Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wyciek oleju którego nie umiem zlokalizować

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 15 lip 2012, 08:16

to co ma zrobić? Przesunąć simmering względem wału? Skrócić sprężynkę? Przecież wału nie będzie regenerował bo to się chyba nie opłaca :roll:

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 15 lip 2012, 08:39

simeru względem walu nie przesuniesz, bynajmniej ja nie umie, skracanie sprężynki to moim zdaniem też nic nie da. najlepiej to chyba dorwać inny wał (tak mi się wydaje), chyba że ktoś ma na to sposób.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 15 lip 2012, 12:11

isc do firmy ktora dorabia simeringi na zamowienie i ci dorobia jaki tylko bedziesz chcial

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 15 lip 2012, 23:13

Przepraszam, że przerwę Waszą dyskusję, ale podpowiecie mi jak się zabrać do ewentualnego uszczelnienia przelewu z turba :?: bo wydaje mi się, ze to może być to, skoro cały rozrusznik jest w oleju.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 16 lip 2012, 00:11

Jelly pisze:skoro cały rozrusznik jest w oleju
zerknij czy czasem nie leci z pod klawiatury, lubi ciec po głowicy, kolektorze, bloku i być może dlatego Masz rozrusznik w oleju

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 lip 2012, 12:36

Spietyq pisze:
Jelly pisze:skoro cały rozrusznik jest w oleju
zerknij czy czasem nie leci z pod klawiatury, lubi ciec po głowicy, kolektorze, bloku i być może dlatego Masz rozrusznik w oleju
Pisałem już wcześniej że sprawdziłem pewne lokalizacje i spod pokrywy zaworów nie cienkie. Wyciek jest niżej. Dlatego chcę sprawdzić ten przelew z turbiny ale nie wiem jak się di niego dostać.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 16 lip 2012, 14:42

Jelly pisze:
Spietyq pisze:
Jelly pisze:skoro cały rozrusznik jest w oleju
zerknij czy czasem nie leci z pod klawiatury, lubi ciec po głowicy, kolektorze, bloku i być może dlatego Masz rozrusznik w oleju
Pisałem już wcześniej że sprawdziłem pewne lokalizacje i spod pokrywy zaworów nie cienkie. Wyciek jest niżej. Dlatego chcę sprawdzić ten przelew z turbiny ale nie wiem jak się di niego dostać.
Wyjmij puszke filtra powietrza. Zciagnij waż z przepływomierza, obudowa filtra powietrze trzyma sie na 1 srubie na dole blisko podłużnicy. chyba 13 mm nasadka. Jak wyjmiesz obudowę z filtrem to nawet głowe włożysz pod turbine...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 20 sie 2012, 11:38

Uszczelka klawiatury profilaktycznie wymieniona, ale nadal leci. Z lewej strony odkryłem, że rurka odmy która siedzi przy bloku silnika jest pęknięta. Została wymieniona, ale leci dalej. I tu z lewej wydaje mi się, że może lecieć z filtra oleju, zdarzyło się to komuś z Was :?: źle dokręcony czy co :?:
U mnie pompa vaccum układu hamulcowego i część skrzyni jest ubrudzona olejem. A leci tym bardziej im mocniej i dłużej gonię auto. Wczoraj przejechałem ok. 200km w większości nie schodząc poniżej 140km/h i plama pod autem ogromna po nocy. Nawet chwilowe zatrzymanie na światłach powoduje, iż widać wyciek.
Jutro mam mieć uszczelki turbiny - ta zasilającą i z przelewu oleju, wymienię i zobaczymy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 sie 2012, 12:30

Jelly pisze: wydaje mi się, że może lecieć z filtra oleju, zdarzyło się to komuś z Was :?: źle dokręcony czy co :?:
Z chłodniczki oleju może pocić sie. Podczas wymiany oleju mozesz też wymienić właśnie uszczelke metalowa przy połączeniu jej z blokiem i taka okrągłą gumową (jak w filtrze oleju)
Mogą już być twarde i przepuszczać troche olej.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 21 sie 2012, 07:53

Wczoraj wykręciłem filtr oleju, zdjąłem chłodnicę oleju, wymieniłem uszczelkę, wszystko skręciłem i po przejechaniu 10km z prędkością ok. 140km/h znów mam zalane olejem okolice skrzyni biegów, co widać na zdjęciu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3da ... 4f358.html

Skąd może się tam brać ten olej???

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 sie 2012, 09:30

Może uszczelka pod głowicą?

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 21 sie 2012, 11:16

a łapa od filtra oleju jest sucha? ja miałem tak że ciekło z pod rurki którą idzie olej na turbawke, wymieniłem simer na wale i dalej to samo, okazało się że wcześniej jak wyciągałem silnik odkręcałem tą rurke i przy dokręcaniu poszedł gwint w łapie co ta rurka przychodzi i lało jak wściekłe a najbardziej była skrzynia uwalona olejem, dodam że troche mnie zeszło zanim to zlokalizowałem

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 21 sie 2012, 11:44

mechatomek pisze:a łapa od filtra oleju jest sucha? ja miałem tak że ciekło z pod rurki którą idzie olej na turbawke, wymieniłem simer na wale i dalej to samo, okazało się że wcześniej jak wyciągałem silnik odkręcałem tą rurke i przy dokręcaniu poszedł gwint w łapie co ta rurka przychodzi i lało jak wściekłe a najbardziej była skrzynia uwalona olejem, dodam że troche mnie zeszło zanim to zlokalizowałem
Właśnie mocowanie filtra/chłodnicy oleju suche. W tym momencie mam się liczyć z wymiana uszczelnienia wału??
Proszę o podpowiedź jak upewnić się, że jest to wyciek na simeringu wału, bo nie chcę się pakować niepotrzebnie w koszty...

pietrek1120
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2013, 16:30

Post autor: pietrek1120 » 15 sie 2013, 21:31

mam podobny problem, ja zlokalizowałem problem po umyciu silnika, koło zamachowe wyrzuca olej czyli diagnoza jak do mnie jest prosta.... wymiana simeringu na wale. Zakupiłem i wlałem środek do silnika która ma zmiekczyć gume ale narazie mało to co dało. Mam pytanko nie orientuje się ktoś ile weźmie mi mechanik za naprawe tego bo nie mam ani kanału ani podnosnika więc ciężko to zrobić bez tego.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 15 sie 2013, 22:54

Wymiana tego simeringu to koszt tak jak za wyjecie skrzyni, czyli u mnie biorą 300 zł, za uszczelniacz płaciłem jakieś 50 zł.

Warto rozważyć przegląd i ewentualna wymianę sprzęgła żeby mieć spokój w tym miejscu na dłuższy czas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl