[b4 2.0 90KM ABT] dziwne zachowanie obrotów
Miałem podobny problem, ale po wymianie potencjometru. (czasami obroty spadały, do zbyt dużej wartości i sie zawieszały, lub spadały bardzo wolno, albo i w ogóle zawieszały się wysoko). Pomogło wyregulowanie przepustnicy (cięgna linki, tak aby przy wsuniętym nastawniku włożenie szczelinomierza powodowało zwarcie mikrowłącznika i ponowne ustawienie TPS). Od tamtej pory, obroty się bardzo ładnie trzymają. A i najważniejsze. Po wszystkim adaptacja TPS za pomocą VAGa.
(jeżeli macie nastawnik na 6 pinów, rzekomo pomaga przecięcie przewodu od czujnika halla(?), który zlicza obroty nastawnika - sam nie próbowałem, i nie jestem tego pewien, tak mi się tylko obiło o uszy/oczy [przewód zdaje się na pin nr 2])
(jeżeli macie nastawnik na 6 pinów, rzekomo pomaga przecięcie przewodu od czujnika halla(?), który zlicza obroty nastawnika - sam nie próbowałem, i nie jestem tego pewien, tak mi się tylko obiło o uszy/oczy [przewód zdaje się na pin nr 2])
Witam,
Mam podobny problem.
Otóż gdy samochód odpalam ma obroty w granicach 1000obr/min, po krótkiej podróży obroty biegu jałowego dochodzą do 1600. Gdy dłuższy czas jadę przy 3000obr/min przy wrzuceniu luzu obroty nie spadają.
dziś wymieniłem silniczek krokowy i początkowo się poprawiło ale po podróży znowu obroty się zacinają.
Ma ktoś pomysł co może być nie tak?
Mam podobny problem.
Otóż gdy samochód odpalam ma obroty w granicach 1000obr/min, po krótkiej podróży obroty biegu jałowego dochodzą do 1600. Gdy dłuższy czas jadę przy 3000obr/min przy wrzuceniu luzu obroty nie spadają.
dziś wymieniłem silniczek krokowy i początkowo się poprawiło ale po podróży znowu obroty się zacinają.
Ma ktoś pomysł co może być nie tak?
Witam, mam problem w b4 abt po przekręceniu zapłonu zaczyna stukac coś przy przepustnicy pod filtrem powietrza pedał gazu drga i jakby cos cykało . Po odpaleniu obroty spadają ok 500 i tez drgaja jak sie doda gazu i troche potrzyma na obrotach potrafi sie zawiesic na np.2000 lub 3000 obrotow i sam gazuje i zaraz wraca spowrotem i przygasa . Najbardziej dziwne jest to cykanie i drgajacy pedał gazu . Nigdzie nie znalazlem o czyms takim zeby ktos poruszal taki problem prosze o pomoc i podpowiec co tam sie moze dziac i jak z tym zrobic porzadek . Pozdrawiam
[B4 2.0 ABT] Nierówna praca
Witam Ostatnio borykam się z problemem nierównej pracy silnika. Problem wygląda następująco: Uruchamiam zimny silnik na benzynie; nie ma problemów z jego uruchomieniem natomiast po uruchomieniu na biegu jałowym czuć lekkie poszarpywanie a po dodaniu gazu silnik zaczyna szarpać jakby chodził 3 gary; nie wkręca się na obroty. Problem znika po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (90) . Na LPG problem ten nie występuje . Szukałem podobnych tematów gdzie winą był najczęściej niebieski czujnik który zresztą sprawdziłem miernikiem i jest ok reset kompa również nic nie daje. Dlatego proszę o podpowiedź co jeszcze może być przyczyną
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 14:00 przez kamilox9, łącznie zmieniany 1 raz.