Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 kwie 2012, 22:47

icemerc pisze: arwam napisał/a:
a zimą będę miał sople z lodu?
a co ma piernik do wiatraka??
a no ma.wiem jak się mi z 1Z'em pod maską golf nagrzewał, nie chcę powtórki z rozrywki, tam to rozwiązałem podgrzewaczem i właśnie podobnie zrobionym EGR'em.

icemerc pisze:owszem teoretycznie EGR dogrzewa szybciej motor ale podczas postoju... jak ruszysz gazem zamyka sie..
nie do końca tak jest. w momencie ruszenia gazem faktycznei się zamyka ale jeśli obciążenie silnika jest małe i obroty wału też ponownie się otworzy.

niech Ci ktoś zacznie zwiększać obroty to sam zobaczysz, ewentualnie jeszcze lepszy sposób: zapnij sobie podciśnieniomierz pod przewód od EGR'u, będziesz widziałkiedy i w jakim stopniu się otwiera.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 12 kwie 2012, 23:12

arwam, no to nie wiem w takim razie.... mnie AEL sie nagrzewał tak samo czy z EGR czy bez...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 kwie 2012, 23:14

icemerc, ale C4 jest znacznie cięższe i większe niz B3/B4 to raz, no i elektronika również na zimnym siilniku mocniej wyprzedza kąt wtrysku co by się silnik szybciej zagrzał i nie wydzielał tyle toksycznych związków

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 12 kwie 2012, 23:18

arwam, no tak... 1 garnek więcej niż w przypadku B4 to i też się szybciej nagrzeje... Chociaż zawsze wydawało mi sie, że 4 cylindry szybciej sie zagrzeją niż 5....

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 kwie 2012, 23:27

ale tu znów masz większy kawał metalu w postaci żeliwnego bloku i aluminiowej głowicy oraz większą ilość płynu.
ja u siebie zrobiłem dodatkowo dogrzewacz na dodatkowym przewodzie z głowicy do pompy wodnej i z dodatkową pompką wodną, żeby silnik się szybciej nagrzewał.


tutaj msz pompę wody napędzaną od paska rozrządu i ona znacznie wolniej się kręci niż w R4

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 kwie 2012, 23:14

arwam pisze:icemerc napisał/a:
owszem teoretycznie EGR dogrzewa szybciej motor ale podczas postoju... jak ruszysz gazem zamyka sie..
Moim zdaniem cały ten EGR praktycznie szybciej nie nagrzeje silnika bo jak się go zatka to jest dużo więcej tlenu w dolocie, co za tym idzie jest większa temperatura spalania. Różnice na pewno nie są duże, ja przynajmniej nie zauważyłem.

Co do wtrysków od AAT to jeśli się nie mylę mają Ciśnienie 180/300bar.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 kwie 2012, 07:06

brabus124 pisze: bo jak się go zatka to jest dużo więcej tlenu w dolocie, co za tym idzie jest większa temperatura spalania

<buu> <wazuuuup>

w Dieslu to nie jak w benzynie że im uboższa mieszanka tym wyższe EGT. w Dieslu czym mniej tlenu w stosunku do ilości potrzebnej do całkowitego spalenia paliwa tym wyższe EGT.
czyli puszczając do dolotu spaliny już automatycznie mamy wyższe EGT, dodatkowo jeszcze spaliny które trafiają do dolotu nie są zimne i już dodatkowo Ci podnoszą temp w dolocie jak i samego silnika, jeśli masz naprawdę dobry termostat to różnica jest spora.
zwłaszcza jak masz silnik na mechanicznej pompie,jeśli masz bardzo dobrze ustawioną to jak auto jedzie spokojnie to spalanie jest tak sprawne że mało co ciepła zostaje do ogrzania silnika, dopiero jak go depczesz, tu nie masz elektroniki która na zimnym silniku Ci będzie przyspieszać kąt wtrysku...

jak masz M-TDI to wtedy albo masz naprawdę oszczędnie albo trochę mniej oszczędnie i silnik który się szybciej nagrzewa...

a narazie audi jeździjuż po drogach ale ciągle jest w fazie ustawiania i strojenia, w tym silnku narazie nie udało mi się zrobić jednocześnie dobrej góry i dołu, albo mamy jedno albo drugie, jak widać tu ze względu na zastosowaną falę trzeba naprawdę precyzyjnie ustawić kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 kwie 2012, 17:38

Jakieś nowości w temacie?
U mnie to szkoda gadać - włam do samochodu, uszkodzony zamek, drzwi z lekka, ukradli moje kochane radio JVC i ładowarkę ori Motorola :-/

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 kwie 2012, 22:56

u mnie narazie audi stoi z braku czasu bo pracuję od rana do wieczora...
już teraz pompa ma możliwości pod względem podaży paliwa, ale trzeba kąt wtrysku ustawić dynamiczny, narazie stoi bo częściej jeżdżę golfem :evil: :evil: <nunczako> <nunczako> a ostatnio robię koledze Kanclerzowi z forum VWgolf pompę 12mm i zgrywam to z takim samym sterowaniem jak mam ja, były ostre zakręty z tym autem więc dlatego przywiózł go do mnie na lawecie. auto już jeździ i nawet zaczyna sympatycznie się toczyć za to dziś jadąc pod słońce przejechałem na "pełnym ogniu" i przelocie koło drogówki, na szczęście nie zdążyli zatrzymać... ale na szczęście dopiero starotwałem więc na radar nie wielkie przekroczenie by było, najwyżej o hałas by się przyczepili

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 kwie 2012, 23:03

arwam pisze:najwyżej o hałas by się przyczepili
I dym jak z lokomotywy <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 kwie 2012, 23:14

trepek pisze:I dym jak z lokomotywy
ze względu na to że silnik jest na dotarciu to setup jest cool, nie hot :) zreszta z pompy 12mm nie warto robić dymu bo silnik popłynie, przy spokojnej jeździe do 120km/h w trasie olej nagrzewa się do 120*C także trzeba uważać, szkoda że kolega nie zrobił wcześniej jak mówiłem i nie wypolerował na lustra tłoków, wtedy siak nie grzeje oleju...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 lip 2012, 19:18

z nowości tak brzmi moje M-TDI. nadal jest w fazie "strojenia" i dobierania gratów, jedno co wiem jaki podstawowy błąd popełniłem przy budowie tego auta to zastosowanie K14, nawet w wersji z omegi jest zamała dla 2.5TDI. przy jakichś 2600 rpm wzwyż przestaje być z wydechu pod obciążeniem słyszalna praca silnika tylko zaczyna się wydobywać syk. to znak że część spalinowa tej turbiny jest dużo za mała...

a taki mniej więcej się dźwięk wydobywa z wydechu na luzie kiedy turbo nie pompuje a więc kiedy na wydechu jest stosunkowo luźno.




Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 lip 2012, 19:45

arwam pisze:a taki mniej więcej się dźwięk wydobywa z wydechu na luzie kiedy turbo nie pompuje a więc kiedy na wydechu jest stosunkowo luźno.
Suuuuper. Szyby mi w pokojo drżały <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 lip 2012, 20:28

filmik nie oddaje teog jak na żywo to brzmi. bo niestety FUJIFILM niestety nie ma jakiegoś super mikrofonu z reesztą był tworzonu z myślą o raczej zdjęciach a filmiki to tylko taki dodatek, dla wiekszości zbędny więc po macoszemu potraktowany,

narazie turbo leży co prawda od Lancji 2.5T, zobaczymy jak to sie będzie sprawować, jak będzie nadal źle to szukam ori turbo od AAT lub jakiejś większej VNT choć tej ostatniej w tym aucie bym chciał uniknąć bo to ma być tylko do taniej jazdy...


zaczynam się zastanawiać co by było gdyby było...


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 lip 2012, 20:30

2.4 TD R6 BiTurbo gdyby było?

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl