Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AHU] Nie odpala na zimnym

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

[AHU] Nie odpala na zimnym

Post autor: zackone88 » 25 wrz 2012, 12:18

Witam pacjent passat 1.9 tdi nie odpala na zimnym silniku
kat 52
dawka 3.2 mg (temp ponad 80)
Kontrolka swiec zapala się i gaśnie wiec chyba przekaznik 219 ok
kompresja 27,30,29,27 mierzone przy 20 temp
Kręcenie rozrusznikiem i nic zero reakcji nawet nie próbuje łapać jak odepnę czujnik temp wtedy kopci i coś próbuje łapać i może za 10 razem odpali.
Jak psiknę samostaru zapali od razu i chodzi dobrze rowno jak się zagrzeje do 80 pali na dotyk.
Aha jeszcze zwiększyłem dawkę rozruchową na max.

Proszę o sugestie i rady pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2012, 20:32

zackone88 pisze:Witam pacjent passat 1.9 tdi nie odpala na zimnym silniku
kat 52
dawka 3.2 mg (temp ponad 80)
Kontrolka swiec zapala się i gaśnie wiec chyba przekaznik 219 ok
kompresja 27,30,29,27 mierzone przy 20 temp
Kręcenie rozrusznikiem i nic zero reakcji nawet nie próbuje łapać jak odepnę czujnik temp wtedy kopci i coś próbuje łapać i może za 10 razem odpali.
Jak psiknę samostaru zapali od razu i chodzi dobrze rowno jak się zagrzeje do 80 pali na dotyk.
Aha jeszcze zwiększyłem dawkę rozruchową na max.
Błedy jakies melduje :?: Bo jak nie ,to albo nie szczelny układ paliwowy ,albo ...no własnie nic innego nie przychodzi mi do głowy ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 wrz 2012, 21:29

podmienić ECU? :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2012, 22:07

gibaj pisze:podmienić ECU?
ECU to ostatnia rzecz jaką bym podejrzewał ;-)

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 25 wrz 2012, 23:18

Błędów żadnych nie pokazuje.
Ale czy przy nieszczelnym układzie jak go odpalę na "plaka" i pochodzi normalnie i zgaszę to powinien już na tyle zaciągnąć paliwo żeby odpalił i za drugim razem bez niczego, Chyba tak szybko się paliwo nie cofnie.
Po za tym jak dostanie temp ok 80 to pali normalnie, wiec nie wiem czy w takim wypadku podejrzewać nieszczelność układu. Jak temp spadnie już w okolice 60 już jest problem z odpaleniem.

Jutro zamontuje jakieś przezroczyste przewody i po obserwuję co będzie się działo.

Dodaje logi które zdążyłem dziś zrobić.

http://vaglog.rtnet.pl/pzackiewicz88_98816.html

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 25 wrz 2012, 23:32

a sprawdzałeś czy świece grzeją?

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 26 wrz 2012, 00:15

LUPO pisze:a sprawdzałeś czy świece grzeją?
No teraz przy tej temp nie grzeją bo i po co. Jak odepnę czujnik temp to grzeją.

[ Dodano: 2012-09-26, 13:04 ]
Przewody założone lecą pęcherzyki powietrza.
Po 10 min przewód idący do baku jest już pusty gdzie szukać przyczyny przy filtrze paliwa?
Jest jakiś zaworek który powinien trzymać paliwo żeby nie wracało?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2012, 19:00

zackone88 pisze:Przewody założone lecą pęcherzyki powietrza.
Po 10 min przewód idący do baku jest już pusty gdzie szukać przyczyny przy filtrze paliwa?
Wiedziałem że to powietrze 8-) Nieszczelnośc może być wszędzie ,a zaworek zwrotny nie pomoże ,musisz znależć nisszczelność i usunąć ....najczęściej przyczyną nieszczelności jest ten badziewny filtr i jego równie "udany "pseudopodgrzewacz :-P
LUPO pisze:a sprawdzałeś czy świece grzeją?
:shock: <ok>
zackone88 pisze:No teraz przy tej temp nie grzeją bo i po co

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 wrz 2012, 20:12

daj fotkę filtra to zobaczymy co to za wynalazek ;-)
albo kup gruszkę załóż na przewód i pompuj
stawiam na oring w podgrzewaczu :mrgreen:
aha a kiedy filtr paliwa był wymieniany?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 wrz 2012, 21:28

Zastosuj http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html lub http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html i nie bedzie problemu z zapowietrzaniem poprzez podgrzewacz :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2012, 22:03

Krzysiek 84 pisze:Zastosuj http://www.autoczesci.biz...38-filtron.html lub http://www.autoczesci.biz...81-filtron.html i nie bedzie problemu z zapowietrzaniem poprzez podgrzewacz :mrgreen:
Są lepsze filtry <ok> http://allegro.pl/opel-astra-ii-g-1-7-d ... 38311.html z prawdziwym elektrycznym podgrzewaczem i wbudowanym termostatem ,wejscie ,wyjscie i wtyczka do podgrzewacza ,pasują do naszych bez problemu w miejsce ori ,wkłąd do takiego filtra kosztuje od 18zł ...mam używam i nie mogę zrozumieć jak fabryka audi ,mogła tak długo stosować taki badziew z podgrzewaczem ,który niczego nie jest w stanie podgrzać i który w większości przypadków ,powoduje wieczne problemy z zapowietrzaniem :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 wrz 2012, 22:18

Też myślałem nad takim z elektrycznym podgrzewaniem i widziałem w movano dti z pompka reczna. Tylko sprzedajacy maja sama obudowe filtra paliwa, a przydaloby sie z wtyczka i kawałkiem kabla i końcówkami wejścia - wyjścia. I też ponoć delikatnie trzeba obchodzić sie przy dokrecaniu tej górnej głowiczki plastikowej bo potrafi pękać.

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 26 wrz 2012, 22:59

Krzysiek 84 pisze:Zastosuj http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html lub http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html i nie bedzie problemu z zapowietrzaniem poprzez podgrzewacz :mrgreen:
Jeśli zastosuje ten filterek co mi zaproponowałeś co zrobić wtedy z tymi przewodami od podgrzewacza połączyć je?

Mój filterek jest przykręcany do takiej kopułki

http://moto.allegro.pl/podstawa-filtra- ... 30083.html


A swoją drogą czy jeśli paliwo jest w pompie i w przewodzie idącym do filtra i w samym filtrze też to jeśli z pompą jest wszystko ok nie powinien zapalić :?:

Wszystko posprawdzane po dociskane itp. Po nocy paliwo stoi w przewodach Auto nadal Ciężko pali, przykręceniu białe chmury dymu puszcza. Może zmienić kąt wtrysku? lub podmienić wtryski mam dobre z 1z ? Już mi ręce opadają :-(

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 wrz 2012, 14:49

Jak kąt wtrysku jest 52 to powinien palic normalnie.
Przewody musisz połączyć powrót z pompy i powrót za tym podgrzewaczem w jedną całość. Nie trzeba męczyć sie poźniej z wykrecaniem głowiczki, tylko wkładasz filtr, podłączyć przewody, zalać filtr paliwem(jest śrubka widoczna na zdjeciu) i odpalamy :mrgreen:
Jesli z pompa wszystko wporządku i jest paliwo, to musi zapalić.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2012, 16:22

Nie cieknie Ci paliwo przy głowiczce?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl