Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 28 sie 2012, 14:17

dokładnie tak były podłaczone i teraz się zastanawiam czy to nie jakiś kabel od ori wiązki silnika , jak wróce z pracy to zrobie foto gdzie doszedlem najdalej z nim .Szczerze wątpie zeby ktoś uzywałoznakowania kabli przy zakladaniu gazu .

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 30 sie 2012, 00:31

moim zdaniem każdy szanujący się mechanik powinien założyć wsuwkę lub zlutować i zrobić to tak jak Bozia przykazała a nie bawić się w prowizoryczne skręcanie przewodów.

U mnie sonda jest bezpośrednio pod sterownik gazu podpięta, a sterownik gazowy w zależności od tego na jakim paliwie pracuje silnik przekazuje wskazania bezpośrednio na komputer silnika, lub oszukuje komputer silnika emulacją.

i nie ma takich prowizorek zrobionych przy sondzie, za to o kwiatki postarali się robiąc odcięcie wtryskiwaczy, no ale jak widac nigdy nie może być zbyt kolorowo

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 31 sie 2012, 21:25

Wkład z kata mam usunięty i sonda prawidłowo pracuje. Jedynie denerwuje mnie dźwięk o którym jabko_nb pisał. W tym miesiącu się tego odgłosu pozbędę. Co do sondy to jako że w naszych autach występują sondy 3-przewodowe, masę mają z układu wydechowego. Czas i temperatura swoje robią, wydech koroduje i sonda gubi masę.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 31 sie 2012, 23:36

dlatego warto poprowadzić dodatkowo masę, i mieć pewność że sonda zawsze ją ma, najlepiej Vagiem sprawdzić poprawność działania sondy.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 wrz 2012, 08:06

Od dłuższego czasu zastanawiam się czy ori sondy 3-przewodowe nie biorą masy z masy grzałki. A niech za przykład posłuży doświadczenie. Przy pracującym silniku wystarczy odpiąć zasilanie grzałki i sonda stoi na pół wolta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2012, 08:18

Francis1982 pisze:Od dłuższego czasu zastanawiam się czy ori sondy 3-przewodowe nie biorą masy z masy grzałki
Nigdy tak nie było i nie ma. Masę biorą z korektora.

A jeśli wymieniamy i chcemy poprawić zawsze można kupić 4 przewodową.
Francis1982 pisze:Przy pracującym silniku wystarczy odpiąć zasilanie grzałki i sonda stoi na pół wolta
Bo spada temperatura sondy a do poprawnego jej działania potrzeba 300stC chwilowe odłączenie powoduje spadek i złej pracy.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 01 wrz 2012, 09:29

Apropo grzałki....ona cały czas grzeje czy wyłącza się gdy silnik się rozgrzeje??

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 01 wrz 2012, 23:59

z mojej wiedzy, niepotwierdzonej literaturą, a jedynie rozmowami, z innymi osobami, wynika, że grzałka sondy pracuje non stop podczas pracy silnika.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 13:00

To ja już mogę potwierdzić tą wiedzę. Poszperałem po schematach i faktycznie grzałka zasilana jest non stop po plusie ze stacyjki przez bezpiecznik #28 ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2012, 18:34

Zapomniałeś o przekaźniku pompy który zasila pompę w baku, grzanie sondy, wtryski i jest sterowany z ecu.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 20:20

Czyli plus na pompie, sondzie i wtryskach jest po przekaźniku?? Czy sonda jest grzana z oddzielnego obwodu?? Masa schematów jest mniej lub bardziej pasujących do naszych aut.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2012, 22:20

manfred19 pisze:Czyli plus na pompie, sondzie i wtryskach jest po przekaźniku??
Z moich info tak. Tak jest ADA ale też podobnie jest w ABT i w ABK i innych też podobnie bo ta sama skrzynka bezpiecznikowa.
Obrazek

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 23:11

Kolego możesz zdradzić źródło tego schematu?? Masz może więcej dokumentacji do silnika ADA??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2012, 22:36

Vivid WorkshopData

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 05 wrz 2012, 12:42

Senkju senkju ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl