Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT/ABK] Spalanie stukowe podczas rozruchu i jazdy po nagrz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sie 2012, 15:51

@czarekj

Testy z aparatem były w innym aucie, VW BUS/GARBUS, tam chłopaki zakładali te silniki i nie mieli jakiś problemów...

ABT nie posiada przepływomierza, posiada chyba tylko czujnik temperatury zasysanego powietrza w monowtrysku ale pewny nie jestem.

Założę o większej przepustowości dolot i zobaczymy co się stanie.
Mam tez elektroniczny wariator zapłonu w którym mogę stworzyć mapę zapłonu 3D i tym chce się pobawić, mogę mu go trochę wtedy opóźnić w wyższym zakresie obrotów.
Moze to coś zmieni.

Miałem kiedys VW Polo 1.3 silnik 3F na wielopunktowym wtrysku DIGIFANT gdzie stopien sprężania wynosił 11. Silnik nie posiadał czujnika spalania stukowego, później doprezylem go blokiem z 1.6 ABU do wartości co najmniej 12 i tez nie było problemu...
Oczywiście silnik silnikowi nie równy...
To 1.6 wtedy zasilane LPG wypluło na hamowni 88KM i 141,5Nm, to prawie tyle co ABT a może i więcej i miało bardzo ładną charakterystykę.

@karolas123

Log był robiony przy cofniętym zapłonie, tak aby nie stukało, był ustawiony około 0 stopni.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 sie 2012, 16:18

Nie wiem, czy to pomoże ale możesz zrobić mały test. Potrzebne są lampa do zapłonu i młoteczek 100-200 gramów. Uruchamiasz silnik zaczynasz rytmicznie pukać w okolice stukowca. I wtedy zobaczysz lampą czy sterownik w ogóle reaguje na te stuki. Przynajmniej jedno ogarniesz. Jak nie będzie odzewu to albo walnięty stukowiec albo źle jest dokręcony.

P.S. Z tego co pamiętam są tam dwa takie same otwory obok siebie i nigdy nie wiem, w który ma być wkręcony ten czujnik. A siła to chyba 20 Nm.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 07 sie 2012, 16:56

tylko co koledze po stukowcu skoro komputer ecu i tak go nie obsluguje. mozna jedynie podlaczyc oscyloskop i patrzec kiedy cos rejestruje. Trzeba bylo by zibaczyc log z tym spalaniem stukowym. Ja jednak uwazam ze nie jest to problem mechaniczny bo mialem doczynienia z tym silnikiem mocno doprezonyn i problemu nie bylo. Ja na twoim miejscu zrobilbym log z kawalkiem tej sytuacji ze stukowym. Moze poprostu mieszanka ucieka w uboga.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 07 sie 2012, 17:45

Śmiechem żartem, a świece patrzyłeś? Może ze słabego materiału i grzeją się niesamowicie zapalając mieszankę?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 07 sie 2012, 21:14

Tak, wkladalem zimniejsze nawet i to samo...

Mierzylem dzis cisnienie sprezania i jest OK 14-14.5 na wszystkich cylindrach.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 sie 2012, 09:07

Jeszcze jest opcja rodem z epoki dwusuwów, że tam się na tłokach nazbierało dużo nagaru, ale raczej to mało prawdopodobne.
Sprawdź, czy moment zapłonu występuje gdy metalowa przesłona "wychodzi" z czujnika Halla.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 sie 2012, 11:58

Świeczki ładne czyste, denka tłoków tez...

Moment zapłonu OK. Z reszta mam drugi aparat na podmiankę i bez efektów...
Teraz jak się zrobiło chłodniej to jak by się lekko poprawiło...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 sie 2012, 13:43

O czyli jednak napewno jest to stukowe :oops: . W takim razie jak chlód pomaga, to ja nadal swoje bede tłukł, ze wzbogacic troche na blosie i patrzec co sie bedzie dziać moim zdaniem powinno pomoc.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 sie 2012, 14:55

Mam pytanie Piotrze czy przeszło Ci przez myśl wstawienie osprzętu z ABK i zrobienie go na fabrycznego Digifanta?

To znaczy wszystko zależy od portfela ale jakiś poważny handlarz powinien zrobić fajny rabat na komplet. Słyszałem, że stukowe spalanie nie najlepiej odbija się na silniku.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 08 sie 2012, 18:19

Bez sensu osprzet ABK teraz ladowac (koszta), lepiej juz 1.8T :)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sie 2012, 10:50

Teraz jak się zrobiło chłodniej to jak by się lekko poprawiło...
Sprawdzałeś termostat i regulator temperatury zasysanego powietrza? Może warto podawac do silnika tylko zimne powietrze.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 20 sie 2012, 00:33

czarekj pisze:
Teraz jak się zrobiło chłodniej to jak by się lekko poprawiło...
Sprawdzałeś termostat i regulator temperatury zasysanego powietrza? Może warto podawac do silnika tylko zimne powietrze.
Mam założony stożek, jest trochę osłonięty i ma poprowadzone powietrze z lampy.

Kolektor w ABT ma płaszcz wodny, na przewodzie od nagrzewnicy jest rozgałęzienie.
A gdybym wywalił podgrzewanie kolektora ssącego woda ? Jakieś minusy może mieć to w zimę przy pracy na gazie ?


Kompletuje graty do kolejnej modyfikacji, już prawie wszystko mam a będzie:

Wydech:
Kolektor z ABK 4-2-1 wraz z 2 rurka i tłumikiem przelotowym zamiast katalizatora.

Dolot:
Kolektor ssący o większym przekroju z AAE po lekkiej obróbce.
Usunięty JEŻ z kolektora.
Monowtrysk z AAE o większej średnicy + obróbka poprawiająca przepływ powietrza.
Dolot o większej średnicy (obudowa wtrysku z orurowaniem) ok 70-75mm z AAE.
Jakiś sensowny dolot chłodnego powietrza do stożka. (niestety nie mam jak zmieścić puszki a myślałem o takiej od V6 2.6)

Wariator zapłonu.


Update: 20.08.2012

Wymieniłem kolektory i na trzonkach zaworów ssących było bardzo dużo nagaru :/
Tylko czemu aż tyle, 2 lata temu rozbierałem silnik i wymieniałem zawory, zrobiłem ok 30K przez ten okres, możne przez zły wałek rozrządu który miałem założony ?

Edit:
Znalazłem ciekawy artykuł:
http://pobocze.net/mechanika/vag-fsi-cz ... -wspaniale

U mnie zawsze jak ściągałem pokrywę z mono wtrysku to było dużo oleju na nim, pobiera przez dolot olej z odmy i osadza się na zaworach, ze jeżdżę na gazie - brak benzyny w mieszance i niema komu zmywać tej mgiełki olejowej i zapieka się na gorących zaworach :-/ W odmie mam już włożone 2 wygaszacze płomieni aby olej odseparować ale widzę to niewiele pomaga :-/

Jakieś sugestie ?
Po zgaszeniu silnika, te chwilowe samozapłony to pewnie w wyniku rozgrzanego nagaru na ssących, może musiał bym go troszkę przegonic aby oczyścić ?
Na benzynie niema tych samozapłonów ponieważ po przekręceniu kluczykiem od razu odcinany jest zapłon i wtrysk a na gazie zawsze jeszcze zostaje trochę gazu w parowniku i przewodach.

petr52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: petr52 » 12 lis 2012, 16:30

Witam, temat jest o m.in. czujniku spalania stukowego, więc pytam kolegów, czy jest możliwy brak takiego czujnika w ABK.
Mój jest z grudnia 1992r. W miejscu czujnika jest przykręcony wkrętem M8 i zamalowany na niebiesko (jak plomba) cienki 0,5 mm2 przewód koloru zielonożóltego (jak masa bądź uziom w energetyce). Przewód wychodzi z rurki izolacyjnej która łączy się z innymi coraz grubszymi i wchodzą do kabiny.
Wszystko wygląda jakby było oryginalne.
Proszę o podpowiedź co można o tym sądzić.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2012, 22:07

W każdym abk jest czujnik mieści się koło alternatora.

Po drugie audi nie stosowało masy koloru zielono-żółtego jedynie jakiś kolor z brązowym.

petr52
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: petr52 » 13 lis 2012, 17:57

Dziękuję, zgadza się czujnik znalazłem jest pod przewodami za alernatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl