Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Wskaźnik temperatury

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2012, 18:55

Nie przeczyściłeś wtyczek licznika (żółta szczególnie pin 2) :-P Skoro poziom paliwa ok. To zdejmij wtyczkę z czujnika i z masą jeden z pinów wtyczki. Wtedy tobie wyjdzie czy licznik czy czujnik.

Przyjrzyj się ścieżce pierwszej od dołu co idzie od niebieskiej wtyczki pin 1 na drugą stronę płytki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 wrz 2012, 20:57

Jarewa pisze:Nie przeczyściłeś wtyczek licznika (żółta szczególnie pin 2) :-P
wyczyściłem obie wtyczki zegarów: żółtą i niebieską. wypryskałem je płynem kontakt do czyszczenia połączeń elektrycznych a następnie kilka razy wetknąłem żeby się oczyściły styki.
Jarewa pisze: Skoro poziom paliwa ok. To zdejmij wtyczkę z czujnika i z masą jeden z pinów wtyczki. Wtedy tobie wyjdzie czy licznik czy czujnik.
czujnik ma trzy piny - który mam z którym połączyć? wskaźnik paliwa pokazuje za każdym razem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2012, 21:16

Nie pamiętam, ale to jeden kij podłącz trzy razem (jeden to masa drugi to kontrolka przegrzania trzeci to wskaźnik temp.) tym sposobem nic nie spalisz a jedynie właczysz kontrolę dla testów olej ją jak świeci.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 06 wrz 2012, 21:09

Mam żarówkę od postojówek w obudowie z dwoma kabelkami. Łączyłem dzisiaj dzisiaj przez to ustrojstwo kolejno po dwa piny z wtyczki czujnika, potem włączałem zapłon i ani nie zaświecała się kontrolka przegrzania ani nie wstawał wskaźnik.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2012, 21:36

O ile żarówka ok to brak masy w wtyczce, trzeba było jeszcze sprawdzić do masy budy.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 wrz 2012, 21:47

Podłączyłem żarówkę, którą używałem do testów pod aku aby ją sprawdzić - świeci. Jeszcze raz dla pewności połączyłem przez nią wszystkie piny kolejno po dwa w tej wtyczce - efektu brak. Następnie zrobiłem to samo łącząc każdy kolejny pin z masą od silnika - również efektu brak. Ani na zegarach nic się nie dzieje ani żarówka się nie zapala.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 wrz 2012, 11:41

A masz czym zmierzyć napięcia na pinach? Mierz względem masy silnika. Na jednym powinno być 10V Trochę mnie dziwi bo wygląda na problem licznikowy. Kontrolka przegrzania sprawna żarówka?

Spróbuj z większą żarówką 10w bo 4 może być ciut za słaba ale mimo to powinno też na niej wskazać.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 wrz 2012, 19:45

A masz czym zmierzyć napięcia na pinach?
mam miernik uniwersalny więc teoretycznie mam czym
Jarewa pisze: Mierz względem masy silnika. Na jednym powinno być 10V
nie wiem czy dobrze rozumiem - mam mierzyć napięcie na każdym z pinów wtyczki biorąc masę z silnika?
Jarewa pisze:Kontrolka przegrzania sprawna żarówka?
żarówka sprawna, bo przekręceniu kluczyka w stacyjne ta lampka miga

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 wrz 2012, 20:20

grze pisze:na każdym z pinów wtyczki biorąc masę z silnika
Tak bo nie wiem na którym ale na jednym musi być ok 10v a na drugim masa

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 wrz 2012, 18:17

Zmierzyłem dzisiaj napięcie na pinach wtyczki czujnika - nic 0 V

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2012, 19:43

No to tu zostaw idź na drugi koniec. Licznik, wtyczka licznika, przewody, kostki pod kolumną kierowniczą. Bodajże żółta (ale nie jestem pewny czy oby żółta)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 wrz 2012, 22:38

Płyta zegarów była w naprawie miesiąc temu. To jest zdjęcie sprzed naprawy:
Obrazek

Elektronik, który ją naprawiał twierdzi, że wymienił wszystkie luty i ją sprawdził. Jednak ta dolna ścieżka, o której wspominałeś mnie martwi ze względu na to, że jest naprawiana.

IrekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2012, 09:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: IrekB » 05 paź 2012, 10:24

witam
Ja mam inne pytanie odnośnie wskaźnika temperatury. A mianowicie mi pokazuje okolo 120 tzn dochodzi do takiego wskazania i się zatrzymuje. Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
Wentylatory na chłodnicy włączają się, termostat prawdopodobnie puszcza :) bo wszystkie rurki są gorące. Zresztą termostat został wymieniony na oryginalny. Jedynie została przerobiona rura gumowa główna odprowadzająca wodę od silnika do chłodnicy. Zrobiła się w niej dziurka i do środka została wmontowana metalowa rurka :). Podobno w niczym to nie przeszkadza w przepływie płynu chłodniczego.
Mechanik zasugerował , że to może być elektroniczne przestawienie zegara. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Czy to prawda ? A może zastosować te zwarcie tych 3 pinów w tej szarejj wtyczce ? Może sie wskaźnikowi poprawi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2012, 12:09

IrekB pisze:Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
ja bym obstawiał że to wina czujnika tego szarego, pewnie jest jakiś tani zamiennik wstawiony.

[ Dodano: 2012-10-05, 12:10 ]
A i jeszcze jedno od kiedy tak Ci pokazuje :?: czy od początku tak było :?:

IrekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2012, 09:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: IrekB » 05 paź 2012, 13:58

PieterB pisze:
IrekB pisze:Nie wiem czy to wina wskaźnika czy czujnika.
ja bym obstawiał że to wina czujnika tego szarego, pewnie jest jakiś tani zamiennik wstawiony.

[ Dodano: 2012-10-05, 12:10 ]
A i jeszcze jedno od kiedy tak Ci pokazuje :?: czy od początku tak było :?:
szczerze co do czujnika to nie wiem jaki jest bo jak go kupiłem samochód oczywiście 2 lata temu to nic się nie działo. Zaczęło się dziać przed wymiana termostatu i jakiś czas było dobrze poźniej zmiana akumulatora bo padł mi po tym jak go rozwalał alternator, później była druga wymiana bo pierwszy mechanik okazał się pseudomechanikiem było bez zmian okolo 100, teraz była wymiana paska rozrządu i wszystkich innych pasków. I skoczyło mi na 110 i ciut ponad. Zauważyłem zwiększony stan płynu chłodzącego i zastanawiam sie czy nie jest to tym tez spowodowane. Jest za dużo i nie ma jak przepływać, ciśnienie trzyma i może być tego przyczyna lub zapowietrzenia. Bo gdzieś na forum elektrody wyczytałem, że płynu przy instalacji gazowej powinno być poniżej minimum odrobinę, a jest ponad max na wskaźniku wyrównawczego zbiorniczka.
Drugi powód to zapowietrzenie. tylko czy udami się odpowietrzyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl