[B4 1Z] Wyciek oleju którego nie umiem zlokalizować
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
Pisałem już wcześniej że sprawdziłem pewne lokalizacje i spod pokrywy zaworów nie cienkie. Wyciek jest niżej. Dlatego chcę sprawdzić ten przelew z turbiny ale nie wiem jak się di niego dostać.Spietyq pisze:zerknij czy czasem nie leci z pod klawiatury, lubi ciec po głowicy, kolektorze, bloku i być może dlatego Masz rozrusznik w olejuJelly pisze:skoro cały rozrusznik jest w oleju
Wyjmij puszke filtra powietrza. Zciagnij waż z przepływomierza, obudowa filtra powietrze trzyma sie na 1 srubie na dole blisko podłużnicy. chyba 13 mm nasadka. Jak wyjmiesz obudowę z filtrem to nawet głowe włożysz pod turbine...Jelly pisze:Pisałem już wcześniej że sprawdziłem pewne lokalizacje i spod pokrywy zaworów nie cienkie. Wyciek jest niżej. Dlatego chcę sprawdzić ten przelew z turbiny ale nie wiem jak się di niego dostać.Spietyq pisze:zerknij czy czasem nie leci z pod klawiatury, lubi ciec po głowicy, kolektorze, bloku i być może dlatego Masz rozrusznik w olejuJelly pisze:skoro cały rozrusznik jest w oleju
Uszczelka klawiatury profilaktycznie wymieniona, ale nadal leci. Z lewej strony odkryłem, że rurka odmy która siedzi przy bloku silnika jest pęknięta. Została wymieniona, ale leci dalej. I tu z lewej wydaje mi się, że może lecieć z filtra oleju, zdarzyło się to komuś z Was :?: źle dokręcony czy co :?:
U mnie pompa vaccum układu hamulcowego i część skrzyni jest ubrudzona olejem. A leci tym bardziej im mocniej i dłużej gonię auto. Wczoraj przejechałem ok. 200km w większości nie schodząc poniżej 140km/h i plama pod autem ogromna po nocy. Nawet chwilowe zatrzymanie na światłach powoduje, iż widać wyciek.
Jutro mam mieć uszczelki turbiny - ta zasilającą i z przelewu oleju, wymienię i zobaczymy.
U mnie pompa vaccum układu hamulcowego i część skrzyni jest ubrudzona olejem. A leci tym bardziej im mocniej i dłużej gonię auto. Wczoraj przejechałem ok. 200km w większości nie schodząc poniżej 140km/h i plama pod autem ogromna po nocy. Nawet chwilowe zatrzymanie na światłach powoduje, iż widać wyciek.
Jutro mam mieć uszczelki turbiny - ta zasilającą i z przelewu oleju, wymienię i zobaczymy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Z chłodniczki oleju może pocić sie. Podczas wymiany oleju mozesz też wymienić właśnie uszczelke metalowa przy połączeniu jej z blokiem i taka okrągłą gumową (jak w filtrze oleju)Jelly pisze: wydaje mi się, że może lecieć z filtra oleju, zdarzyło się to komuś z Was :?: źle dokręcony czy co :?:
Mogą już być twarde i przepuszczać troche olej.
Wczoraj wykręciłem filtr oleju, zdjąłem chłodnicę oleju, wymieniłem uszczelkę, wszystko skręciłem i po przejechaniu 10km z prędkością ok. 140km/h znów mam zalane olejem okolice skrzyni biegów, co widać na zdjęciu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3da ... 4f358.html
Skąd może się tam brać ten olej???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3da ... 4f358.html
Skąd może się tam brać ten olej???
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
a łapa od filtra oleju jest sucha? ja miałem tak że ciekło z pod rurki którą idzie olej na turbawke, wymieniłem simer na wale i dalej to samo, okazało się że wcześniej jak wyciągałem silnik odkręcałem tą rurke i przy dokręcaniu poszedł gwint w łapie co ta rurka przychodzi i lało jak wściekłe a najbardziej była skrzynia uwalona olejem, dodam że troche mnie zeszło zanim to zlokalizowałem
Właśnie mocowanie filtra/chłodnicy oleju suche. W tym momencie mam się liczyć z wymiana uszczelnienia wału??mechatomek pisze:a łapa od filtra oleju jest sucha? ja miałem tak że ciekło z pod rurki którą idzie olej na turbawke, wymieniłem simer na wale i dalej to samo, okazało się że wcześniej jak wyciągałem silnik odkręcałem tą rurke i przy dokręcaniu poszedł gwint w łapie co ta rurka przychodzi i lało jak wściekłe a najbardziej była skrzynia uwalona olejem, dodam że troche mnie zeszło zanim to zlokalizowałem
Proszę o podpowiedź jak upewnić się, że jest to wyciek na simeringu wału, bo nie chcę się pakować niepotrzebnie w koszty...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 cze 2013, 16:30
mam podobny problem, ja zlokalizowałem problem po umyciu silnika, koło zamachowe wyrzuca olej czyli diagnoza jak do mnie jest prosta.... wymiana simeringu na wale. Zakupiłem i wlałem środek do silnika która ma zmiekczyć gume ale narazie mało to co dało. Mam pytanko nie orientuje się ktoś ile weźmie mi mechanik za naprawe tego bo nie mam ani kanału ani podnosnika więc ciężko to zrobić bez tego.