Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM]Wymiana tylu z bebnow na tarcze

Andrew^

[B3 PM]Wymiana tylu z bebnow na tarcze

Post autor: Andrew^ » 21 paź 2007, 21:57

Witam,
Panowie zamiast zmieniac paisty z tylu w ktoprej przekrecilem srube ;-) oraz bebnow i klockow postanowialem ze na szrocie kupie w dobrym stanie belke z tarczowkami :-D
Co myslicie o tym ?? ;-) ktos juz SWAP-owal tylnia os w b3 z bebnami ??
Jakies komplikacje przewidziane ?? specjalny sprzet ?? dodatkowe umiejetnosci (typu szybka ucieczka z pod auta kiedy bedzie spadalo z kobylek :lol: ??

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 23 paź 2007, 01:37

Zmieniasz belkę, wielu komplikacji tam nie ma.
Ja jednak dzisiaj wolałbym mieć bebny niż cierpieć z wiecznie zapiekającymi się tylnymi zaciskami, czyt. ręcznym ;-)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 23 paź 2007, 18:48

Właśnie myślałem o tym samym u ojca. Wydawało mi się że to kwestia wymiany samych zacisków, dołożenie tarczy i klocków. Całą belkę trzeba by wymienić ?

Tak orientacyjnie jaki wyjdzie koszt tego ?

punk

Post autor: punk » 23 paź 2007, 21:32

Doc pisze:Ja jednak dzisiaj wolałbym mieć bebny niż cierpieć z wiecznie zapiekającymi się tylnymi zaciskami, czyt. ręcznym ;-)
I słabym ręcznym. Tez odradzam zmianę na tarcze.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 24 paź 2007, 00:09

Z tego co widzę to ETKA pokazuje że całej belki nie trzeba wymieniać. Wystarczy niby tylko elementy od piasty do zewnętrznej części wymienić i ma hulać.

Jak zobaczyłem ceny bębnów to się przeraziłem. Cholernie to drogie w porównaniu z tarczowymi.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 24 paź 2007, 11:03

Widzr OGr kombinujesz jak mozesz tak jak ja :-D
Wydaje mi sie tylko ze bedzie problem z mocowaniem zasisku do belki ;-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 14:10

Zdjęcia tylnego mocowania jarzma i kolego niestety ZONK :cry:

Trzeba zmieniać belkę :-/

[ Dodano: 2007-10-26, 14:11 ]
Dodane bo się chyba nie zmieściło

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 15:27

A linka recznego ? przeciez jest inna? a przewody hamulcowe? a korektor hamowania ?? przeciez te elementy sie ruznia , czy ja wiem czy to oszczednosc , teraz masz zezbe elastyczne przwody hamulcowe ich zamocowanie moze sie ruznic , jak korektor hamowania bedzie nieodpowiednio działał to na pierwszym lepszym winklu bedziesz w rowie leżał ,robiłes kiedys hamulce ?(przewody) zaczniesz wykrecac jeden w starym aucie a kolejne beda do wymiany tazke moze sie okazac ze bedziesz jeszcze bulił...

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 15:32

Czyli korektor hamowania sie takze rozni ??
Ostatnio zmieniony 26 paź 2007, 18:46 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 15:43

ty no sluchaj uwazam ze całe przedsiewziecie jest niewarte zachodu nameczysz sie i tyle , korektor pewnie sie rózni bo hamulce bebnowe potrzebuja wiekszej sily do dzialania niz tarcze ,uwazam ze to niezbyt dobry pomysł oszczedzanie na bezpieczeństwu a w jakim stanie jest tamta belka? łozyska ?? uszczelnienia w cylinderkach ? hamulce z tylu niemusza byc az takie zyletki wie to ten co motorkami smiga pozatym jak bedziesz rozkrecał układ to ucieknie ci czesc plynu i ponowne odpowietrzanie itp.... duzo roboty ale to tylko moje zdanie ...

[ Dodano: 2007-10-26, 15:45 ]
zrób tak jak jest w orginale fabryka troche wiecej pracowala nad tym niz my :)

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 17:00

wszystko sie zgadza tylko chce tam wlozyc 2.0 16v ;) i chgcialem tarcze dla lepszego hamowania ;)
plyn nie ucieknie bo caly uklad juz nie ma plynu bo trzeba bylo wymiunic serwo i pompe ham ;)
w starej belce lozyska sa do wymiany piasta bo sruba przekrecila gwint i byc mnoze cylinderki ;)

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 17:44

to ze wstawisz tarcze z tyłu to ci hamowania raczej niepolepszy rozklad sil hamowania musi byc w stosunku 70% przód 30% tył i tak samo bebny jak i tarcze hamuja z taka wartoscia bo inaczej tylne kola by sie blokowały jesli chcesz polepszyc hamowanie to wstaw szersze fele wieksze tarcze i masz po klopocie

[ Dodano: 2007-10-26, 17:45 ]
inaczej ma sie sytuacja gdy masz abs..

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 26 paź 2007, 18:37

tzn ?? ;) dlaczego do abs-u jak mniemam dedykowane sa tarcze ??

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 26 paź 2007, 19:02

leito1610 pisze:
[ Dodano: 2007-10-26, 17:45 ]
inaczej ma sie sytuacja gdy masz abs..
z rozkładem siły hamowania raczej sprawa ma się tak samo 8-)

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 26 paź 2007, 19:35

wiekszosc aut z abs niema korektora hamowania a rozkład sil niebedzie wynosil 70/30% bo to jest wartosc z marginesem bezpieczeństwa a w aucie z abs system czuwa zeby koło sie niezblokowało wiec jest to na granicy przyczepnosci..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl