Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 PM]Wymiana tylu z bebnow na tarcze

Andrew^

[B3 PM]Wymiana tylu z bebnow na tarcze

Post autor: Andrew^ » 21 paź 2007, 21:57

Witam,
Panowie zamiast zmieniac paisty z tylu w ktoprej przekrecilem srube ;-) oraz bebnow i klockow postanowialem ze na szrocie kupie w dobrym stanie belke z tarczowkami :-D
Co myslicie o tym ?? ;-) ktos juz SWAP-owal tylnia os w b3 z bebnami ??
Jakies komplikacje przewidziane ?? specjalny sprzet ?? dodatkowe umiejetnosci (typu szybka ucieczka z pod auta kiedy bedzie spadalo z kobylek :lol: ??

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4660
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 23 paź 2007, 01:37

Zmieniasz belkę, wielu komplikacji tam nie ma.
Ja jednak dzisiaj wolałbym mieć bebny niż cierpieć z wiecznie zapiekającymi się tylnymi zaciskami, czyt. ręcznym ;-)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 23 paź 2007, 18:48

Właśnie myślałem o tym samym u ojca. Wydawało mi się że to kwestia wymiany samych zacisków, dołożenie tarczy i klocków. Całą belkę trzeba by wymienić ?

Tak orientacyjnie jaki wyjdzie koszt tego ?

punk

Post autor: punk » 23 paź 2007, 21:32

Doc pisze:Ja jednak dzisiaj wolałbym mieć bebny niż cierpieć z wiecznie zapiekającymi się tylnymi zaciskami, czyt. ręcznym ;-)
I słabym ręcznym. Tez odradzam zmianę na tarcze.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 24 paź 2007, 00:09

Z tego co widzę to ETKA pokazuje że całej belki nie trzeba wymieniać. Wystarczy niby tylko elementy od piasty do zewnętrznej części wymienić i ma hulać.

Jak zobaczyłem ceny bębnów to się przeraziłem. Cholernie to drogie w porównaniu z tarczowymi.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 24 paź 2007, 11:03

Widzr OGr kombinujesz jak mozesz tak jak ja :-D
Wydaje mi sie tylko ze bedzie problem z mocowaniem zasisku do belki ;-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 14:10

Zdjęcia tylnego mocowania jarzma i kolego niestety ZONK :cry:

Trzeba zmieniać belkę :-/

[ Dodano: 2007-10-26, 14:11 ]
Dodane bo się chyba nie zmieściło

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 15:27

A linka recznego ? przeciez jest inna? a przewody hamulcowe? a korektor hamowania ?? przeciez te elementy sie ruznia , czy ja wiem czy to oszczednosc , teraz masz zezbe elastyczne przwody hamulcowe ich zamocowanie moze sie ruznic , jak korektor hamowania bedzie nieodpowiednio działał to na pierwszym lepszym winklu bedziesz w rowie leżał ,robiłes kiedys hamulce ?(przewody) zaczniesz wykrecac jeden w starym aucie a kolejne beda do wymiany tazke moze sie okazac ze bedziesz jeszcze bulił...

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 15:32

Czyli korektor hamowania sie takze rozni ??
Ostatnio zmieniony 26 paź 2007, 18:46 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 15:43

ty no sluchaj uwazam ze całe przedsiewziecie jest niewarte zachodu nameczysz sie i tyle , korektor pewnie sie rózni bo hamulce bebnowe potrzebuja wiekszej sily do dzialania niz tarcze ,uwazam ze to niezbyt dobry pomysł oszczedzanie na bezpieczeństwu a w jakim stanie jest tamta belka? łozyska ?? uszczelnienia w cylinderkach ? hamulce z tylu niemusza byc az takie zyletki wie to ten co motorkami smiga pozatym jak bedziesz rozkrecał układ to ucieknie ci czesc plynu i ponowne odpowietrzanie itp.... duzo roboty ale to tylko moje zdanie ...

[ Dodano: 2007-10-26, 15:45 ]
zrób tak jak jest w orginale fabryka troche wiecej pracowala nad tym niz my :)

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 17:00

wszystko sie zgadza tylko chce tam wlozyc 2.0 16v ;) i chgcialem tarcze dla lepszego hamowania ;)
plyn nie ucieknie bo caly uklad juz nie ma plynu bo trzeba bylo wymiunic serwo i pompe ham ;)
w starej belce lozyska sa do wymiany piasta bo sruba przekrecila gwint i byc mnoze cylinderki ;)

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 17:44

to ze wstawisz tarcze z tyłu to ci hamowania raczej niepolepszy rozklad sil hamowania musi byc w stosunku 70% przód 30% tył i tak samo bebny jak i tarcze hamuja z taka wartoscia bo inaczej tylne kola by sie blokowały jesli chcesz polepszyc hamowanie to wstaw szersze fele wieksze tarcze i masz po klopocie

[ Dodano: 2007-10-26, 17:45 ]
inaczej ma sie sytuacja gdy masz abs..

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 18:37

tzn ?? ;) dlaczego do abs-u jak mniemam dedykowane sa tarcze ??

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 19:02

leito1610 pisze:
[ Dodano: 2007-10-26, 17:45 ]
inaczej ma sie sytuacja gdy masz abs..
z rozkładem siły hamowania raczej sprawa ma się tak samo 8-)

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 19:35

wiekszosc aut z abs niema korektora hamowania a rozkład sil niebedzie wynosil 70/30% bo to jest wartosc z marginesem bezpieczeństwa a w aucie z abs system czuwa zeby koło sie niezblokowało wiec jest to na granicy przyczepnosci..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl