Witam,
Panowie zamiast zmieniac paisty z tylu w ktoprej przekrecilem srube oraz bebnow i klockow postanowialem ze na szrocie kupie w dobrym stanie belke z tarczowkami
Co myslicie o tym ?? ktos juz SWAP-owal tylnia os w b3 z bebnami ??
Jakies komplikacje przewidziane ?? specjalny sprzet ?? dodatkowe umiejetnosci (typu szybka ucieczka z pod auta kiedy bedzie spadalo z kobylek :lol: ??
Zmieniasz belkę, wielu komplikacji tam nie ma.
Ja jednak dzisiaj wolałbym mieć bebny niż cierpieć z wiecznie zapiekającymi się tylnymi zaciskami, czyt. ręcznym
Właśnie myślałem o tym samym u ojca. Wydawało mi się że to kwestia wymiany samych zacisków, dołożenie tarczy i klocków. Całą belkę trzeba by wymienić ?
Z tego co widzę to ETKA pokazuje że całej belki nie trzeba wymieniać. Wystarczy niby tylko elementy od piasty do zewnętrznej części wymienić i ma hulać.
Jak zobaczyłem ceny bębnów to się przeraziłem. Cholernie to drogie w porównaniu z tarczowymi.
A linka recznego ? przeciez jest inna? a przewody hamulcowe? a korektor hamowania ?? przeciez te elementy sie ruznia , czy ja wiem czy to oszczednosc , teraz masz zezbe elastyczne przwody hamulcowe ich zamocowanie moze sie ruznic , jak korektor hamowania bedzie nieodpowiednio działał to na pierwszym lepszym winklu bedziesz w rowie leżał ,robiłes kiedys hamulce ?(przewody) zaczniesz wykrecac jeden w starym aucie a kolejne beda do wymiany tazke moze sie okazac ze bedziesz jeszcze bulił...
ty no sluchaj uwazam ze całe przedsiewziecie jest niewarte zachodu nameczysz sie i tyle , korektor pewnie sie rózni bo hamulce bebnowe potrzebuja wiekszej sily do dzialania niz tarcze ,uwazam ze to niezbyt dobry pomysł oszczedzanie na bezpieczeństwu a w jakim stanie jest tamta belka? łozyska ?? uszczelnienia w cylinderkach ? hamulce z tylu niemusza byc az takie zyletki wie to ten co motorkami smiga pozatym jak bedziesz rozkrecał układ to ucieknie ci czesc plynu i ponowne odpowietrzanie itp.... duzo roboty ale to tylko moje zdanie ...
[ Dodano: 2007-10-26, 15:45 ]
zrób tak jak jest w orginale fabryka troche wiecej pracowala nad tym niz my
wszystko sie zgadza tylko chce tam wlozyc 2.0 16v i chgcialem tarcze dla lepszego hamowania
plyn nie ucieknie bo caly uklad juz nie ma plynu bo trzeba bylo wymiunic serwo i pompe ham
w starej belce lozyska sa do wymiany piasta bo sruba przekrecila gwint i byc mnoze cylinderki
to ze wstawisz tarcze z tyłu to ci hamowania raczej niepolepszy rozklad sil hamowania musi byc w stosunku 70% przód 30% tył i tak samo bebny jak i tarcze hamuja z taka wartoscia bo inaczej tylne kola by sie blokowały jesli chcesz polepszyc hamowanie to wstaw szersze fele wieksze tarcze i masz po klopocie
[ Dodano: 2007-10-26, 17:45 ]
inaczej ma sie sytuacja gdy masz abs..
wiekszosc aut z abs niema korektora hamowania a rozkład sil niebedzie wynosil 70/30% bo to jest wartosc z marginesem bezpieczeństwa a w aucie z abs system czuwa zeby koło sie niezblokowało wiec jest to na granicy przyczepnosci..