Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Parę nowych gratów wpadło, parę rzeczy się zrobiło...
Felunek po urlopie odebrałem z regeneracji:
Zaopatrzyłem się w porządne śruby do docisku i ogólnie odmalowałem nieco zacisk. Na zdjęciu z tarczą od 2,5 TDI:
... i w zadziwiająco szybkim tempie dotarła do mnie przesyłka z dystansem od 2,7 biT
Niedługo postaram się wynaleźć jakiegoś tokarza i przerobić pierścień rozrusznika tak, żeby można już trwale skręcić skrzynię z silnikiem:D:D:D
Pozdrawiam!
Felunek po urlopie odebrałem z regeneracji:
Zaopatrzyłem się w porządne śruby do docisku i ogólnie odmalowałem nieco zacisk. Na zdjęciu z tarczą od 2,5 TDI:
... i w zadziwiająco szybkim tempie dotarła do mnie przesyłka z dystansem od 2,7 biT
Niedługo postaram się wynaleźć jakiegoś tokarza i przerobić pierścień rozrusznika tak, żeby można już trwale skręcić skrzynię z silnikiem:D:D:D
Pozdrawiam!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Mała ciekawostka... co wspólnego mają te trzy elementy na zdjęciu: skrzynia automat z 2,3 20V symb. AEL, skrzynia 01E manual DQS i półośki z automata 2,3 20V??
a no właśnie to co widać na zdjęciu poniżej. Mianowicie przeguby wewnętrzne są takie same w skrzyni automatycznej AEL jak i mocowanie przegubów wewnętrznych w skrzyni manualnej DQS
Oddałem do przeróbki koło dwumasowe pod pierścień rozrusznika z ABZ`ta. Panowie dumają już drugi dzień, czy po przełożeniu pierścienia trzeba to wyważać czy też nie...
Moim zdaniem, jeśli pierścień jest symetrycznie wytoczony, to i tak czy to pierścień od 3,0 TDi czy 4,2 V8 to stosunek masy powinien być równy tzn, w każdym punkcie okręgu zmniejszy się delikatnie ale w tym samym stopniu... no ale przekonać kogoś o tym to już inna bajka, choć mogę być w błędzie...
Pozdrawiam!!!
a no właśnie to co widać na zdjęciu poniżej. Mianowicie przeguby wewnętrzne są takie same w skrzyni automatycznej AEL jak i mocowanie przegubów wewnętrznych w skrzyni manualnej DQS
Oddałem do przeróbki koło dwumasowe pod pierścień rozrusznika z ABZ`ta. Panowie dumają już drugi dzień, czy po przełożeniu pierścienia trzeba to wyważać czy też nie...
Moim zdaniem, jeśli pierścień jest symetrycznie wytoczony, to i tak czy to pierścień od 3,0 TDi czy 4,2 V8 to stosunek masy powinien być równy tzn, w każdym punkcie okręgu zmniejszy się delikatnie ale w tym samym stopniu... no ale przekonać kogoś o tym to już inna bajka, choć mogę być w błędzie...
Pozdrawiam!!!
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ja :mrgreen:vigo1984sz pisze: już ktoś to kombinował,
Pół oski pewno od 2.3 / v6 będą pasować :lol:
Ja mam lepszy misz masz zrobiony.
A z tego co mi sie po głowie kołacze to twoje przeguby będą pasować tylko na półoski od B4 TDI. Wieloklin jest inny przy tych przegóbach.
Ale sprawdz może u siebie wtedy wsadze inne półoski.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dobra poświęciłem jeden przegub, żeby sprawdzić co i jak... więc tak: fabryczne przeguby wewnętrzne mają zabezpieczenie, żeby tego krzyżaka wewnątrz nie można było wyjąć. Zamienniki już tego nie posiadają, czyli ja akurat wybiłem na siłę półośkę niszcząc pierścień zabezpieczający na końcu, ale prawidłowo to powinienem usunąć te malutkie wypustki po bokach, które blokowały ten krzyżak i dopiero wtedy zdjąć zabezpieczenie na końcu półośki...
Teraz sprawa pierwszorzędna... przegub wewnętrzny automata ma 34 zęby. Fakt pasuję kształtem na skrzynie 01E, jednak półośki od skrzyni manualnej 2,3 20V itp mają 33 zęby. Więc szukam i kombinuje dalej:)
Pozdrawiam!!
No i wszystko jasne... poszukuję półosiek od 2,8 manuala:D ilość zębów wew. 34 a przeguby zewnętrzne pozostaną mi wtedy bez zmian na dużym łożysku:D
Teraz sprawa pierwszorzędna... przegub wewnętrzny automata ma 34 zęby. Fakt pasuję kształtem na skrzynie 01E, jednak półośki od skrzyni manualnej 2,3 20V itp mają 33 zęby. Więc szukam i kombinuje dalej:)
Pozdrawiam!!
No i wszystko jasne... poszukuję półosiek od 2,8 manuala:D ilość zębów wew. 34 a przeguby zewnętrzne pozostaną mi wtedy bez zmian na dużym łożysku:D
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Chmielu co ja bym bez Ciebie zrobił?:P hehe, ale tak na serio to widziałem na aukcjach, że piszą 1,9tdi V6 2,6 2,8 to chyba to samo co? chociaż widziałem właśnie, że od V6 to sprzedają też z tymi zwykłymi przegubami wewnętrznymi, nie tymi zamkniętymi... muszę jutro zobaczyć w Etce czy faktycznie były tego dwa rodzaje...