Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 wrz 2012, 23:09

Staram się szanować, czasem pokręci się po obrotach, ale unikam ekstremalnego kręcenia :-)
Zastanawiam się tylko co jest powodem tego, że powyżej 3000 obr/min na 4 i 5 biegu "ciąg" słabnie, podbiłem trochę zaworek z przodu pompy ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić co to dało :roll:
Turbo Diesel na komorach wstępnych ma swój urok i jest prostą konstrukcją, ale jednak kusi PD, oj kusi bardzo, bardzo mocno i gdyby nie fundusze to już by siedziało pod maską <zly>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 wrz 2012, 23:20

powiem szczeże że można i z TD ugrać ogromny moment obrotowy, ale fakt PD kusi piękną pracą silnika...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 wrz 2012, 23:28

SB ma za słabą konstrukcję do dużych momentów :-(
Nie mogę zapodać VNT i sterować go od dołu bo rozwalę wał korbowy i podpory.
Góra w sensie głowica też jest raczej słabawa tak więc ta pompa którą mam teraz i turbosprężarka KKK K24 to będzie rozsądne maksimum dla tej jednostki które powinno całkiem sympatycznie jeździć :-)
PD to piękna praca silnika ale też praktycznie płaski moment obrotowy od samego dołu aż do samej góry, inne silniki tego nie dadzą :-)
Zastanawiam się tylko jak ogarnąć problem z trakcją jaki na pewno się pojawi gdy będę chciał coś więcej niż AVF seria :roll:
Jak to jest, że te silniki bez problemowo jeżdżą np w Passatach B5 ośka i problemy z trakcją tam sie nie pojawiają ?

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 17 wrz 2012, 23:33

pawelrybak15, seria na suchym nawet bardzo często korzysta z esp (dokladnie asr)
po samym programie na trójce często miga ikonka od esp, jak jest mokro to trzeba delikatnie z gazem się obchodzić.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 17 wrz 2012, 23:36

pawelrybak15 pisze:SB ma za słabą konstrukcję do dużych momentów
nie mówię o SB ale o np AAZ

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 wrz 2012, 23:44

gornik pisze:pawelrybak15, seria na suchym nawet bardzo często korzysta z esp (dokladnie asr)
po samym programie na trójce często miga ikonka od esp, jak jest mokro to trzeba delikatnie z gazem się obchodzić.
Ciekawe czy dałoby się wraz z silnikiem przeswapować ten system do B3ki.
Jeśli to jest możliwe i nie byłoby szczególnie trudno to wykonać to mogę przecież ten system zainstalować <ok>
Co do delikatnego obchodzenia się z gazem gdy jest mokro to oczywista oczywistość :mrgreen:
arwam pisze:
pawelrybak15 pisze:SB ma za słabą konstrukcję do dużych momentów
nie mówię o SB ale o np AAZ
AAZ troche kontrowersyjny silnik, bo jednak nie jeden AAZ zakończył swój żywot z powodu trefnego klina na wale korbowym :roll:
Jest o wiele wytrzymalszy od SB, ale znowu poskładanie do tego odpowiedniej pompy to nie łatwa sprawa. Gdybym miał zmieniać silnik na komorach wstępnych na kolejny z komorami wstępnymi to starałbym się upolować 2,4 TD z Audi 100 o ile dałoby radę wpakować go do B3 :mrgreen:
Tyle że znowu zrobienie do niego pompy to by była dopiero katorga.
Tak swoją drogą to jaką mocą dysponuje w serii ta jednostka ? I jakie ona ma oznaczenie ?
Chodzi mi o 2,4 TD.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 18 wrz 2012, 07:20

W audi 100 nie było silnika 2.4TD. Były 2.0D/TD, 2.4D i 2.5TDI

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 wrz 2012, 07:34

pawelrybak15 pisze:Gdybym miał zmieniać silnik na komorach wstępnych na kolejny z komorami wstępnymi to starałbym się upolować 2,4 TD z Audi 100 o ile dałoby radę wpakować go do B3

do B3 wymaga trochę rzeźby, łatwiej będzie do B4 lub pas przedni zmienić na ten od B4. w serii pompa 10mm a czasem i 11mm ale te trafiają sie znacznie żadziej.

Marcin_89 pisze:W audi 100 nie było silnika 2.4TD. Były 2.0D/TD, 2.4D i 2.5TDI
kolego, były, tylko że mało tych sześcio cylindrówek było. a jeszcze parę lat temu ludzie pozbywali się ich bo szsło dobrze sprzedać bo były rozchwytywane ze względu na silniki, które potem trafiały do LT jak komuś oryginalny padł, poprostu te auta tańsze były niż niż kupić sam goły silnik więc kazdy wolał kupić całe auto, a potem jesscze parę groszy odzyskac bo złomowali resztki z auta.sam jak szukałem swojej setki byłem taką C3 oglądać, ale miała przód za bardzo uszkodzony i w tym rozrząd wiec kłaniała się droga naprawa, a w między czasie sie trafiła ta która obecnie jest w domu.

jak dla mnie dobre wyposażenie, automat, elektryczne szyby, ( co prawda tylko przód) klimatronic i to działający, elektryczne lusterka, ABS.EDS. w dodatku to auto mała spala więc wybór oczywisty

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 wrz 2012, 09:44

A więc 2,4 Turbo D to R6 ? :shock:
Miałem na myśli 5 cylindrowego Turbo D, czyli chyba tego 2,0 :roll:

pablo901
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:27

Post autor: pablo901 » 18 wrz 2012, 10:09

silnik 2.4D w 100 był bez turba.. w kwestii cylindrów to oba i 2,5 i 2,4 mają 5.
2,5 TDI oznaczenia AAT, ABP i później AEL.
2.4D oznaczenie AAS jeśli dobrze pamiętam..

a jeśli chodzi o 100 c3 to dochodziły jeszcze silniki 2.0 TD (100KM), 2.0 TD chyba (86KM) i 2.0 D o mocy 70KM tutaj nie wiem jak z cylindrami niestety..

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 wrz 2012, 17:24

Oto obiecane wczoraj foty :-)

Tak wygląda pasek rozrządu po bliskim spotkaniu z kawałkiem zerwanego paska od alternatora <zly>

Obrazek

Obrazek

Dalsza część paska bez uszkodzeń, stan niezły :roll:

Obrazek

Tak prezentuje się silnik z nową pokrywą rozrządu :-)

Obrazek

A tak prezentuje się obecnie przód <ok>

Obrazek

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 18 wrz 2012, 18:22

Byś wyczyscił tą pokrywe widze na niej moje odciski jeszcze

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 wrz 2012, 18:54

Była umyta karcherem :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2012, 19:08

Pokrywa aż prosi się o polerkę bądź pomalowanie ;-)

Były silniki 2.4 TD co miały 6 garnków. Takie rozbudowane 1.6 TD.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 wrz 2012, 19:21

Polerka pokrywy jest w planach :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl