Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Staram się szanować, czasem pokręci się po obrotach, ale unikam ekstremalnego kręcenia
Zastanawiam się tylko co jest powodem tego, że powyżej 3000 obr/min na 4 i 5 biegu "ciąg" słabnie, podbiłem trochę zaworek z przodu pompy ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić co to dało :roll:
Turbo Diesel na komorach wstępnych ma swój urok i jest prostą konstrukcją, ale jednak kusi PD, oj kusi bardzo, bardzo mocno i gdyby nie fundusze to już by siedziało pod maską <zly>
Zastanawiam się tylko co jest powodem tego, że powyżej 3000 obr/min na 4 i 5 biegu "ciąg" słabnie, podbiłem trochę zaworek z przodu pompy ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić co to dało :roll:
Turbo Diesel na komorach wstępnych ma swój urok i jest prostą konstrukcją, ale jednak kusi PD, oj kusi bardzo, bardzo mocno i gdyby nie fundusze to już by siedziało pod maską <zly>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
SB ma za słabą konstrukcję do dużych momentów
Nie mogę zapodać VNT i sterować go od dołu bo rozwalę wał korbowy i podpory.
Góra w sensie głowica też jest raczej słabawa tak więc ta pompa którą mam teraz i turbosprężarka KKK K24 to będzie rozsądne maksimum dla tej jednostki które powinno całkiem sympatycznie jeździć
PD to piękna praca silnika ale też praktycznie płaski moment obrotowy od samego dołu aż do samej góry, inne silniki tego nie dadzą
Zastanawiam się tylko jak ogarnąć problem z trakcją jaki na pewno się pojawi gdy będę chciał coś więcej niż AVF seria :roll:
Jak to jest, że te silniki bez problemowo jeżdżą np w Passatach B5 ośka i problemy z trakcją tam sie nie pojawiają ?
Nie mogę zapodać VNT i sterować go od dołu bo rozwalę wał korbowy i podpory.
Góra w sensie głowica też jest raczej słabawa tak więc ta pompa którą mam teraz i turbosprężarka KKK K24 to będzie rozsądne maksimum dla tej jednostki które powinno całkiem sympatycznie jeździć
PD to piękna praca silnika ale też praktycznie płaski moment obrotowy od samego dołu aż do samej góry, inne silniki tego nie dadzą
Zastanawiam się tylko jak ogarnąć problem z trakcją jaki na pewno się pojawi gdy będę chciał coś więcej niż AVF seria :roll:
Jak to jest, że te silniki bez problemowo jeżdżą np w Passatach B5 ośka i problemy z trakcją tam sie nie pojawiają ?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ciekawe czy dałoby się wraz z silnikiem przeswapować ten system do B3ki.gornik pisze:pawelrybak15, seria na suchym nawet bardzo często korzysta z esp (dokladnie asr)
po samym programie na trójce często miga ikonka od esp, jak jest mokro to trzeba delikatnie z gazem się obchodzić.
Jeśli to jest możliwe i nie byłoby szczególnie trudno to wykonać to mogę przecież ten system zainstalować <ok>
Co do delikatnego obchodzenia się z gazem gdy jest mokro to oczywista oczywistość :mrgreen:
AAZ troche kontrowersyjny silnik, bo jednak nie jeden AAZ zakończył swój żywot z powodu trefnego klina na wale korbowym :roll:arwam pisze:nie mówię o SB ale o np AAZpawelrybak15 pisze:SB ma za słabą konstrukcję do dużych momentów
Jest o wiele wytrzymalszy od SB, ale znowu poskładanie do tego odpowiedniej pompy to nie łatwa sprawa. Gdybym miał zmieniać silnik na komorach wstępnych na kolejny z komorami wstępnymi to starałbym się upolować 2,4 TD z Audi 100 o ile dałoby radę wpakować go do B3 :mrgreen:
Tyle że znowu zrobienie do niego pompy to by była dopiero katorga.
Tak swoją drogą to jaką mocą dysponuje w serii ta jednostka ? I jakie ona ma oznaczenie ?
Chodzi mi o 2,4 TD.
Pozdrawiam
pawelrybak15 pisze:Gdybym miał zmieniać silnik na komorach wstępnych na kolejny z komorami wstępnymi to starałbym się upolować 2,4 TD z Audi 100 o ile dałoby radę wpakować go do B3
do B3 wymaga trochę rzeźby, łatwiej będzie do B4 lub pas przedni zmienić na ten od B4. w serii pompa 10mm a czasem i 11mm ale te trafiają sie znacznie żadziej.
kolego, były, tylko że mało tych sześcio cylindrówek było. a jeszcze parę lat temu ludzie pozbywali się ich bo szsło dobrze sprzedać bo były rozchwytywane ze względu na silniki, które potem trafiały do LT jak komuś oryginalny padł, poprostu te auta tańsze były niż niż kupić sam goły silnik więc kazdy wolał kupić całe auto, a potem jesscze parę groszy odzyskac bo złomowali resztki z auta.sam jak szukałem swojej setki byłem taką C3 oglądać, ale miała przód za bardzo uszkodzony i w tym rozrząd wiec kłaniała się droga naprawa, a w między czasie sie trafiła ta która obecnie jest w domu.Marcin_89 pisze:W audi 100 nie było silnika 2.4TD. Były 2.0D/TD, 2.4D i 2.5TDI
jak dla mnie dobre wyposażenie, automat, elektryczne szyby, ( co prawda tylko przód) klimatronic i to działający, elektryczne lusterka, ABS.EDS. w dodatku to auto mała spala więc wybór oczywisty
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
silnik 2.4D w 100 był bez turba.. w kwestii cylindrów to oba i 2,5 i 2,4 mają 5.
2,5 TDI oznaczenia AAT, ABP i później AEL.
2.4D oznaczenie AAS jeśli dobrze pamiętam..
a jeśli chodzi o 100 c3 to dochodziły jeszcze silniki 2.0 TD (100KM), 2.0 TD chyba (86KM) i 2.0 D o mocy 70KM tutaj nie wiem jak z cylindrami niestety..
2,5 TDI oznaczenia AAT, ABP i później AEL.
2.4D oznaczenie AAS jeśli dobrze pamiętam..
a jeśli chodzi o 100 c3 to dochodziły jeszcze silniki 2.0 TD (100KM), 2.0 TD chyba (86KM) i 2.0 D o mocy 70KM tutaj nie wiem jak z cylindrami niestety..
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: