarośnięty syfem,błotem i czymś jeszcze,ale w środku czysty).
Węże ogólnie w środku czyste,po zewnątrz trochę gorzej . Poskładałem i na trasę-niestety nic się nie zmieniło,wciąż słabo ma wyszych biegach się zbiera.Na 1 i 2 idzie aż miło ale na 3 już się muli ;/ .Coś jakby turbina słabe ciśnienie dawała,ale to sprawdzić to już wyższa fizolofia.
Może mi się wydaje ale po tej lewatywie, silnik chodzi na wolnych obrotach jakby spokojniej,równiej ,choć to może efekt placebo.
Niestety projektanci AUDI nie popisali się jeśli chodzi o demontaż zderzaka(albo ja nie umiem go normalnie zdjąć).
edit:zauważyłem że spod kolektora ssącego (przy mocowaniu z głowicą(?),jest olej (czarny),jak jakby kolektor był nieszczelny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak liczyłeś na poprawę po wyczyszceniu ic to wiesz ...icka równie dobrze mogło by nie być i puki by się dobrze nie zagrzał motor ,to by szedł dokładnie tak jak z ickiem ,tyle że w ciepłe dni i po dawaniu w palnik ,osłabł by trochę.przemoO23 pisze:Poskładałem i na trasę-niestety nic się nie zmieniło,wciąż słabo ma wyszych biegach się zbiera.Na 1 i 2 idzie aż miło ale na 3 już się muli
Tak ...wyższa filozofia i kosmiczna technologia :mrgreen: podpiąć manometr z kawałkiem wężyka i dławikiem w środkuprzemoO23 pisze:.Coś jakby turbina słabe ciśnienie dawała,ale to sprawdzić to już wyższa fizolofia.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
W sumie jest test na sprawdzenie ładowania bez vaga (oczywiście precyzja tu żadna). Trzeba zdjąć wężyk z n75 do turbiny i zaślepić wylot z gruszki. Tak jest przynajmniej na pierburgu.
Wtedy można się przejechać tylko trzeba ostrożnie z gazem. Bo wtedy turbo ładuje bez opamiętania. Jeżeli ustąpi to na IV i V biegu i różnicę poczujesz to masz winowajcę. Jest po stronie sterowania turbo (n75). Tylko nie wolno butować!
Rozbujaj go (spokojnie) do prędkości przypuśćmy 120 km/h (jakoś zwykle co czytałem na forum to jest najczęściej wpisywana prędkość kiedy traci się przyspieszenie) i zobacz jak reaguje na gaz.
Jak to nie pomoże to zobacz co jest w katalizatorze. Jak jest kat w środku to przebij.
Wtedy można się przejechać tylko trzeba ostrożnie z gazem. Bo wtedy turbo ładuje bez opamiętania. Jeżeli ustąpi to na IV i V biegu i różnicę poczujesz to masz winowajcę. Jest po stronie sterowania turbo (n75). Tylko nie wolno butować!
Rozbujaj go (spokojnie) do prędkości przypuśćmy 120 km/h (jakoś zwykle co czytałem na forum to jest najczęściej wpisywana prędkość kiedy traci się przyspieszenie) i zobacz jak reaguje na gaz.
Jak to nie pomoże to zobacz co jest w katalizatorze. Jak jest kat w środku to przebij.
Patrzyłem za manometrami ale nie wiem który wybrać,poza tym trzeba pierw mieć ten manometrTak ...wyższa filozofia i kosmiczna technologia podpiąć manometr z kawałkiem wężyka i dławikiem w środku
Manometr jakiś tam mam (sam zegar) od sprężarki,tyle że nie wiem czy się nada.
O jaki dławik chodzi ?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 20:15 przez przemoO23, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
http://dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_BOOST-153.htmlPatrzyłem za manometrami ale nie wiem który wybrać,poza tym trzeba pierw mieć ten manometr
http://dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_BOOST-21.html
typowe do auta
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 21:02 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.