Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Nie trzyma wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
iciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:19

[80 B4 2.3 NG] Nie trzyma wolnych obrotów

Post autor: iciek » 02 sie 2012, 18:36

Witam.
[4/2.3NG]
Mam mianowicie dziwny problem gdy kupiłem mojego audika chodził na benzynie ale coś dziwnie już odpalał ale chodził na wolnych obrotach a podczas jazdy szedł elegancko.
Po troszku się to pogarszało. 3 dni temu założyłem gaz odebrałem go to odpalał jeszcze na benzynie.Dziś już na benzynie nie chciał łapać. Na gazie pali elegancko wszytko wolne obroty normalnie działają jeździ ładnie, a jak podczas jazdy na gazie przełączyłem na benzynę to ciągnie też elegancko nic się nie dzieje ale jak tylko puszcze gaz to obroty spadają i gaśnie, w ogóle niema wolnych obrotów na biegu jałowym.
i teraz pytanie czemu na gazie jest normalnie a na benzynie nie, co to może być i czy możecie polecić kogoś kto się dobrze zna na wtrysku mechanicznym z okolic Katowic.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2012, 08:20 przez iciek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 sie 2012, 18:38

_uwaga

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2012, 21:23


Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 03 sie 2012, 10:19

skoro zakladales gazownie do NG to po co ma Ci chodzic na benzie...

iciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:19

Post autor: iciek » 03 sie 2012, 13:40

Żeby taniej jeździć proste a po drugie jak siądzie pompa paliwa to zawsze dalej pojedziesz:D
Dziękuje bardzo za pomoc już chyba doszłem co jest grane ta guma nad przepływką została za słabo skręcona ściskiem i się dźwigła i brało lewe powietrze. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 03 sie 2012, 15:27

zasada jest jedna NG i lewe powietrze = nie kończący się kłopot

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 04 sie 2012, 17:03

Dregan pisze:zasada jest jedna NG i lewe powietrze = nie kończący się kłopot
widze cos wiesz na ten temat :mrgreen:

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 04 sie 2012, 20:57

niestety i stety :D

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 04 sie 2012, 21:54

W każdym niemal silniku benzynowym lewe powietrze powoduje kłopoty -mając na myśli lewe myślę o niezmierzonej, dodatkowej dawce nieujętej w bilansie całości mieszanki.
NG to żaden wyjątek. Już za czasów gaźników powietrze wpadające bokiem pod gaźnik potrafiło nieuważnych posiadaczy rzucić na glebę ;)
Przy wtrysku mechanicznym/elektromechanicznym konsekwencje mogą być po prostu....droższe, zwłaszcza jeżeli mamy gaz. Zubożenie mieszanki poza granicę palności, nagromadzenie, przeskok płomienia, bum, wypróżnienie portfela z jednoczesnym zrywaniem nocnym. Tak to wygląda z grubsza.
Najmniej chyba wrażliwe i drogie w razie W są monowtryski. Gaźnikowce potrafią huknąć nawet bez gazu przy zubożaniu mieszanki benzynowej. Elektroniczny wtrysk wyposażony w przepływkę(zwłaszcza klapkową) jak huknie gazem to ją oprócz gum, czy kolektorów z tworzyw posłać w niebyt.

K/KE -j ma całe mnóstwo miejsc, gdzie może dojść do nieszczelności. A już konstrukcje z zawijanymi jak baranie rogi kolektorami(no Audi, Audi ;) ) są często w kilku rejonach zaniedbane -np. uszczelnienia wtryskiwaczy, czy uszczelki kolektorów, bo niektórym się nie chce tego wyciągać i czyścić, uszczelniać. Do tego odmy, wężyki podciśnień....

Wniosek z tego nudzenia? Ja bym po założeniu gazu(a raczej przed) DOKŁADNIE obejrzał wszystko od obudowy filtra do samej głowicy, wężyki gumowe i łączenia podciśnień plus oringi prewencyjnie wymienił. To się opłaca -sprawdzałem ;-)

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 06 sie 2012, 10:30

z wikipedi to kazdy potrafi przekopiowac :mrgreen:
ale fakt, kolega wyzej ma racje <piwo>

aprops ogledzin wezykow itp itd... zakladam ze dokonywales tego na zimnym silniku no bo jak na rozgrzanym... :mrgreen: sam z autopsji wiem ze pekniecia moga byc tak niewielkich rozmiarow, niezauwazalnych dla oka a efekt lewego cugu jest...
iciek pisze:chyba doszłem co jest grane ta guma nad przepływką została za słabo skręcona ściskiem i się dźwigła i brało lewe powietrze
miron72 pisze:A już konstrukcje z zawijanymi jak baranie rogi kolektorami(no Audi, Audi ;) ) są często w kilku rejonach zaniedbane -np. uszczelnienia wtryskiwaczy, czy uszczelki kolektorów, bo niektórym się nie chce tego wyciągać i czyścić, uszczelniać.
kolega tez zapomnial dodac iz ssacy i wydechowy sa po tej samej stronie i dzieli je baaaaaaardzo niewielka odleglosc w zwiazku z czym powietrze wtlaczane ogrzewa sie mimo wszystko. Dodatkowo uklad 'krokowca' umieszczony jest wewnatrz 'baranich rogow' ssacego, tak wiec gumowe elementy, wezyki itp podatne sa na temp..
czyszczenie i konserwacja sa bardzo wazne. Wazne jest tez to aby wezyk odacy pod ssacym nie dotykal nigdzie kolektora. W jakims stropniu przedluza to zywotnosc wezyka.

no to niech kolega napisze czy to bylo to czy tez nie?
przyda sie nst ludziom i byc moze uchroni od powstawania kolejnych tematow typu : faluje na obrotach albo nie trzyma wolnych obrotow etc, itp....

cheers <piwo>

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 06 sie 2012, 11:30

nie raz się ogląda wężyki na aucie i niestety się nie wypatrzy , dlatego najlepiej wyjąć i na spokojnie kawałek po kawałku lukać

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 06 sie 2012, 11:59

Dregan pisze:nie raz się ogląda wężyki na aucie i niestety się nie wypatrzy , dlatego najlepiej wyjąć i na spokojnie kawałek po kawałku lukać
A zwłaszcza, że tam powietrze jest zasysane, więc nic nie kapie, nie bulgoce, nie kopci. Strasznie mozolna robota, ale potrafi rozwiązać większość problemów ze źle chodzącym silnikiem ;)
Dolot w 2.3 to jak niebieski czujnik w 2.0 <rotfl>

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 06 sie 2012, 12:01

można pobawić się z autostartem i psikać ale ja tą metodę bym pominął :D

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 06 sie 2012, 16:03

to i patenty z plakiem byly... :mrgreen:

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 06 sie 2012, 23:20

ale ja wole ich nie używać :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl