[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,
coś koło tego ?
ze złych wiadomości, silnik jest dłuższy o 10cm. z przodu mam jakieś 5 cm od koła rozdządu do pasa przedniego. można przesunąć go do tyłu o jakieś 5cm i tu już by grało, ale z tyłu mamy podstawę akumulatora, i to jeszcze jest pikuś. gorzej bo gdybym chciał cały zespół do tyłu przesunąć to bym musiał kombinować z układem kierowniczym a tego bym chciał bardzo uniknąć...
ze złych wiadomości, silnik jest dłuższy o 10cm. z przodu mam jakieś 5 cm od koła rozdządu do pasa przedniego. można przesunąć go do tyłu o jakieś 5cm i tu już by grało, ale z tyłu mamy podstawę akumulatora, i to jeszcze jest pikuś. gorzej bo gdybym chciał cały zespół do tyłu przesunąć to bym musiał kombinować z układem kierowniczym a tego bym chciał bardzo uniknąć...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Chłodnicę daj jak w benzynach R5, zrobi Ci się dużo miejsca z przodu.arwam pisze:coś koło tego ?
ze złych wiadomości, silnik jest dłuższy o 10cm. z przodu mam jakieś 5 cm od koła rozdządu do pasa przedniego. można przesunąć go do tyłu o jakieś 5cm i tu już by grało, ale z tyłu mamy podstawę akumulatora, i to jeszcze jest pikuś. gorzej bo gdybym chciał cały zespół do tyłu przesunąć to bym musiał kombinować z układem kierowniczym a tego bym chciał bardzo uniknąć...
chłodnicę mam właśnie z 2.3NG. do TDI wystarcza w zupełności...
kombinowałem z pompą jak się tylko dało. jednak zrobienie pompy do pięcio cylindrowego silnika żeby auto było jednocześnie ekonomiczne i mocne w całym zakresie obrotów raczej wykracza po za mozliwości zwykłego majsterkowicza. problem jest taki że jak zestroimy tak żeby auto miało moment już od dolnych obrotów, to znów jest problem z tym że jak wciśniemy gaz do spodu to tłoko-rozdzielacz zabiera tyle paliwa że brakuje go w takim stopniu że ginie ciśnienie wewnątrz pompy, i nam się opóźnia kąt wtrysku, jak znów dawkę zmniejszymy to auto nie chce znów jechać... jak zrobimy dobrą górę to znów jest odpalenie graniczy z cudem bo wtedy statyczny kąt jest za wczesny...
trzeba niestety się postarać o elektronikę.
kombinowałem z pompą jak się tylko dało. jednak zrobienie pompy do pięcio cylindrowego silnika żeby auto było jednocześnie ekonomiczne i mocne w całym zakresie obrotów raczej wykracza po za mozliwości zwykłego majsterkowicza. problem jest taki że jak zestroimy tak żeby auto miało moment już od dolnych obrotów, to znów jest problem z tym że jak wciśniemy gaz do spodu to tłoko-rozdzielacz zabiera tyle paliwa że brakuje go w takim stopniu że ginie ciśnienie wewnątrz pompy, i nam się opóźnia kąt wtrysku, jak znów dawkę zmniejszymy to auto nie chce znów jechać... jak zrobimy dobrą górę to znów jest odpalenie graniczy z cudem bo wtedy statyczny kąt jest za wczesny...
trzeba niestety się postarać o elektronikę.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
pawelrybak15 pisze:Spróbuj zrobić myk z dodatkową pompą paliwa tuż przed pompą wtryskową. Ja mam pompę 0,2bar (albo 0,3bar) elektryczną firmy Quality Auto Parts z allegro i działa bdb, może i Tobie pomoże skoro Ci ginie ciśnienie wewnątrz pompy czasem
pawelrybak15, pompa by pomogła jeśli przyczyną by było łykanie powietrza do układu paliwowego, np. przez mikro-nieszczelności. u mnie poprostu tyle paliwa idzie na wtryskiwacze. zresztą nie zapominajmy że tu mamy pięc cylindrów. zrobienie pomy do cztero-cylindrówki nie jest trudne. do pięcio cylindrówki dałoby sie to też zrobić ale stopień komplikacji byłby tak duży że lepiej już elektronikę założyć. można zawsze się jeszcze ratować pompą od np 2.0TD ale to będzie oszczędne toczydło, które moze będzie miało 60-70KM
bo taką mam rogata duszę że czasem sam się muszę przekonać że cioś jest po za moim zasięgiem.chmiel25 pisze:Arwan po co ty kombinujesz??
po za tym jak będę chciał zrobić żeby auto się lepiej odpychało to wtedy muszę jechac na program a to już przyjemne finansowo nie jest, co prawda czy to na Boschu czy pierburgu można nieco podciągnąć za pomocą regulacji ale to nie jest wiele. jak masz pompę mechaniczną to reugulujesz sobie wedle uznania.
to auto ma być do codziennej jazdy więc sobie moc daruję, alee obawiam się że mnie lutowanie będzie czekać bo mam chyba starego typu instalację. nawet manetki od B3 mi nie pasowały,
auto 89'
chmiel25, map jest osobno przynajmniej w AAT takim jak mam w C4. a jeśli tak dobrze znasz problematykę TDI to będę wiedział do kogo uderzać w trakcie zakładania elektryki.
co do myku z ciśnieniem doładowania to wiem bo mam za pomocą MBC w C4 podniesione. i do 100km/h robi jakieś 11,2s za to jak wyjmiesz bezpiecznik od ABS'u to smaży kapcie przy starcie, a tak tylko słychać że coś zaczyna obracać kołami ale nie pozwala żeby nadmiernie koła buksowały
co do myku z ciśnieniem doładowania to wiem bo mam za pomocą MBC w C4 podniesione. i do 100km/h robi jakieś 11,2s za to jak wyjmiesz bezpiecznik od ABS'u to smaży kapcie przy starcie, a tak tylko słychać że coś zaczyna obracać kołami ale nie pozwala żeby nadmiernie koła buksowały
chmiel25,
co do ciśnienia doładowania mam lepszy pomysł <ok> MBC lepiej się sprawdzi a i nie ma żadnych praktycznie dodatkowych kosztów. przy takim myku moge nawet 1.5barowym MAP'em obsługiwać nawet i 5barów doładowania.
myślę tylko nad tym żeby zrobić układzik podpinany do dolotu który by obniżał napięcie które nastawnik zwraca do komputera, wtedy kiedy pojawia się wieksze cisnienie doładowania układ będzie nam robił za opornik który by powodował coraz to większe podawanie paliwa wraz z rosnącym ciśnieniem doładowania. to w połączeniu z wtryskiwaczami od AEL'a sądzę że powinno pozwolić spokojnie dobić do 200KM i jakichś 400Nm, to już w tej budzie do codziennej jazdy powinno wystarczyć.
co do ciśnienia doładowania mam lepszy pomysł <ok> MBC lepiej się sprawdzi a i nie ma żadnych praktycznie dodatkowych kosztów. przy takim myku moge nawet 1.5barowym MAP'em obsługiwać nawet i 5barów doładowania.
myślę tylko nad tym żeby zrobić układzik podpinany do dolotu który by obniżał napięcie które nastawnik zwraca do komputera, wtedy kiedy pojawia się wieksze cisnienie doładowania układ będzie nam robił za opornik który by powodował coraz to większe podawanie paliwa wraz z rosnącym ciśnieniem doładowania. to w połączeniu z wtryskiwaczami od AEL'a sądzę że powinno pozwolić spokojnie dobić do 200KM i jakichś 400Nm, to już w tej budzie do codziennej jazdy powinno wystarczyć.