Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 lip 2012, 20:35

coś koło tego ?

ze złych wiadomości, silnik jest dłuższy o 10cm. z przodu mam jakieś 5 cm od koła rozdządu do pasa przedniego. można przesunąć go do tyłu o jakieś 5cm i tu już by grało, ale z tyłu mamy podstawę akumulatora, i to jeszcze jest pikuś. gorzej bo gdybym chciał cały zespół do tyłu przesunąć to bym musiał kombinować z układem kierowniczym a tego bym chciał bardzo uniknąć...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 lip 2012, 21:50

arwam pisze:coś koło tego ?

ze złych wiadomości, silnik jest dłuższy o 10cm. z przodu mam jakieś 5 cm od koła rozdządu do pasa przedniego. można przesunąć go do tyłu o jakieś 5cm i tu już by grało, ale z tyłu mamy podstawę akumulatora, i to jeszcze jest pikuś. gorzej bo gdybym chciał cały zespół do tyłu przesunąć to bym musiał kombinować z układem kierowniczym a tego bym chciał bardzo uniknąć...
Chłodnicę daj jak w benzynach R5, zrobi Ci się dużo miejsca z przodu.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 lip 2012, 21:43

chłodnicę mam właśnie z 2.3NG. do TDI wystarcza w zupełności...

kombinowałem z pompą jak się tylko dało. jednak zrobienie pompy do pięcio cylindrowego silnika żeby auto było jednocześnie ekonomiczne i mocne w całym zakresie obrotów raczej wykracza po za mozliwości zwykłego majsterkowicza. problem jest taki że jak zestroimy tak żeby auto miało moment już od dolnych obrotów, to znów jest problem z tym że jak wciśniemy gaz do spodu to tłoko-rozdzielacz zabiera tyle paliwa że brakuje go w takim stopniu że ginie ciśnienie wewnątrz pompy, i nam się opóźnia kąt wtrysku, jak znów dawkę zmniejszymy to auto nie chce znów jechać... jak zrobimy dobrą górę to znów jest odpalenie graniczy z cudem bo wtedy statyczny kąt jest za wczesny...
trzeba niestety się postarać o elektronikę. :-?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lip 2012, 23:39

Spróbuj zrobić myk z dodatkową pompą paliwa tuż przed pompą wtryskową. Ja mam pompę 0,2bar (albo 0,3bar) elektryczną firmy Quality Auto Parts z allegro i działa bdb, może i Tobie pomoże skoro Ci ginie ciśnienie wewnątrz pompy czasem <ok>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 24 lip 2012, 00:11

Arwan po co ty kombinujesz?? podłączenie kompa to 3 przewody :-( odchodzi cała masa problemów, i nie bądź mądrzejszy od tych co zrobili TDI bo chyba maja większą wiedzę od nas i po coś to zrobili jednak.

Pozdro

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 lip 2012, 00:43

MTDI jest prostsze i tańsze <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lip 2012, 07:50

pawelrybak15 pisze:Spróbuj zrobić myk z dodatkową pompą paliwa tuż przed pompą wtryskową. Ja mam pompę 0,2bar (albo 0,3bar) elektryczną firmy Quality Auto Parts z allegro i działa bdb, może i Tobie pomoże skoro Ci ginie ciśnienie wewnątrz pompy czasem

pawelrybak15, pompa by pomogła jeśli przyczyną by było łykanie powietrza do układu paliwowego, np. przez mikro-nieszczelności. u mnie poprostu tyle paliwa idzie na wtryskiwacze. zresztą nie zapominajmy że tu mamy pięc cylindrów. zrobienie pomy do cztero-cylindrówki nie jest trudne. do pięcio cylindrówki dałoby sie to też zrobić ale stopień komplikacji byłby tak duży że lepiej już elektronikę założyć. można zawsze się jeszcze ratować pompą od np 2.0TD ale to będzie oszczędne toczydło, które moze będzie miało 60-70KM

chmiel25 pisze:Arwan po co ty kombinujesz??
bo taką mam rogata duszę że czasem sam się muszę przekonać że cioś jest po za moim zasięgiem.

po za tym jak będę chciał zrobić żeby auto się lepiej odpychało to wtedy muszę jechac na program a to już przyjemne finansowo nie jest, co prawda czy to na Boschu czy pierburgu można nieco podciągnąć za pomocą regulacji ale to nie jest wiele. jak masz pompę mechaniczną to reugulujesz sobie wedle uznania.

to auto ma być do codziennej jazdy więc sobie moc daruję, alee obawiam się że mnie lutowanie będzie czekać bo mam chyba starego typu instalację. nawet manetki od B3 mi nie pasowały,
auto 89'

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 24 lip 2012, 09:03

Masz o podłaczenia ze 3 przewody. Wstawiasz opornik i możesz sobie na życzenie podnosić moc. Czy sterownik od 2.5 tdi też ma map sensor w terowniku czy w kolektorze??

Bo jest prosty myk na podniesienie cisnienia doładowania.

pozdro

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lip 2012, 14:38

chmiel25, map jest osobno przynajmniej w AAT takim jak mam w C4. a jeśli tak dobrze znasz problematykę TDI to będę wiedział do kogo uderzać w trakcie zakładania elektryki.


co do myku z ciśnieniem doładowania to wiem bo mam za pomocą MBC w C4 podniesione. i do 100km/h robi jakieś 11,2s za to jak wyjmiesz bezpiecznik od ABS'u to smaży kapcie przy starcie, a tak tylko słychać że coś zaczyna obracać kołami ale nie pozwala żeby nadmiernie koła buksowały

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 24 lip 2012, 14:51

Ale map jest tak jak w starych A4 a AFN? że idzie przewód podciśnieniowy do kabiny??
Jak wyjmiesz bezpiecznik w C4 to Abs nie działa i jednocześnie odcina ten śmieszny EDS.

Spokojnie mogę ci pomóc z podłączaniem sterownika.

Pozdro

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lip 2012, 15:21

nie jest całkiem inny jest mocowany na grodzi koło pompy pasowej

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 24 lip 2012, 15:46

A jest 2 barowy ?? Pokaż na zdjęciu??

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lip 2012, 15:50


chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 24 lip 2012, 17:29

Załóż 3 barowy od PD tdi :mrgreen: Masz jak w starym A4 można to bez problemu przerobić. Kostke zmieniasz. Na oporniki Afn pokazał 150ps :mrgreen:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lip 2012, 17:45

chmiel25,

co do ciśnienia doładowania mam lepszy pomysł <ok> MBC lepiej się sprawdzi a i nie ma żadnych praktycznie dodatkowych kosztów. przy takim myku moge nawet 1.5barowym MAP'em obsługiwać nawet i 5barów doładowania.
myślę tylko nad tym żeby zrobić układzik podpinany do dolotu który by obniżał napięcie które nastawnik zwraca do komputera, wtedy kiedy pojawia się wieksze cisnienie doładowania układ będzie nam robił za opornik który by powodował coraz to większe podawanie paliwa wraz z rosnącym ciśnieniem doładowania. to w połączeniu z wtryskiwaczami od AEL'a sądzę że powinno pozwolić spokojnie dobić do 200KM i jakichś 400Nm, to już w tej budzie do codziennej jazdy powinno wystarczyć.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl