[2.0 ABT] Wskaźnik temperatury
wyczyściłem obie wtyczki zegarów: żółtą i niebieską. wypryskałem je płynem kontakt do czyszczenia połączeń elektrycznych a następnie kilka razy wetknąłem żeby się oczyściły styki.Jarewa pisze:Nie przeczyściłeś wtyczek licznika (żółta szczególnie pin 2)
czujnik ma trzy piny - który mam z którym połączyć? wskaźnik paliwa pokazuje za każdym razemJarewa pisze: Skoro poziom paliwa ok. To zdejmij wtyczkę z czujnika i z masą jeden z pinów wtyczki. Wtedy tobie wyjdzie czy licznik czy czujnik.
Podłączyłem żarówkę, którą używałem do testów pod aku aby ją sprawdzić - świeci. Jeszcze raz dla pewności połączyłem przez nią wszystkie piny kolejno po dwa w tej wtyczce - efektu brak. Następnie zrobiłem to samo łącząc każdy kolejny pin z masą od silnika - również efektu brak. Ani na zegarach nic się nie dzieje ani żarówka się nie zapala.
mam miernik uniwersalny więc teoretycznie mam czymA masz czym zmierzyć napięcia na pinach?
nie wiem czy dobrze rozumiem - mam mierzyć napięcie na każdym z pinów wtyczki biorąc masę z silnika?Jarewa pisze: Mierz względem masy silnika. Na jednym powinno być 10V
żarówka sprawna, bo przekręceniu kluczyka w stacyjne ta lampka migaJarewa pisze:Kontrolka przegrzania sprawna żarówka?
witam
Ja mam inne pytanie odnośnie wskaźnika temperatury. A mianowicie mi pokazuje okolo 120 tzn dochodzi do takiego wskazania i się zatrzymuje. Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
Wentylatory na chłodnicy włączają się, termostat prawdopodobnie puszcza bo wszystkie rurki są gorące. Zresztą termostat został wymieniony na oryginalny. Jedynie została przerobiona rura gumowa główna odprowadzająca wodę od silnika do chłodnicy. Zrobiła się w niej dziurka i do środka została wmontowana metalowa rurka . Podobno w niczym to nie przeszkadza w przepływie płynu chłodniczego.
Mechanik zasugerował , że to może być elektroniczne przestawienie zegara. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Czy to prawda ? A może zastosować te zwarcie tych 3 pinów w tej szarejj wtyczce ? Może sie wskaźnikowi poprawi.
Ja mam inne pytanie odnośnie wskaźnika temperatury. A mianowicie mi pokazuje okolo 120 tzn dochodzi do takiego wskazania i się zatrzymuje. Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
Wentylatory na chłodnicy włączają się, termostat prawdopodobnie puszcza bo wszystkie rurki są gorące. Zresztą termostat został wymieniony na oryginalny. Jedynie została przerobiona rura gumowa główna odprowadzająca wodę od silnika do chłodnicy. Zrobiła się w niej dziurka i do środka została wmontowana metalowa rurka . Podobno w niczym to nie przeszkadza w przepływie płynu chłodniczego.
Mechanik zasugerował , że to może być elektroniczne przestawienie zegara. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Czy to prawda ? A może zastosować te zwarcie tych 3 pinów w tej szarejj wtyczce ? Może sie wskaźnikowi poprawi.
szczerze co do czujnika to nie wiem jaki jest bo jak go kupiłem samochód oczywiście 2 lata temu to nic się nie działo. Zaczęło się dziać przed wymiana termostatu i jakiś czas było dobrze poźniej zmiana akumulatora bo padł mi po tym jak go rozwalał alternator, później była druga wymiana bo pierwszy mechanik okazał się pseudomechanikiem było bez zmian okolo 100, teraz była wymiana paska rozrządu i wszystkich innych pasków. I skoczyło mi na 110 i ciut ponad. Zauważyłem zwiększony stan płynu chłodzącego i zastanawiam sie czy nie jest to tym tez spowodowane. Jest za dużo i nie ma jak przepływać, ciśnienie trzyma i może być tego przyczyna lub zapowietrzenia. Bo gdzieś na forum elektrody wyczytałem, że płynu przy instalacji gazowej powinno być poniżej minimum odrobinę, a jest ponad max na wskaźniku wyrównawczego zbiorniczka.PieterB pisze:ja bym obstawiał że to wina czujnika tego szarego, pewnie jest jakiś tani zamiennik wstawiony.IrekB pisze:Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
[ Dodano: 2012-10-05, 12:10 ]
A i jeszcze jedno od kiedy tak Ci pokazuje :?: czy od początku tak było :?:
Drugi powód to zapowietrzenie. tylko czy udami się odpowietrzyć.