Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 01 sie 2012, 08:20

Tak to normalne.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 sie 2012, 23:05

Parę nowych gratów wpadło, parę rzeczy się zrobiło...

Felunek po urlopie odebrałem z regeneracji:
Obrazek Obrazek

Zaopatrzyłem się w porządne śruby do docisku i ogólnie odmalowałem nieco zacisk. Na zdjęciu z tarczą od 2,5 TDI:
Obrazek

... i w zadziwiająco szybkim tempie dotarła do mnie przesyłka z dystansem od 2,7 biT
Obrazek Obrazek

Niedługo postaram się wynaleźć jakiegoś tokarza i przerobić pierścień rozrusznika tak, żeby można już trwale skręcić skrzynię z silnikiem:D:D:D

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 07 sie 2012, 23:11

vigo1984sz, ładne kółko .. takie okrągłeeee <wodka>

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 sie 2012, 23:13

No właśnie na szczęście już okrągłe tak jak być powinno:D jeszcze jakieś "gumy" na to trzeba naciągnąć:D

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 10 sie 2012, 15:01

Mała ciekawostka... co wspólnego mają te trzy elementy na zdjęciu: skrzynia automat z 2,3 20V symb. AEL, skrzynia 01E manual DQS i półośki z automata 2,3 20V??

Obrazek

a no właśnie to co widać na zdjęciu poniżej. Mianowicie przeguby wewnętrzne są takie same w skrzyni automatycznej AEL jak i mocowanie przegubów wewnętrznych w skrzyni manualnej DQS :D

Obrazek

Oddałem do przeróbki koło dwumasowe pod pierścień rozrusznika z ABZ`ta. Panowie dumają już drugi dzień, czy po przełożeniu pierścienia trzeba to wyważać czy też nie...

Moim zdaniem, jeśli pierścień jest symetrycznie wytoczony, to i tak czy to pierścień od 3,0 TDi czy 4,2 V8 to stosunek masy powinien być równy tzn, w każdym punkcie okręgu zmniejszy się delikatnie ale w tym samym stopniu... no ale przekonać kogoś o tym to już inna bajka, choć mogę być w błędzie...

Pozdrawiam!!!

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 10 sie 2012, 15:17

Zasmuce cię Z przegubami nie odkryłeś hameryki :mrgreen: W automacie masz tylko różną długość półosiek. Przynajmnie wg etki.

Nie musisz wyważać tego zestawu ale jak możesz to wyważ.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 10 sie 2012, 15:20

Chmiel25 no zapewne już ktoś to kombinował, ale przypadkiem na to zupełnie wpadłem więc chwila radości i łezka w oku była:P hehe szukam właśnie półosiek z manuala 2,3;) Pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 10 sie 2012, 17:34

vigo1984sz pisze: już ktoś to kombinował,
Ja :mrgreen:
Pół oski pewno od 2.3 / v6 będą pasować :lol:
Ja mam lepszy misz masz zrobiony.
A z tego co mi sie po głowie kołacze to twoje przeguby będą pasować tylko na półoski od B4 TDI. Wieloklin jest inny przy tych przegóbach.
Ale sprawdz może u siebie wtedy wsadze inne półoski.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 11 sie 2012, 15:51

Panowie potrzebuję pomocy... jak ściągnąć przegub wewnętrzny ale ten od automata? widać go na zdjęciach powyżej... pomysłów mi brak:/

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 11 sie 2012, 19:09

Dobra poświęciłem jeden przegub, żeby sprawdzić co i jak... więc tak: fabryczne przeguby wewnętrzne mają zabezpieczenie, żeby tego krzyżaka wewnątrz nie można było wyjąć. Zamienniki już tego nie posiadają, czyli ja akurat wybiłem na siłę półośkę niszcząc pierścień zabezpieczający na końcu, ale prawidłowo to powinienem usunąć te malutkie wypustki po bokach, które blokowały ten krzyżak i dopiero wtedy zdjąć zabezpieczenie na końcu półośki...

Teraz sprawa pierwszorzędna... przegub wewnętrzny automata ma 34 zęby. Fakt pasuję kształtem na skrzynie 01E, jednak półośki od skrzyni manualnej 2,3 20V itp mają 33 zęby. Więc szukam i kombinuje dalej:)

Pozdrawiam!!

No i wszystko jasne... poszukuję półosiek od 2,8 manuala:D ilość zębów wew. 34 a przeguby zewnętrzne pozostaną mi wtedy bez zmian na dużym łożysku:D

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 sie 2012, 21:14

A było zapytać wuja Chmielka :mrgreen: Nie wiem czy ci podejda bo jest też inna średnica wieloklinu. Na 100% pasują od B4 TDI i one również pasuja na przegub od V6.

Mi od 2.8 nie pasowały. Miały za małą średnice wieloklinu.

Pozdro

Pisz jak coś na GG.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 11 sie 2012, 23:52

Chmielu co ja bym bez Ciebie zrobił?:P hehe, ale tak na serio to widziałem na aukcjach, że piszą 1,9tdi V6 2,6 2,8 to chyba to samo co? chociaż widziałem właśnie, że od V6 to sprzedają też z tymi zwykłymi przegubami wewnętrznymi, nie tymi zamkniętymi... muszę jutro zobaczyć w Etce czy faktycznie były tego dwa rodzaje...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 sie 2012, 23:59

Moje od V6 nie pasowały średnica wieloklinu, jedyne które były ok to od TDI. Ja mam je spięte z przegubami zewnętrznymi od Passata B5FL bo są wieksze i były nowe.
Najprościej było by iść na szrot i wybierać. Zawsze możesz spróbować przełożyć wnętrze przegubu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 sie 2012, 23:48

Kolo zamachowe jak masz mozliwosc to wywaz.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 16 sie 2012, 00:38

Twój hipcio musi jeszcze nabrać ostatecznych wymiarów:)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl